• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FULL Fuji Wedding with X-T3 and X-Pro2
    http://www.youtube.com/watch?v=JaCPpEaDB9M
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BAAL:

    Nejdriv k te podobnosti:
    * f/2 vs f/2.8 neni podobna svatelenost. f/2 propusti 2x vice svetla (pri stejnych ostatnich okolnostech napr. ISO 400 vs ISO 800).

    * 27/23 = 1.17. Ten 23 je sirsi o nejakych 17pct, neni to zasadni rozdil, ale bude to konstrukcne narocnejsi. Nejjednodusi je stred, tzn uhlopricka sensoru, tzn skoro prave tech 27mm na APSC. Viz kolega nize FUZZSTORTION.

    Ted OBECNE o dalsich narocich na konstrukci, pri objektivech s opravdu stejnou svetelnosti, ohniskem a mountem na ktery jsou stavene.

    * Pokryti objektivu.

    Objektiv muze byt postaven tak, ze bude mit pomerne cerne rohy, ktere se potom vytahnou v software, nebo proste nechaji na fotce tmavsi. Nebo muze byt umyslne staven "na osvetleni vyrazne vetsi plochy nez je nutne", ty "cerne rohy" pak budou dale od rohu snimace a obraz bude mit (bez SW vytazeni rohu) rovnomerny sum. Ale to sklo zase bude vetsi a drazsi.

    * AF vs MF

    Bez motorku AF je objektiv mensi nez s nimi.

    * Rychlost AF

    Jednak silnejsi motorek je vetsi, druhak pro oblibene linearni motory se misto par ozubenych kolecek stavi pojezd, ve kterem ten motorek jezdi. Ty objektivy s LM jsou pak vetsinou uzsi a delsi nez objektivy s klasickym motorkem.

    Prijde mi a muzu se plest, ze lide sice maji radsi co nejrychlejsi AF, ale zaroven maji radsi kdyz je objektiv kratsi a trebas sirsi. Bohuzel to jde proti sobe.

    * Ostrost

    Ostrejsi objektiv bude patrne vetsi nez mene ostry, protoze si dava vice prace (vice clenu) s prevodem 3D reality na planarni sensor.

    * Exoticke cleny

    Do drazsiho objektivu muzes nacpat dvojte asfericke cleny ze skla s ultra malou disperzi, ktere sice neco stoji, ale muze jich byt mene (mensi objektiv) oproti levnejsim klasickym clenum.

    * Realne ohnisko vs papirove.

    Ty realna ohniska jsou podobna tomu co je na tom napsano, ale pise se na to nejake cislo uchopitelne kupujicimi. Maloktera 50mm je opravdu 50mm. Treba to taky muze byt 45mm, nebo 52mm.

    * Realna svetelnost vs f-cislo vs papirove f-cislo

    Opravdova svetelenost je tzv T-cislo, ktere Ti malokdo rekne u objektivu na fotky. Peclive se uvadi u objektivu na video, kde pri stejnem ISO a casu je pri srovnavani dvou ruznych zaberu z delsiho/sirsiho skla jaksi zasadni, aby to nebylo jednou tmavsi a podruhe svetlejsi. Ten video objektiv ma proto aperture krouzek s T-cisly.

    To f-cislo je "prurez", tudiz nezohlednuje napr jak ty cleny a coating sami o sobe neco pohlti. Druhak do toho opet vstupuje ruzne komercni zaokrouhlovani, zejmena ty pancake objektivy jsou casto realne jeste mene nez vubec prurez odpovidajici f/2.8.

    Dobre je to videt u (rozmerneho) XF 14/2.8 vs (maleho) XF 18/2, ktere velmi casto meri na plnou diru prekvapive podobna cisla.

    * Dychani objektivu

    Muzes si vsimnout, ze Fujifilm dodava pro video mmj dva obrovske objektivy na XF a E mount. Oni jsou obrovske vzledem k tomu, ze pri zoomovani se nemeni zaostreni a zaroven pri ostreni na blizko nebo do dalky se nemeni ohnisko (jinde se oboje meni). Tohle neni konstrukcne zadna sranda.

    * Siroky objektiv na kinofilm vs siroky objektiv na digital (resp jak moc objektiv resi kolmy dopad svetla na sensor)

    Kinofilm ma oproti soucasnym sensorum tu prijemnou vlastnost, ze pochyta svetlo ze skoro libovolneho uhlu. Se soucasnymi sensory je to tezsi, pokud svetlo nedopada kolmo, tak to bude kreslit fialove rohy (ruzne svetelne delky) a ty rohy zacnou tmavnout. Je to hezky videt napr. u sirokych kinofilm Leica M skel nasazenych na Sony A7.

    V mensi mire nektere siroke objektivy proste obecne vice resi kolmost toho dopadu na sensor a nektere mene. U delsich skel toto neni problem.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    BAAL: Protože každý z nich představuje svou kategorii "ultra-compact" vs "compact". A s tím pak souvisí i rozdíly v motorku, v clonovém kroužku a počtu členů uvnitř atd.
    FUJINON LENS XF27mmF2.8 | Specifications | Fujifilm Global
    http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/x/fujinon_lens_xf27mmf28/specifications/
    FUJINON LENS XF23mmF2 R WR | Specifications | Fujifilm Global
    http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/x/fujinon_lens_xf23mmf2_r_wr/specifications/
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    BAAL: 27mm a 23mm je velkej rozdíl
    to není jako 100mm a 105mm
    BAAL
    BAAL --- ---
    Mam zacatecnickej dotaz, proc jsou nektere objektivy podobneho ohniska a svetelnosti tak rozdilne ve velikosti?

