• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    KURE
    KURE --- ---
    MENTOL_: to je téměř zbytečné. Každé vysvětlení si ten dotyčný prihne "voni se ty sovy taky neposerou, když si jen udělám fotecku".
    Potřeba je, když už nějaký pravidla zavedu, taky vynutit jejich dodržování. Jinak je to k smíchu.

    Je to jako s dodržováním rychlosti. Stačí namontovat usekovy měření a posílat pokuty výhercům. Bez toho kazdej ma 150 důvodů proč zrovna von tam může jet rychleji a proč jsou fizlove blbý, že tam omezují rychlost.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MHO: tam je jeste jeden faktor na ktery narazi co pises - nejen zakazat, ale i rozumne "zduvodnit/vysvetlit" proc zrovna tady treba nelitat. Bez toho to pak zas narazi na to, ze si myslime, ze vime vsechno, ale treba nevime - specielne my cesi s improvizaci a relativne malou disciplinou :) A zaroven by to mohlo vest i k opacnemu prehodnoceni - treba ne kazdej Narodni Park je v cely plose nutnej "chranit" pred dronem atd. Ale to je zase zbytecny, objektivne optimalni reseni je malokdy vysledek.
    Mj. na Gran Canaria je zakaz na pulce ostrova bez nejakyho "smyslu" a pokuty 6000Euro co jsem cetl, zjistil jsem nahodou vcas ;)
    MHO
    MHO --- ---
    Já tomuhle rozumím. Ale dívám se na to z pohledu uživatele toho systému. Prostě když u většiny zákazů nebudu chápat smysl, nebudu je dodržovat. A to bohužel ani tam, kde to smysl dává.

    Já se třeba dodržovat snažím, dokonce mám i pojistku, která toto pokrývá. Ale psychlogii lidí neobelžeš. Když nevidí smysl zákazu a současně je pravděpodobnost postihu mikroskopická, nebudou jej dodržovat.

    Jinak to pochopitelně řešit lze. Nemusí být paušálně všechnu chráněné oblasti. Stačilo by kdyby bylo opravdu potřeba projít nějakým schvalovacím procesem, který by byl současně veřejně připomínkovatelný. Někde to projde, někde ne.

    Já jsem třeba teď byl na Tenerife - proč se sakra nesmí lítat dronem v kaldeře, kde není nic kromě kamenů? Navíc, kam si mohu zaplatit výlet vrtulnímek na vrchol a dle provozu to dost lidí dělá. Upřímně je hodně těžké podobné zákazy dodržovat.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MERTLAS: urcite slo, ale jako u kazdy byrokracie se jde jen cestou "velkych jasnych tvrdych opatreni a pravidel" a zbytek nikoho nezajima - realita je pak jaka je, zcela prirozeny vyvoj "adaptace" uzivateli v mezich i mimo ne.
    Urcite lze vymyslet pravidla jako "250g hobbik, co ma pojisteni XY, muze vzletnout na 15minv intervalu XY mimo absolutne kriticke oblasti", ale to by se tim nekdo musel zabyvat komplexne a detailneji.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MHO: No bohuzel ono to jinak udelat asi neslo. Zchu je brano jako hop, na ktery je treba mit vyjimku od ucl. Ucl nemuze urcit, jaky je duvod ochrany. A sprava zchu zase nemuze posoudit, zda je dany let bezpecne proveditelny z pohledu letectvi. A ucl se nemuze bavit a povolovat let kazdymu hobby pilotovi… proto komunikuje v tomhle smeru jen s certifikovanymi… nechci byt elitar, ale proste nektery veci by nemely byt dostupne jen tak 💁🏻‍♂️ navic kdyzby to sprava povolila hobby pilotovi, ten to tam zapalil (coz neni uplne nerealny)… kdo zaplati tu skodu? To by hobby piloti museli mit povinne pojisteni tak, jako mame my 💁🏻‍♂️ proti tomu by drtiva vetsina zase brecela, proc si maji delat pojisteni a podobne. Ale vim, ze je urcita mnozina hobby pilotu, kteri si pojisteni delaji i tak. Mozna by fakt stalo zato chtit pojisteni povinne po kazdem pilotovi jeste predtim, nez dostane certifikat na open kategorii. Neco podobneho, jako je povinne ruceni u auta 🙂
    MHO
    MHO --- ---
    MERTLAS: tam je ale problém s naduzivanim zákazu. Mnoho omezení je v místech, kde nemají smysl. Takze se lidi učí tohle ignorovat.

