HARDY: tam je to kombinovaý s poruchama chování (ty můžou, ale většinou nemívaj orgnanický pozadí) a ty jsou především navázaný na poruchu připoutání - tu má dítě v ústavu z podstaty toho že je v ústavu, čím menší tam přišlo, tím horší. Velmi vysoký porocento poruch pozornosti (a chování) je logicky i v pěstounské péči. Ale tam může být víc prostoru jak s tím pracovat, než v ústavu, kde prostě nemáš čím to narušené připoutání fačovat... Porucha připoutání (attachmentu) jen zcela regulérní termín, pozorovatelný třeba i ostatních primátů (viz třeba takovej ten pokus, jak trápili malý vopičátka drátěnejma konstrukcema namísto matky)
V běžný populaci je to spojený buď s poruchama učení a nebo to je prostě dítě co ho rodiče doslova a do písmene nevychovávaj. Buď na něj kašlou a nebo mají pocit že "liberální výchova", případně kecama o "liberální výchově" maskujou, že na něj kašlou.
Jako ritalin je relativně malý zlo (ne negoogli, radím ti dobře) - dřív bývali na sedativech (hodně moc špatný) a případně když nefunguje ritalin, tak se dávají některá antipsychotika a to teda je sporný, zejména pokud to je v ústavu a není to jen přechodně a zároveň se systematicky pracuje na tom, aby se dítě alespoň trošku naučilo svoje stavy zvládat.