• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    Klub uživatelů fotoaparátů řady Fuji X. Fotky, tipy, návody, slintání povoleno.

    Na fuji X pouzivam

    65 hlasy od 51 respondentů

    rozbalit záhlaví
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: Kdyz ja mam hrozne zachvat GAS :-)) Prohlizim fotky z 80 vs 90 vs 100-400.

    Ideal by bylo koupit vsechny tri, ale na to zase nejsou finance :-)
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: Tak se na to vykašli a zůstaň u 60/2.4. :-)))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: Tez se priznam, ze kdyz jsem koukal na fotky z 80/2.8, tak se mi ten bokeh subjektivne tez ne zrovna libil. Ale mozna bych si zvyknul. I mi prijde, ze si na toto stezovalo vice lidi.

    Hele vaham, vaham, tezka volba pro me.

    Proti 80 pro me ucely navic mluvi 60/2.4. To je totiz lehoucke a skladne sklo, ktere mi nejspis ohledne makra bude docela stacit. Jsem prijemne prekvapeny, jak dobre to na X-H1 ostri a jak dlouhe casy tomu staci. Pak je pro me otazkou, proc se tahat s pretezkou 80/2.8, kdyz muzu mit nasazenou lehouckou 60/2.4.

    Nepopiram, ze 80 je lepsi sklo nez 60, ale ten rozdil ve vaze a rozmerech je proste obrovsky.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: Mám od loňského října 90/2. Slouží dobře, spolehlivé sklo, na bazarech už i za zajímavé ceny. Vadí mi na něm akorát "plandající" motorek po vypnutí fotoaparátu či sejmutí z těla. A šel bych do 80/2.8. Je to nejnovější přírustek. Je sice těžší, větší, ale pro X-H1 víceméně dobrý váhový kompromis. Měl jsem to nasazené v obchodě na X-Pro2 a to už bylo z hlediska vyvážení dost na hraně - vím že Fuji bajonety v tělech jsou pevné a vydrží hodně, ale pocitově bych klidný nebyl - určitě více držet 80ku levou. Sklo 100-400 jsem ani po potěžkání na X-Pro2 nenasazoval. :-) Přiznám se, že mi na 80/2.8 lehce vadí jiný typ bokehu než má 56/1.2 nebo 90/2, ale beru to tak, že to je vlastnost a určitě bych se s tím srovnal.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Ahoj, potrebuji pomoct s takovym brainstormingem :-)

    Chci si udelat radost a koupit si nejake delsi sklo. Budu to pouzivat na X-H1, tudiz zduraznuji ze stabilizovane vs nestabilizovane u me nehraje takovou roli.

    Z tech delsich uz mam 56/1.2, 60/2.4 macro a 55-200. Napada me prikoupit 90/2 a 80/2.8 macro a mozna taky 100-400.

    Ty 90/2 a 80/2.8 bych chtel mimo jine (nejen) na kvety, ovoce atp. Pod 90 bych dal v pripade potreby makrokrouzek (mam doma oba), ale nativne to umi 0.2x, coz je docela slusne. Pouzivani tech makrokrouzku je opruz, ja vim.

    Pripadne na cokoliv dalsiho, pokud me to bude bavit.

    100-400 si dovedu představit asi jen na zviratka, pripadne hodne extremni landscape :-) , nevim jestli by me to bavilo, nikdy jsem takhle dlouhe sklo nemel.

    Nicmene... kdyby jste si mohli na X-H1 vybrat bud 90/2 nebo 80/2.8 nebo 100-400 (ale pouze jedno z techto tri... a k nim libovolna jina sirsi skla - proste moje situace), ktere a proc byste si vybrali? :-)
    PLUTO
    PLUTO --- ---
    RATTKIN: Copak to bylo za fotku? Jinak slušná výhra :)
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    FUZZSTORTION: Kazdopadne v tvem pripade bude horsi zalohovat to mnozatvi videa. Osobne bych se s klientem dohodl ze archivujes jen finalni strih ne ostatni zabery.