    Treba FUJINON XF 27mm/f2.8 je mala palacinka a FUJINON XF 23mm/f2 R WR je proti tomu ohromny kus
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    DREAMCASTER: Viz filtr. Na moje domácí šmrdlání mi to přijde OK, netrpí to stejně podivným výstupem jako Fuji/Adobe software.
    DREAMCASTER
    DREAMCASTER --- ---
    Zdravicko jak tu resite editory zkousel nekdo praci s Darktable ?
    diky
    ALDRICK
    ALDRICK --- ---
    MIMA_A: dík moc, výhledově to určitě zkusim!
    MIMA_A
    MIMA_A --- ---
    LAUNCHER: ja LR neznam. Mam problem s tim, ze jsou primarne pomale, jejich tvorba, spatna odezva tabletu (v porovnani s PS, nemam slaby pocitac..)

    Udelat jednu dve vrstvy s jednoduchou maskou neni problem, ale jakmile chci delat cokoli komplexnejsiho a jde o presnost, odchazim do PS.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MIMA_A: Ty masky v C1 jsou vetsi nebo mensi utrpeni nez masky v LR?
    MIMA_A
    MIMA_A --- ---
    ALDRICK: Ano, nejake pocatecni porodni problemy byly, ale nakonec mi to jako katalog vyhovuje, s tim ze mnozstvi uprav a to, kde je budes delat finalne, je ciste Tvoje volba, a vse zustava aktualizovane v katalogu. I organizace souboru a slozek se da resit primo pres C1, ale je tam vice moznosti a je zase Tvoje volba, jaky k tomu chces mit pristup a workflow.

    A co se IQ tyce, tak nemam uplne srovnani s jinymi softwary, mam pred ocima uz par let jen rawy z fuji, takze to muze byt subjektivni. Nakonec dochazim k tomu, ze jakekoli denoise a sharpening postupy aplikuju uz jen v PS, kde je mnohem lepsi user friendly maskovani techto lokalnich uprav. Masky v C1 jsou pro me utrpeni.
    ALDRICK
    ALDRICK --- ---
    MIMA_A: takže C1 jako katalog ti vyhovuje? (ok, přiznám, vůbec netuším nic o tom, co C1 nabízí, láká mě jen představa toho kvalitnějšího převodu zadarmo - uvažuju jen tu free verzi)
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Capture One Feature Comparison
    https://www.phaseone.com/en/Capture-One/Features/Feature-Comparison.aspx
    Tady máte jasně uvedené, co je "osekané".
    MIMA_A
    MIMA_A --- ---
    ALDRICK: Takhle presne nejak posledni dobou C1 pouzivam, primarne jako katalog, v kterem delam vyber, uplne nejzakladnejsi vyvolani a upravy, a vsechny komplexnejsi upravy pak uz v jen a pouze v PS. Ale nevybiram z tisicu fotek, spis tak ze stovek .. krajina a nejake kreativni portrety apod.

    ALDRICK
    ALDRICK --- ---
    EGGH: ten osekanej C1 mě teď taky zaujal. Funguje nějak rozumně interakce mezi LR a tím C1?
    Já se nechci vzdát komba LR+PS. Pokud mám fotky z nějaké akce, tak mi zcela vyhovuje LR, tam fakt neřeším nějakou kvalita konverze z rawu.
    Ale u krajin si hraju s jednotlivou fotkou, a to převážně v Ps. Takže tam jsem si myslel, že bych mohl použít C1 k převodu z rawu + základním úpravám (WB, stažení jasů...) a pak to mudlat v Ps, LR mi bude sloužit jako katalog. Z tvojí zkušenosti dává to takhle smysl?
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    EGGH: Hmm, tak nevím jak jsem dokázal vždy stovky fotek z různých akcí "vymazlit" najednou. :-))) Ok, asi jiný přístup. :-)))
    EGGH
    EGGH --- ---
    MIMA_A: Ano, ty systémy jsou oba naprosto rozdílné. Lightroom je koncipován spíš na úpravu desítek/stovek fotek (svatba, reportáž, závody apod.) a Capture One je spíš pro vymazlení si jedné fotky na kampaň apod. Díky tomu je uspořádání tlačítek a funkcí v Lightroomu logičtější a není třeba nijak nikam překlikávat. Ovládání Capture One je oproti LR zdlouhavější.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Mrkněte se na e-book ohledně ovládání Capture One Pro od Michala Krause za asi 200,- Kč, zrovna nedávno aktualizoval pár drobností s ohledem na poslední vydanou verzi Capture One Pro. Doporučuju to projet. Je to samozřejmě česky. :-)))
    E-knihy – Michal Krause
    https://www.michalkrause.com/e-knihy/

    Ovládání v Capture One Pro mi příjde po roce už v pohodě, ale super jsou možnosti nastavení rozvržení pracovních nástrojů a panelů dle svého gusta. Ladil jsem to asi necelý týden a od té doby jsem spokojený.
    MIMA_A
    MIMA_A --- ---
    EGGH: Ajo, koukam ona je ted nejaka nova free verze vylozene pro Fujifilm. Zajimalo by me, zda to ma nejake benefity oproti klasicke verzi.

    Nemam moc cas a chut testovat tyhle veci, ale kdyby mel nekdo zkusenost, tak by me to zajimalo.

    Co presne myslis tim debilnim ovladanim? Ze jsou ty panely takove dost preplnene funkcema, ktere nepotrebujes? Jinak mi taky dost dlouho trvalo, ze jsem se s tim jakz takz szil, ale nikdy jsem nedelal v Lightroomu, pouze v Aperture, a to bylo v necem podobne jako C1..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam