• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BERNIE: To abych te Karkulko dobre slysela :-)

    Jeste postak prinese 23/1.4 a 56/1.2 a pak bude tvoje duse nase :-)))
    BERNIE
    BERNIE --- ---
    postak mi prave donesl XF 35/1,4. Krasny sklo, ale...proc je proboha tak hlasity, kdyz ostri?? :DDD
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    Review: Fujifilm VG-XT1 Vertical Battery Grip - Admiring Light
    http://admiringlight.com/blog/review-fujifilm-vg-xt1-vertical-battery-grip/
    FTN
    FTN --- ---
    To doostřování pro tisk je práce tiskaře. Pokud nemáte doma kvalitní stroj, tak doostřujte maximálně pro prezentaci na monitoru - webu. Jak tady správně padlo, tak nikdy nevíte jakou technologií, na jaký médium a jak velkou tu fotku budete chtít v budoucnu dělat. Technologií je několik, médií jsou stovky a velikost je neomezená. Doostření, které uděláte teď, bez znalosti těch informací, může tomu výsledku dost uškodit. Při zadávání zakázky (samozřejmě se nebavíme o minilabu a FotoŠkoda) uveďte jak doostřovat a ten rip už to všechno zná a udělá to lépe než jakýkoli jiný software, který je nutně univerzální.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    ARMADILLO: no ono taky u velkejch formatu se ty fotky stejne casto interpolujou na vetsi rozliseni..v tu chvili se zase jinak resi doostrovani..takzev tomhle ohledu je to proste cely uplne jiny zase a je lepsi mit zdroj, nebo jen zakladne doostrenej "final"
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    HUGGI: Dik za tip s tim uchovanim zdroju, teprve ted jak to ctu mi dochazi, ze leskly papir vyzaduje jine ostreni nez matny atd. Asi ted vychytam nejlepsi nastaveni pro A3+ Luster a pak budu zkoumat vetsi formaty.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    ARMADILLO: ja to prave naprosto chapu..jen jsem se ptal..

    Ono prave u toho tisku narazis na plno dalsich "problemu" ..kazdej material se chova jinak = chce jiny doostreni..proto je dobry uchovavat ty "dulezity" fotky bud jen s minimalnim doostrenim ne finalnim, nebo i jako rozpracovany raw/psd/tiff..

    Proto treba u beznejch fotek to zas tolik neresim a pouzivam nekolik dosotrovacich presetu v LR podle typu fotky. V pripade prohlizeni na rozliseni monitoru se to stejne po zmenseni ztrati..a u tech co muzou jit do tisku mam orig data a doladim je az budu vedet jakej je vlastne finalni vystup..
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    HUGGI: Chapej, nekoho bavi lezet cele dny pod veteranem, aby se jednou za mesic o vikendu projel a ma z toho radost. Ber me klidne tak, ze jsem na tom podobne a chci delat kvalitni fotky :)
    Chci vedet, ze to, co se ucim jako postup je Best practice. Je jedno, jestli to zrovna prohlizis na notebooku nebo v praci na 30".

    Ten testovaci tisk ma docela smysl. Zkusim pripravit pro to podklad a o vikendu nebo pristi tyden to vyzkousim. Akorat jak jsem rikal nize, v jednom pripade je jedna sada algoritmu lepsi, jindy druha. Zatim jsem neprisel na to v jakych pripadech co pouzit, proto sbiram data..
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    ARMADILLO: netusim jak jsi prisel na to ze neberu svoji praci vazne..stejne tak jsem nikde nenapsal ze jsou dany softwary zbytecny..jsou urceny pro specificky veci..cemuz odpovida dana casova narocnost..a jak jsem psal v prvni odpovedi, jestli ti za to ten cas u beznejch fotek stoji tak je to naprosto v poradku..

    btw docela by me zajimal klidne jen vyrezem rozdil mezi LR/irident/cokoli dalsiho..a pro tvuj klid doporucuju si z toho nechat udelat testovaci tisk..staci jedna a3+ kde budou vyrezy z ruznejch programu..
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    HUGGI: Taky se ptas lidi, kteri maji Mercedes a zrovna stoji v zacpe, k cemu jim je osmivalec?

    Radsi bych si pokecal s nekym, kdo to bere seriozne nez nekdo, kdo mi bude rikat, ze je to uplne zbytecne doostrovat. Kdyby to nebylo poznat/videt tak to asi nedelam, co myslis?

    Nic proti tvoji praci, ale zjevne mame kazdy jiny standard. Kdyby to nebylo tema k reseni tak neexistuje Irident ani Photo Ninja a hromada dalsich.
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    HUGGI: Prosimte co mas za monitor? :)

    Jinak tvuj tok myslenek jde uplne opacnym smerem..
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    ARMADILLO: pokud to prohlizis jen na monitoru tak je to prece uplne jedno protoze na 2000px to vypada vsehcno stejne (co se tyka ostrosti)
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    HUGGI: Tak s timhle dotazem jsi me docela dostal. Nikdy jsem nepremyslel nad tim, jestli to stoji za to. Chci delat co nejlepsi praci a aktualni kvalita mi urcite nestaci, snazim se z toho vyzdimat co se da. Kupovat tenhle rok kvuli zvyseni kvality PhaseOne nemam v planu takze musim vyjit s tim co mam :) a musim vedet, ze to pouzivam efektivne a spravne.

    V tom workflow je to ve vysledku treba 30s navic na fotku. Pote co s tim stravis par hodin nez na to prijdes. O cas ale opravdu vubec nejde.

    30x40 jsem jeste tisknout nezkousel.

    Je neco spatne na ostre fotce? Nebavim se o preostreni..

    Kdyztak mi vysvetli jak jsi to myslel s tim velkym tiskem.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    ARMADILLO: prosimte a stoji ti ten krok navic za ten cas? Pokud je to ok tak budiz...ale sem si pomerne jistej na tisku 30x40 ten rozdil nebude videt..na monitoru uz vubec ne..a vetsi tisky stejne vyzadujou celkove trochu jiny ostreni..
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    DOTCOM: Bylo by super, kdybys udelal nejake pokusy s tim ostrenim. Neznam nikoho dalsiho, kdo by Irident taky pouzival :) Vysvetlim zhruba o co jde...
    Treba tady se LR uz dal nedostal a Irident dokazal vytahnout jeste nejakou ostrost (dal uz jde o limit objektivu)


    s timhle nastavenim


    Takze jsem ho zacal pouzivat na vetsinu veci. Je to sice krok navic ve workflow, ale proc ne, kdyz to ma smysl. Pak jsem prisel na to, ze to zase tak dobre nefunguje v jinych pripadech, treba tady se mi nepodarilo docilit lepsiho vysledku nez v LR.


    Pak jsem experimentoval, ze to funguje celkove lip jen spolu - tzn. ostreni v LR, pak Irident, pak jeste doostrit v LR. Coz ale nechapu z pohledu algoritmu a prijde mi to jako nespravny postup.. hledam neco, co je nejlepsi, resp. nejcistsi zpusob a to chci pouzivat.
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    DOTCOM: Zkousel jsem hodne pluginu a skoncil prave u NIKu. Myslim, ze pro tyhle prevody potrebujes barevnou hloubku (fotis do Adobe RGB nebo sRGB?) a ta se neztrati, po prechodu do/z PS ukladas do TIFFu.
    DOTCOM
    DOTCOM --- ---
    ARMADILLO: tak sem se chvili hrabal v silver efex a analog efex a vypada to hodne slibne, skoda ze to neumi rawy. mam pocit ze pro tyhle prevody je nejlepsi mit maximalni moznou informaci.
    DOTCOM
    DOTCOM --- ---
    ARMADILLO: no v rawu ne, pac ten aftershot neumi a SilverEfex nemam
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    DOTCOM: Myslel jsem, ze prave hledas co nejlepsi engine na ostreni.
    Porovnaval jsi Aftershot se SilverEfex v PS?
    DOTCOM
    DOTCOM --- ---
    ARMADILLO: no ja sem v tom zatim delal jednu varku, kterou sem chtel prevadet do cb. Normalne delam v Corel Afteshot (drive Bibble), ale ten zatvrzele odmita zavest podporu X-trans rawu. Takze co sem udelal bylo ze sem to preved z rawu to 16ti bitovyho tiffu (s nakym defaultnim doostrenim) a ten pak v aftershotu predelal do cb. Aftershot umi cernobilou lip nez cokoliv jinyho sem zkousel (je tam primo simulace konkretnich filmu a papiru), tak se toho drzim.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam