nejaky kecy ke gankum.
Zaklad:
- dbat na pokryti lajn, kdyz neni pokryt zakladni prijem xp, nema smysl resit ganky, jungleni apod.
- 2 je vic nez 1. Team ma silneho gankera (kerrigan, nova, zeratul atp.), chodit za nima jako ocasek a ujistit se, ze co prepad to uspech.
- na zacatku hry mrknout na enemy team a vytipovat si postavy bez escape, malo hp, idealne oboji a na ty se zamerit a farmit je.
- trestat vytahovace. pokud si vsimnete, ze protihraci maji hrace, co to hodne vytahuje, zamerte se na nej. chodici free xp.
- nacasovani, nekdo mi jde pomoct? pockam na nej. clovek na lajne se zrovna sel napit? pockam na nej. enemy vytahuje, ale zrovna se drzi vic vzadu? pockam si az se zase zapomene a povyleze. trpelivost.
Pokrocile:
- counterganky, enemy nova farmi team a radi jako cerna ruka? sledujte jeji pohyb po mape a snazte se vcas pomoci. je neviditelna, ale ne vzdy, ne uplne a neni tezke odhadnout jeji zamer.
- pings. odesel mi protihrac. vidim, ze jde na jinou lajnu, pokud to situace dovoli sledovat a countergankovat. pokud ne, nutnost varovat pingem. (pokud spoluhraci respektuji danger/ustup ping, dobri hraci budou a vcas se stahnou, gank nevyjde a enemy ztraci cas, xp).
Zaver:
Ganky jsou uzitecny nastroj jak ziskat vyhodu v early a midgame. Snowball efektem se z vyhody muze stat vyhra. Kazda mince ma dve strany a pokud casto nevyjdou, wasted time = enemy team ahead = mnohem tezsi az nemozne gankovat.
Lategame je vetsinou v rezii 5v5 a ganky ustupuji do pozadi, protoze prinasi moc velke riziko. (napr. lategame ztrata novy, ktera zbytecne riskuje pro bezvyznamny kill = ztrata objective = gg).