• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    PSITLAPA: Aha, mě trochu mate “a7m7”, níže už pak vidím a7 m3.
    PSITLAPA
    PSITLAPA --- ---
    No dyť, já jen abych to uvedl do nějakýho rámce, jak můžu porovnávat. :)
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Však taky X100F je technologie z 2016/2017. To byla úroveň X-T2 např.
    PSITLAPA
    PSITLAPA --- ---
    Z fuji mám zkušenosti naposled X100F. Ale ostření A7m7 mi proti tomu přišlo úžasný, pružnost rawů taky o dost lepší.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Tak na Youtube je řada různých srovnání X-T5/X-S20 vs cokoliv od Sony. Obvykle z toho má člověk potom spíše guláš, pokud nechce něco cíleného z daného systému.
    PSITLAPA
    PSITLAPA --- ---
    Sony A7 Mk3 koupíš v bazaru běžně za 25k a míň. Ze skel blízko 28 bych vzal 24/1,4, tu jsem na bazaru viděl za 20k novou a můžeš to případně trochu říznout. Za mě je to jeden z nejlepších širokáčů. Jinak je ještě Viltrox 28/1,8, ale neznám ho a nebo Batis 25/2. Koukni na další orientaci sem: https://phillipreeve.net/blog/wideangle-lenses-for-the-sony-alpha-7-series/
    Sony je ale super, pokud ti nevadí editovat, jestli to pak necháváš, tak je asi Fuji lepší.
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    FUZZSTORTION: To bych urcite prodal fuji stejne budu prodavat tu x-t3 tak bych s tim prodal akorat i objektivy. Dva fotaky ani jednoho systemu pro me nema smysl. Nevim jak je na tom v porovnani s vykonem a ostrenim treba ta A7C orpoti sx20 a xt5, kdyz je trochu starsi. Plus jsem v rychlosti koukal na skla k sony a tam mi prisel fajn samyang 24/1.4 jako nahrada za tu 18/1,4, protoze jsem nenasel nic ekvivaletniho 28, aby to bylo male. Je tam nejaky ten zakaldni ton 28/2, ale to pry neni nic moc.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    MIKEKT: Teoreticky by u X-S20 měla být stabilizace ve videu lepší o nějaké procento - je to více na video zaměřený foťák.
    AF je prý u X-S20 lepší, nepatrně, ale dané je to tím, že mezi X-T5 a X-S20 je rozdíl v rozlišení, kde u X-T5 je větší objem dat, které musí foťák zpracovat při AF-S a hlavně AF-C.
    Pokud jsi hledáčkový typ, preferuješ třícestný zadní LCD panel oproti plně polohovatelnému na X-S20, tak bych se držel toho X-T5.
    Sony je bezesporu lepší obecně, ale je to za cenu změny systému a skel. A tahat dva odlišné foťáky na různé účely pro každý s sebou asi není praktické.
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    FUZZSTORTION: jako ja spis fotim, ale pridavam k fotkam i nejaky to video z vyletu a dovolenych. Ty mpix u XT5 uz mi prijde prave zbytecne. Na XS20 jsem koukal, ale uz tam zase neni takovy rozdil oproti xt5 v black friday akci. Pak bych prisel o WR a vetsi hledacek. Jak je na tom stabilizace xs20 je stejna jako v xt5? a rychlost ostreni by mely by stejna protoze je tam stejny procesor jako v XT5 jenom starsi cip? na Sony jsem taky koukal. Ted mam 18/1,4 a 35/2, ale tak 85% fotim na 18mnm. Koukal jsem na A7C, ale to je zase 2 roky stary fotak. Ostatni A7 mi prijdou uz dost drahy
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    MIKEKT: Lepší rozlišení snímače a díky novým obvodům svižnější vyčítání dat? To pak má souvislost se vším ostatní k tomu přímo navazující.
    Pro někoho je třeba rozlišení 40mpix už overkill. Zabere to zase o něco více místa na disku a proces zpracování rawů bude zase o něco delší. Obrazový rozdíl mezi X-T3 a X-T5 je pro laika v podstatě nepostřehnutelný bez razantního zvětšení na monitoru. Zkušené oko rozezná detaily ve srovnání třeba hned.