    Pokud by to neslo tak ten cloud v tomhle mnozstvi bude vyhodny..
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    HUGGI: Aha, už jsem to pochopil (JPG). No, to je samozřejmě pravda. :-)
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    FUZZSTORTION: Ver mi ze jsem nafotil pres 1200 koncertu a vim o cem je rec:)

    Nerikam archivovat jpegy z fotaku, ale ty co vyexportujes z rawu - tedy maji jiz srovnane barvy a expozici. V tu chvili jsou jakykoli rozdili v dalai uprave oproti rawu zanedbatelny
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    já si rawy pořád neschovávám, ale stalo se mi, že jsem na jednu fotku vyhrál dva foťáky Nikon za dohromady 150.000 a docela bych tam pár věcí upravil. ale už jsem ten jpg 2x ukládal, i když má 150 megapixelů tak jsem na hranici chlupatosti.
    kdybych byl tak dobrej, že bych měl šanci ještě někdy dostat 150.000 za fotku tak si nechávám i rawy vyfocených krytek.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    HUGGI: Věř mi, že v klubových podmínkách, kde je tma a jen pár světel, ten rozdíl je dost zásadní. To byl přesně ten důvod proč jsem od jpg nadobro upustil. :-)
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    FUZZSTORTION: Jsem velmi zvedavy ke kolika starym fotkam se treba za 3 roky vratis takovym zpusobem ze JPEG nebude stacit;)

    Velmi doporucuju so zkusit nejakou upravu na rawu a na jpegu..zda ten rozdil vubec bude poznat..
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    HUGGI: Odpadu je málo, mažu jen vyloženě nepovedené záběry nebo z lidského hlediska nedobré (blbý mrknutí, pitomý "výraz", nedůstojná "póza"). V C1 barvami a hvězdičkami mám roztříděné fotky na ty, které vybral klient a ty, které se mi líbí (obvykle to jsou jiné záběry), ale třeba nebyly publikovány nebo vytištěné. Pak je větší skupina fotek, které mají nějaký potenciál do budoucna (alternativní galerie k publikaci pro např. portfolio či plánovaný svůj vlastní web). S videonahrávkami je to mnohem jednodušší, ponechávám si jak hrubý záznam do budoucna (MOV), tak i výsledný upravený sestříhaný záznam s titulkami logy atd. Zatím videa dělám jednoduše v iMovie, ale zvažuju přechod na Final Cut Pro X, resp. zakoupení licence. Z jedné třeba klubové akce fotky i videa v jedné složce dělají mezi 10-20 GB. Videa pochopitelně zabírají více místa - stopáž mezi 10-30 min. Takových akcí mám zatím odfocených a natočených cca 30-35 momentálně. No, a minulý týden jsem si pořídil i přenosný audiorekordér Tascam DR-100MKIII pro kompletní zvukové nahrávky dané koncertní klubové akce. To je cca 1 až 3 GB nesestříhaného audio záznamu v lossless podobě pro budoucí střih a sdílení v butlegových komunitách. :-))))
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    FUZZSTORTION: To chapu, ale je pro ten ucel potreba mit v rawu vse? I po finalnim vyberu se da povazovat 90% fotek za “odpad”, vratis se ke konkretnim snimkum o kterych to vis uz v dobe zpracovani..


    Jinak zalohovat i xTB dat do cloudu dneska neni problem a skoro nic to nestoji, ale aktualne po roce a neco co tak funguju se rozhoduju o vraceni k externim diskum/NASu..zatim je to stale 50/50
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    HUGGI: S RAWy se mi pracuje mnohem lépe v C1 a čas od času si rád pohraju s nějakým starším snímkem či albem v C1 nebo Luminaru2018 zpětně. JPG jsou pro mě jen výsledkem exportu pro internety a menší tisky. Nefotím do JPG simulací. Jen do RAWu. Mám to tak už najetý a vyhovuje mi to.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    FUZZSTORTION: proč zálohovat RAWy? V čem jsou nedostatečný full jpeg?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    LCD displej na Nikonu vydrží jít klidně měsíc. je to praktické? je vidět hned stav baterky, kolik je místa na kartě...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DYSNY: Mel by to byt monochrome LCD s velmi nizkou spotrebou. Kdyz nic jineho, tak na eInk to ma rychly refresh.
    DYSNY
    DYSNY --- ---
    LAUNCHER: v ruce jsem to nemel, ale z fotek to vypada jako e-ink display, takze nic (spotreba jen pri prekleslovani).
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: To bude spotřeba asi někde na úrovni levných digitálek Casio. :-)))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Nevite pls nekdo, kolik zere ten horni display? Jede to porad i pri vypnutem fotaku - mam na noc vyndavat baterku? :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam