JAZZZ: tak u mě je tohle každodenní chleba, já bych měl dělat data retention pro všechny svoje klienty Internetu, podle zákona... práce s osobními informacemi se samozřejmě dneska týká spousty obor, nejvíc osobních údajů nakonec nenahrdomadí Amazon, ale Rohlík :-)
v podstatě kdykoliv většímu množtví klientů adresně doručuješ něco, na čem je marže v řádu desetikorun, tak je jasné, že musíš pracovat s obrovským množstvím osobních údajů...
ono to shromažďování informací má i legitimní důvody, já např. vymýšlel cyklokurýrům možnost přidávání poznámek k adresám, typu když je vstup z jiné ulice, než je adresa - ale oni spíš všichni fungují na bázi, že i pro tak velké město jako Praha se to všichni nakonec naučej, případně teda mají normální chat na whatsappu.
co se osobních informací, které jsou cenné pro každého podnikatele, tak je to třeba o tom, že někteří klienti mají tendence platit pozdě nebo vůbec... tyhle "registry dlužníků" tu mají tradici od 90tých let, legitmní to asi není a GDPR bylo určitě zčásti zaměřené proti "šikaně" notorických neplatičů. Samozřejmě, jsou tam další souvislosti, že zrovna kurýři vědí, co si kdo od koho objednává (už je mi co vozíme Alzu, máme k dispozici informaci, co vezeme - pokud není víc než jeden kus zboží, což v drtivé většině informací není!)
(ano, to stejné solární kolo s bednou, o kterém si dělal přednášku na nějakém tom hackathonu, aniž by ses na něm někdy projel, bylo vráceno výrobci a dále vyhackováno a zlepšeno natolik, i když samořejmě už bez solárů, že jako jedno z asi 5-6 rozváží každý den po Praze Alzu a střídají se na něm desítka kurýrů každý měsíc :-)