    Kamarád ale třeba zvažoval mezi X-T5/X-T4 a X-S20 a na to točení videií mu X-S20 vyhovuje více. U něj je ale focení minoritní zhruba foto 1/3 a 2/3 video. Měl však už nějaká oblíbená XF skla, tak u X systému zůstal nadále - jinak by jistojistě přešel na jeden z novějších Sony.
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    Ahoj, přemýšlím, že bych vyměnil loni xt3 za xt5, která je teď v hezké akci. Hlavní dvě věci co vidím jako výhodu u xt5 je stabilizace a lepší ostření. Stabilizaci bych využil u rodinného videa a dokumentace výletu. Aktuální xt3 mě moc neomezuje, ale stabilizace by se ve videu hodila 😀 ale nějak si nedokážu moc ospravedlnit jen tu stabilizaci 😀 je tam ještě něco zásadního vylepšeného co jsem přehlédl? Ještě možná nová baterie, která více vydrží, ale zase musím všechny aktuální vyměnit
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Fujifilm GFX - historie, vývoj, budoucnost
    https://www.youtube.com/watch?v=ex9eC0LENAg
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Prodávám několik manuálních pevných objektivů pro Fuji X-mount, s dovolením dávám zde.

    Primoplan 75 f/1.9 II - [Primoplan 75 f1.9 II – Meyer Optik Görlitz – Fuji X]
    Lydith 30 f/3.5 II - [Lydith 30 f3.5 II – Meyer Optik Görlitz – Fuji X]
    Iberity od Kiponu - [Kipon Iberit 24, 35, 50, 75 mm na Fuji X]
    PICAZSOO
    PICAZSOO --- ---
    MIMA_A: Tyjo, já nevím, co plašíš. Tenhle objektiv se normálně furt vyrábí (nebo přinejmenším prodává). Např. zde: https://www.alza.cz/fujifilm-fujinon-xf-35mm-f-1-4-r-d4054867.htm

    Takže nedostupnosti servisu bych se fakt nebál.
    Nebo máš na mysli ještě nějaký jiný objektiv, o kterém nevím?
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    MIMA_A: Polsko je oficiální servis a posílá se to tam. Jestli bude potřeba nějaký díl, tak většinou 3rd servis nebude mít
    MIMA_A
    MIMA_A --- ---
    Nicmene teda jde o starou XF 35/1.4 a tam mam trochu pochyby zda to jeste nekdo servisovat bude…
    MIMA_A
    MIMA_A --- ---
    Ahoj, nemate nekdo tip/zkusenost ohledne dobreho servisu pro Fujifilm v CR?

    Klidne i cokoli 3rd party.. (oficialni servis.fujifilm.cz pri zadani poptavky na opravu odkazuje na podminky, ktere jsou v polstine s adresou ve Varsave.. tak mi neni jasne, zda ten servis realne probiha zde nebo se to posila do PL?)…

    Diky predem za jakekoli tipy..
    MICRO
    MICRO --- ---
    FUZZSTORTION: Flicker reduction neeliminuje pruhy; slouží na něco jiného.

    Klasická (neLEDková) světla pulzují rychlostí 2×50 Hz. Když fotíš v takhle osvětleném interiéru na kratší časy (řekněme 1/250), i s fixní expozicí bude každý obrázek jinak světlý – podle toho jestli se trefíš zrovna do toho když světlo svítí hodně nebo málo. Flicker reduction tohle eliminuje tím, že se snaží sesynchronizovat otevření závěrky s momentem, kdy je světlo v maximu (proto taky omezení maximálního fps).
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    V nastavení Fuji je volba omezení pruhů ("banding") cosi jako "flicker reduction". Zcela to neeliminuje, ale potlačení tam může být v některých případech významné. Má to ale nějaký dopad na sériové snímání, třeba že namísto 11 fps pojede závěrka 8 fps. Ale je třeba podotknout, že to omezení pruhů nemá účinek v případě užívání elektronické závěrky.
    RESOLUT
    RESOLUT --- ---
    Podobný problém jsem měl při focení betléma u jednoho řezbáře. Né, že by mi ujížděl, ale měl tam jako jediný zdroj světla dvě zářivky. Vždycky jsem měl na snímku pruhy.. Až doma mi došlu, že to lze vyřešit přepnutím na mechanickou závěrku. Doma jsem si to u podobného zdroje světla ověřil. Tak snad letos bez pruhů..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam