KAI: ono mám bohužel docela z blízka (i když ne z přímé zkušenosti) pohled na výuku medicíny v ČR. Na jednu stranu je úžasné, že fakt držej úroveň kvantity těch vědomostí a do těch studentů toho lejou mraky, ale upřímně, je to takové... "řemeslné". Tady máte anatomii, tady tohle, tohle funguje takhle, když k tomu dáte tohle...
Na věci jako teorie vědecké metody popř. metodologické nástroje, vztahy a záměny korelace a kauzality atp. tam moc prostoru nezbývá. Výsledkem je, že absolvent medicíny má s velkou pravděpodobností ohromnou kvantitu užitných vědomostí od obecného základu (anatomie...) po praktické (farmakologie), ale ta hloubka té vědy v pozadí těch věcí tam chybí.
Prostě doktor není ani tak vzdělaný vědec, jako spíš velmi rozsáhle připravený řemeslný uživatel vědeckých výstupů. Což pak vede k tomu, že někteří z nich chodí okolo, chválí homeopatii nebo nadávají na očkování...
(a pak tu je ten další, obecný faktor a to že VŠ není žádnou garancí inteligence - jak potvrdí každý, kdo na ní kdy byl a potkal své spolužáky)