    Neříkám, že je to správně. Chápu že posouzení smysluplnosti omezení je těžké. Ale stát bohužel zákazy naduziva a to učí lidi je obcházet.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MATROX: no a proto jsou pravidla, ktera ve vetsine nejsou pro nic za nic. Duvod proc je zakazano letat ve zvlaste chranenem uzemi, pokud clovek nedostane vyjimku, a ktery spousta lidi nechape, ma sve opodstatneni i u nas.
    MATROX
    MATROX --- ---
    To by mě nikdy nenapadlo co dokáže způsobit havárie dronu:
    A Drone Crash Caused Thousands of Elegant Terns to Abandon Their Nests | Audubon
    https://www.audubon.org/news/a-drone-crash-caused-thousands-elegant-terns-abandon-their-nests
    KEL
    KEL --- ---
    W_NOICE78: já nevim proč, ale mně to dojalo :))
    AUDIAC
    AUDIAC --- ---
    MERTLAS: přesně tak, a to radši ani nezmiňovat ty odporný kadibudky, teda pardon, špačkárny pro policajty, zábrany a další věci, co si tam Miloš postavil jako barikádu, aby se lidi nedostali na Hrad :)
    a pak někdo pyskuje kvůli průjezdu formule, když tam denně jezdí popeláři...
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MHO: F1 na D1 nebyla realna... bud by se rozpadla ta formule, nebo zkolabovala doprava v obou směrech :D

    Hanouska doporucuju shlidnout i ostatní videa... vetsi porusovani pravidel jsem dlouho nevidel... Pravcicka brana, Vinohrady na totalni punk... o "kvalite" tech videi a humoru se vyjadrovat nebudu...

    U toho videa CzechTourismu me prekvapuje docela nekvalita leteckejch zaberu... na zacatku se obraz trese, svenky jsou dost neplynuly, fler strida fler... Ale zase si nejsem jistej, kdy to bylo delany. Kdysi se delalo nejaky video v roce 2013, coz tehdy jeste nebyly uplne odladeny stroje (S800 a s1000 byly do urcity miry peklo, kdyz to nebylo fakt vyladeny a clovek si s tim nepohral). Kazdopadne bych si tipl, ze to nebylo toceny na I2, ale spis na neco vetsiho s velkou kamerou, protoze ten obraz mi prijde jako nejaka normalni kamera, nez X5S z Inspire.


    AUDIAC: a pritom tohle nataceni proslo normalnim schvalovacim procesem, kterej zahrnoval pamatkare, radu mesta, radu umelcu na karlove moste a ja nevim co dalsiho... Proste veci jsou od toho, aby se pouzivaly a ne, aby se zakonzervovaly jen proto, ze to je pamatka. A pokud se zajisti neposkozeni dane veci, tak proc ji nepouzivat i k takovejmhle ucelum. vzdyt je to jednak kus kamene a navic novyho kamene... dost bych se divil, ze po tech vsech opravach tam ta dlazba je puvodni od Karlika :)

    Jooo jedinej zaber, u kteryho jsem zvedl oboci a rikal si, ze to je celkem prisny, tak je ten FPV prulet branou... Ale zase vim, ze to lital jeden z nejzkusenejsich FPV pilotu u nas, takze to mel urcite vicemene pod kontrolou :D Ale to bylo jediny, co jsem si rikal, ze maj kluci velky koule :)
    MHO
    MHO --- ---
    MERTLAS: auuuu - mé oči. To realitni video je fakt zlo. A ten dron je na tom to nejmensi.
    Jinak souhlas, ten redbul je udělaný překvapivě citlivě, neuráží mne to.

    Když si srovnám to co za těžký peníze dělá třeba CzechTourism. https://www.youtube.com/watch?v=MqKtwjbF_VA
    Technická kvalita je uplně jinde a o marketingovém dosahu ani nemluvím. Nebo taková ta strašná kampaň na kapry. To teď nemůžu najít. Prostě vyhozený prachy.

    Jinak cena za pronájem karlovamostu na den natáčení byla uváděna jako asi 500tis. Tedy ne zase takový ranec.

    Jenom škoda, že nezkusili F1 na D1. Takový vtípek by potěšil, ale chápu, že je to pro mezinárodní publikum.
    AUDIAC
    AUDIAC --- ---
    MERTLAS: já teda nestačím kroutit hlavou u toho brečení nad "ničením památek". za jedinou sobotní noc toho v centru víc zdemolujou vožralý alkoturisti, než co by mohla zničit F1 za měsíc denodenního ježdění.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    COMODOR_FALKON: co se vzletu ve vetru tyce, tak dost zalezi na stroji. S Phantomem je start ve vetru mnohem lepsi, nez ze zeme. Clovek to hezky chytne za nohu, nastartuje a jemne pusti, aby si chytl vztlak a pohoda :)

    Maly stroje verim, ze startovat z natazeny ruky ve vetru nebude asi zadna velka hitparada.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    OTAKAR: zalezi s jakym strojem... se vsim do velikosti Inspire 2 vcetne je vzlet s trochou opatrnosti v pohode. S ickem jsme uz i do ruky pristavali a to jak onehanded a double handed). S matrici uz to je celkem dost risky, ale taky se to s velkou opatrnosti, skillem pilota a dobrou koordinaci necha zvladnout :)

    S Phantomem pristavam do ruky prakticky porad, vzlitam kdyz je potreba (prasny prostredi na zemi, nerovny teren apod.). Mensi stroje jsou uplne v pohode....


    MHO: mam podobny pocit. Nevidel jsem v posledni dobe lepsi propagaci. Nevim kde, ale mam pocit, ze to bylo tady a ze to psal Adamira, ale uz tu ten komentar bohuzel neni, se objevil nazor, ktery se casto obejvuje ruzne po internetech, ze to je absolutne sileny niceni pamatky a podobne nazory (a mimochodem Adamira tam psal o tom, ze priste muzeme letat klidne v Lidicich... no... pokud by to byl nejaky vhodny dokument, tak proc by se tam litat nemohlo? a mimochodem... tenhle absolutne nesympatickej, arogantni hnup zrovinka tam nedavno lital - bez povoleni at uz UCL tak pamatniku... https://youtu.be/QaoUOTqGEe4 a to mi prijde o mnoho horsi, nez ze jezdi formule 1 organizovane a legalne po Karlove moste a dalsich mistech)

    Dokonce reziser Strach se v prubehu nataceni, kdy jeste nebylo verejne znamy, co se vlastne deje, jen znela formule Prahou, rozciloval, ze on si tohle dovolit pro film nemuze, protoze na to nedosahne financne a podobny breky... To ale je bohuzel spis jeho problem, ze si nedokaze sehnat partnery, kteri by takovouhle akci zorganizovali, vybheali na uradech a nakonec i zaplatili a Redbull si to proste hold muze financne dovolit a ano je to reklama na nej ale imho je to predevsim velmi dobre a vkusne udelana reklama na nase dve zeme, pamatky, lidi,...

    Osobne si myslim, ze takoveto uzkostne az bych rekl prehnane chraneni vseho, co kdy bylo vybudovano, je spatne. Realne to auto neudelalo absolutne zadnou skodu. Respektive jedine misto, kde opravdu gumovalo, tak bylo u Kafky, kde to pote kompletne vycistili. U vseho bylo dbano v maximalni mozne mire na bezpecnost, lockupy fungovaly, na nekterych mistech byla i policie... Formuli ridil zkuseny pilot, a veskerou ostatni techniku zkuseni operatori. Jasne, ze se neda nikdy 100% predejit vsemu a nehoda se muze stat, nicmene si myslim, ze je vetsi pravdepodobnost, ze treba konkretne do toho mostu narazi jedna z lodi, ktere pod nim denodenne jezdi od rana do noci...

    Snazim se prijit na nejaky podobny video, ktery tady u nas bylo produkovany ceskou crew (a tim myslim od napadu az po finalni realizaci) a bylo v podobny kvalite... a krom opravdovych filmu me vubec nic nenapada.

    Jediny, co me napada je od nemeckych kolegu toto, ale to je samozrejme propagace auta a Nemecka (tusim): https://youtu.be/92sXWVxRr0g

    (tady je BTS k tomu: https://youtu.be/XIqbHadXLnk )
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    OTAKAR: Prakticky vždy do ruky přistávám, ale téměř nikdy nevzlétám - dron při startu není schopen plně korigovat svoji pozici v prostoru a několikrát se mi stalo, že ho poryv větru stlačil dolů a poseksl mne...
    Nic zásadního, ale fost to bolí a blbě se to hojí...
    MHO
    MHO --- ---
    MERTLAS: Ja jsem z toho nadsenej. Zkouknul jsem i dostupne videa jak se to tocilo a je to cely super. Perfektni promotion pro ceskoslovensko a ukazka spickovyho filmarskyho remesla.
    OTAKAR
    OTAKAR --- ---
    AUDIAC: Já heliport sice mám, ale asi dvakrát jsem teď narazil na situaci, že to ani s ním nešlo na spotu, který jsem si vyhlídl podle mapy, a musel jsem popojet jinam. A start z ruky by to řešil.
    AUDIAC
    AUDIAC --- ---
    MICTECH: vždycky si u těhle videí říkám, kolik dronů na to bylo potřeba :)


    OTAKAR: pokud není vysloveně velkej vítr, tak přistávám do ruky téměř pokaždý. start z ruky mi není moc pohodlnej, takže to většinou odpíchnu z fotobatohu položenýho na zemi. holt jsem lemra a netahám sebou heliport, i když by mi to občas usnadnilo život...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam