• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARDYAž moc alternativní medicína - já konkrétně hodně koncentrovaně přednáším.
    Klub na vkládání odkazů na články, rady, komentáře či weby s alternativní medicínou a trendy v léčitelství, u kterých začíná rozum stát.
    Bereme i domorodičky a podobná s medicínou příbuzná témata. 
    ZÁKAZ KRMENÍ TROLŮ

    Souhrný rozbor skeptiků Sysifos: Alternativní medicína autor:Jiří Heřt

    Čím vším se lidé v 21. století léčí a myslí to vážně. Nejsou některá prohlášení léčitelů a "odborníků" až nebezpečná a příliš zavádějící? 
    Může jít o život? Čtěte pravidla:

    Pravidla: 
    1) Vkládáme odkazy a knim třeba krátký komentář, popř. své zkušenosti, zážitky, co jsme kde zaslechli apod. 
    2) Dělat si z toho srandu není OT.  
    3) Krátká diskuze k věci je přípustná, drží-li se nezáporných hodnot palečků. 
    4) Pokud se vám to tu nelíbí,  nečtěte to!
    rozbalit záhlaví
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    ZUZKAOU: guru Jára alert.
    YBUKO
    YBUKO --- ---
    ZUZKAOU: ještě jeho fotky pls, ty to posouvají ještě do většího bizaru :D tím by se chtěla nechat odháčkovat každá! To si úplně říká o to poslat mu tam nějakého pupkatého rovněž vousatého šedesátníka, který bude trvat na tom, že na sezení mají být přece podle recenzí nazí a mají si třít penisy o sebe.

    UNSEEN
    UNSEEN --- ---
    ZUZKAOU: a když si myslíš, že máloco může být bizarnější, než přezdívky black metalových hudebníků, suddenly gaia poupětová!
    UNSEEN
    UNSEEN --- ---
    ZUZKAOU: no do prdele...vlastně to ne, to by se potkaly sliznice a nemuselo by to být daňově uznatelné...to je slušná snůška...
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ZUZKAOU: ok, tak podle všeho když dělal v děcáku a bral si k sobě děcka co ho opouštěly, tak nejspíš taky.


    „Začal se svlékat a já měla taky.“ Ženy popsaly zkušenosti se známým koučem
    https://denikn.cz/942486/zacal-se-svlekat-a-ja-mela-taky-zeny-popsaly-zkusenosti-se-znamym-koucem/?ref=list
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ǒ šivo, to jsou strašné kecy. Jen doufám že netantroval i ty děcka v pěstnouské péči, ty jeho kecy o rozporech biologického dospívání a společnosti jsou dost obří vykřičníky.



    Nahota je přirozená, k masturbaci došlo v rámci tantry. Nic se nestalo bez souhlasu, reaguje kouč na svědectví klientek
    https://denikn.cz/942428/nahota-je-prirozena-masturbace-soucasti-tantry-nesmi-dojit-k-propojeni-sliznic-reaguje-kouc-na-svedectvi-klientek/

    Nahota, líbání, osahávání penisu, masturbace, vaginální masáže nebo pohlavní styk – i to jsou postupy, které podle bývalých klientek využíval kouč Vratislav Hlásek. „To nebylo během koučovacích sezení, ale během tantrických masáží, které si dobrovolně zvolily,“ reaguje Hlásek v rozhovoru s Deníkem N. Že by kdy došlo k souloži, odmítá. Připouští ale, že s některými klientkami navázal „vztah“.


    Pracoval jste jako učitel, poté vychovatel v dětském domově, pak jste se s manželkou stali pěstouny na přechodnou dobu. Jak jste se dostal ke koučování?

    Největší zjištění z mých předchozích projektů bylo, že s podobnými příznaky, jako jsem se setkával v dětských domovech, přicházejí i děti z běžných rodin. Problém je širší než jen náhradní péče. Bude to nejspíš tím, že kulturní péče v nukleárních rodinách vede k sociální vyloučenosti, kterou prožívají rodiče i děti. A jak velký dopad to má na děti a jejich přechod do dospělosti.

    Hledal jsem, jak postavit osobní redesign, ještě než jsme mu tak začali říkat. Řešíme v sobě střet dvou konceptů. Jeden je evolučně fyziologický: jsme skupinoví tvorové rozmnožující se pohlavně, mláďata vychováváme jako savci, máme určitou determinaci, která jasně určuje, jak se naše tělo vyvíjí, pohlavně dospívá.

    Ale pokud jde o pohlavnost, rozmnožování a potom partnerství, tam přichází kulturní vzorec, který říká, jak se to má nebo nemá dělat. Tyto dva koncepty se začnou u člověka střetávat a on začne mít dilema, kterému věřit. Náš redesign je postavený na tom, aby si člověk uvědomil, že platnost mají oba koncepty.

    Profesně jste se nejprve věnoval dětem a teenagerům, v koučinku se nyní zaměřujete hlavně na dospělé?

    Není to pravda, protože dospělí nejsou dospělí. To je právě problém, který se ukazuje.

    Tak na lidi v dospělém věku.

    Věnuji se dětem, protože jsem zjistil, že je potřeba nejdřív pomoci dospělým být dospělými, jinak zkazí další generaci. Vždycky jsem se věnoval spíš dětem v přechodu mezi dětstvím a dospělostí.

    Pak jsem zjistil, že tady už je pozdě a že spoustu věcí, které se staly mezi prvním a třetím rokem života, těžko sanujeme. Proto jsem se začal věnovat novorozencům a změně péče o ně, aby k poškození docházelo co nejmíň. To jsme řešili aspoň v náhradní péči, ale k novorozencům v rodinách, které nejsou rozpadlé, se dá dostat jedině přes rodiče.

    Jestli chceme pomoct dětem, musíme pomoct rodičům. Námi založený institut se jmenuje Institut fyziologické socializace. Ta může probíhat buď fyziologicky správně, nebo patologicky.

    Ve většině případů probíhá patologicky a my hledali, co je špatně a co je možné změnit, aniž by to byla léčba. Nepracujeme totiž s nemocnými lidmi. Redesign je určený pro zdravé dospělé, kteří mají vzorce chování, jež jim komplikují vztahy, možnost být rodiči, ale třeba i pracovní uplatnění.

    Když jsme hledaly, jak vás označují ve veřejném prostoru, zaznívalo vztahový kouč, párový terapeut, odborník na výchovu a partnerské vztahy. Jak byste se nazval vy?

    Hledali jsme pro to slovo. Psychoterapie je vázaná služba, terapie se používá téměř běžně. Na mých stránkách byste ale slovo terapie najít neměly, protože ho nepoužívám. Nejsme terapeuti ve smyslu psychoterapie.

    Stavíme to na dynamice změny, jako když se učíte na klavír, každý den trochu. Neurobiologie říká, jak vznikají návyky. Náhodně nebo účelově pro tu činnost vznikne dráha neuronu, ale pokud ji neopakujete, zmizí, neurony se opět rozpojí. Pokud ji dlouhodobě opakujete, vytvoří se energeticky méně náročná dráha, která už nevyžaduje vědomou pozornost.

    Takže byste řekl, že jste neurovědec?

    Vycházíme z několika základů. Aplikujeme některé poznatky. To, co chceme, je vlastně evidence based přístup. Nejsme ezoterici, naopak.

    Je to syntéza mnoha oborů. Všechno je nastudované teoreticky, ale zároveň ověřené v praxi s lidmi.

    Zaujal nás pojem „intimní redesign“. Na stránkách popisujete, že „formou provázeného prožívání pomáhá klientům při řešení problémů s přijetím jejich těla a sebe sama, se zvládáním studu či trémy a s nejistotou v osobní i partnerské intimitě“. Co si má klient představit pod pojmem „provázené prožívání“?

    Když jsem s klientem, sleduju, jak sedí, dýchá, jak mluví, s jakou dynamikou, jaká používá vycpávková slova, jakým způsobem reaguje na dotaz. Když klienta načtu, po jednom či dvou sezeních začnu komentovat a provázet jeho změnu.

    Je to tedy o porozumění tomu, jak ovládám svoje tělo. Vlastní tělo mnohdy žije svým životem vedle nás, nežije s námi.

    Znamená práce s tělem i fyzický kontakt mezi koučem a klientem či klientkou?

    Mezi koučem ne, protože koučování jako takové je, kdybychom vzali etický kodex koučování, nekontaktní, proto je nedostatečné. Má vlastně jednu zábranu, pracuje pouze přes hlavu, rozhovorem.

    Čili nemá dojít k fyzickému kontaktu?

    Ne, nemůže k němu dojít. V koučování to není nastavené tak, aby k němu docházelo. Máme však jiné profese, které ten kontakt provozují.

    A v redesignu to tak je?

    Ano. Teď mi sem chodí dva typy klientů – samostatní a partnerské páry. Jedním z dominantních aspektů, které dva lidi v páru tvoří, je intimita, erotičnost a přirozená sexualita. To je jedno z velkých témat, které partnerství řeší: vyprchání intimity, muži řeší závislost na pornografii, menší citlivost penisu při běžných partnerských akcích. Mnoho žen řeší, že nemohou mít orgasmus či mají poruchu menstruačního či ovulačního cyklu. Tady jim poté doporučujeme jiné odborné věci. Například já nejsem úplně příznivec sexuologie, když vidíte, že na všechno dávají prášky.

    Vy máte klienta delegovat dál?

    Doporučujeme třeba tradičnější nebo starší přístupy, jako jsou tantrické masáže nebo něco jiného.

    Čili tam je možnost fyzického kontaktu?

    Ale nikdy tam není proto, že by to bylo klientovi doporučeno, vždycky je tam kvůli tomu, že si takovou variantu klient zvolí sám. Celý redesign vede k tomu, aby byl člověk za sebe zodpovědný. U mě nikdo nedostává žádné úkoly, co má dělat příští týden. Základ je sdělit: „Neumím říct, co máte dělat, ale co vy byste si chtěl na základě našeho povídání nastavit? S čím byste chtěl pracovat? Čemu byste chtěl věnovat pozornost?“

    Takže je vždycky na několikrát dotazované, velmi svobodné volbě klienta, jestli se tím tématem chce zabývat jen teoreticky, nebo si chce projít nějakou… A těch lidí, kteří do něčeho jdou, je třeba okrajových osm či deset procent, takže to není gros práce. Ta práce to řeší jenom proto, že sem s tím klienti chodí.

    Jestli to chápu dobře, práce s tělem znamená, že klient pracuje sám se sebou. A není to tedy tak, že na něj například vy saháte?

    Určitě se s klientem obejmeme, když je o to zájem. Jeden z nejvíc chybějících kontaktů je naučit se s člověkem úplně běžně dotýkat. Ale vždy je to výzva. Chcete-li, můžeme se místo podání rukou obejmout.

    Může to zajít dál, do větší intenzity? Je i to práce s tělem, která v redesignu funguje?

    To je individuální, každý klient si intenzitu určuje sám. Nemám žádný mustr, podle kterého by jel jednoho klienta za druhým. Není to moje cesta, kterou by si měli odsud klienti odnést, ale měli by se vyznat na své cestě. S mnoha klienty třeba udržujeme i po letech dlouhodobé vztahy, radí se se mnou nebo chodíme jen tak na večeři.

    Říkal jste, že se vám klienti nabalují. I my jsme na vaše jméno narazily díky tomu, že jsme mluvily s několika bývalými klienty. Podařilo se nám shromáždit výpovědi některých vašich bývalých klientek, které popisují, že došlo k situacím, kdy jste tu seděli nazí, docházelo k sexuálnímu kontaktu, vaginálním masážím, a dokonce také ke koitu. A to během koučování, během vašich společných sezení.

    Ne. To, o čem jste teď mluvily, nebylo během koučovacích sezení, ale během tantrických masáží, které si klienti dobrovolně zvolili. Nevím konkrétně, s kým jste mluvily, ale nemůže to být nikdo, kdo tady byl za posledních pět let, protože posledních pět let už nemám čas masáže dělat a posílám lidi jinam. To mohou být klienti s odstupem nejméně pěti let.

    Tehdy když jsem jim nabízel jít na tantrické masáže někam jinam, oni si vybrali, že by radši tantrické masáže tady, protože v to mají větší důvěru.

    To, co popisujete… Tantra probíhá nahá. Práce s nahotou je jedna z věcí, které dodávají člověku sebevědomí. A pak tam byly tantrické masáže, při nichž docházelo samozřejmě k tomu, jak se při tantře masíruje, nikdy ne ke koitu. V klientské práci nikdy, masáž má zaručený rozdíl od partnerských nebo jiných věcí v tom, že se provádí tak, aby se sliznice nestýkaly, nepotkávaly. Takže vždycky je to jenom masážní, nikdy nedochází k propojení sliznic.


    Výpovědi se shodují – včetně toho, že to vedlo k nějakému sexuálnímu kontaktu s vámi coby koučem, že jste byl v pozici kouče.

    Ne. Vím, že mi potom přišla jedna zpětná vazba, ale z jednoho hnízda lidí, kteří jsou propojeni, nejsou to lidé, kteří by byli na sobě nezávislí. Nemohu mluvit k jednotlivým klientům, ale to je jediná zpětná vazba, kterou jsem kdy dostal, a to s nějakým tříletým odstupem.

    V té době jsem byl naopak těmito lidmi vehementně doporučován dalším klientům včetně této možnosti. Takže v té době to vůbec neodpovídalo popisu, který teď říkáte. Až se zpětnou vazbou právě z katolického prostředí, které zasáhlo do jejich sebeuvědomování, mi přišli dát zprávu, že v současné době by takovou věcí neprocházeli. To je zcela legitimní, to se stát může. Ale posledních šest nebo sedm let, ta praxe…

    Vyslechly jsme příběhy z posledních osmi let a velice se podobají. Jsou tam opakující se prvky – vaginální masáže, líbání, orální sex, soulož, nahota. Jak si vysvětlujete, že o vaší metodě takto mluví vícero lidí?

    Takže vy jste mě přišly s tímto konfrontovat, ne pro rozhovor? Teď tomu nerozumím.

    Výpovědi se shodují – včetně toho, že to vedlo k nějakému sexuálnímu kontaktu s vámi coby koučem, že jste byl v pozici kouče.

    Ne. Vím, že mi potom přišla jedna zpětná vazba, ale z jednoho hnízda lidí, kteří jsou propojeni, nejsou to lidé, kteří by byli na sobě nezávislí. Nemohu mluvit k jednotlivým klientům, ale to je jediná zpětná vazba, kterou jsem kdy dostal, a to s nějakým tříletým odstupem.

    V té době jsem byl naopak těmito lidmi vehementně doporučován dalším klientům včetně této možnosti. Takže v té době to vůbec neodpovídalo popisu, který teď říkáte. Až se zpětnou vazbou právě z katolického prostředí, které zasáhlo do jejich sebeuvědomování, mi přišli dát zprávu, že v současné době by takovou věcí neprocházeli. To je zcela legitimní, to se stát může. Ale posledních šest nebo sedm let, ta praxe…

    Vyslechly jsme příběhy z posledních osmi let a velice se podobají. Jsou tam opakující se prvky – vaginální masáže, líbání, orální sex, soulož, nahota. Jak si vysvětlujete, že o vaší metodě takto mluví vícero lidí?

    Takže vy jste mě přišly s tímto konfrontovat, ne pro rozhovor? Teď tomu nerozumím.

    Tomu nerozumím.

    Bylo nám řečeno, že je na nás – teda na mě – v tomto případě podáno trestní oznámení. Ale v jiné kauze, ve které mám zákaz mluvit s médii. Byl jsem zatím jen vyslýchaný, nejsem z ničeho obviněný.

    Chápu, že v součinnosti s tímto jste se ozvaly vy, takže jsem pochopil, že ta skupina pokračuje s hledáním něčeho medializovatelného.

    Tady bych se ohradila. Určitě nejsme součástí žádné skupiny, nikdo nás k ničemu nenavádí. Získaly jsme výpovědi těchto žen a chtěly jsme mluvit s vámi.

    To by mě třeba zajímalo, jak jste našly kontakty na moje klientky.

    Chceme poznat způsob, jak pracujete, a vyřešit to, co popisují ty ženy. Kdybychom to mohli rozebrat jedno po druhém. Docházelo k tomu, že…

    Když byla tantrická masáž, docházelo k tantrické masáži. Ale říkám, poslední dobou víceméně všechny lidi posílám jinam. Práce s nahotou je jedna z nabídek, jak se srovnat s vlastním tělem. S nahotou to ale většinou děláme tak, že ji lidi řeší sami doma, stoupnou si před zrcadlo, jsou schopni se na sebe dívat a přijmout svoje tělo takové, jaké je, a ne s výhradami, které k němu mají.

    Čili tady jste se s klienty během sezení nesvlékali?

    Proč myslíte, že můžu podrobně mluvit o věcech, které tady klienti dělají?

    Klientky to takto popisují.

    Klientky o mně můžou říkat, co chtějí, já o klientech mluvit nemohu.

    To je vaše právo. Nemůžeme vás nutit k odpovědi, ale musíme se na to zeptat.

    Ne právo, důvěra je postavená na tom, že já tady nebudu z nikoho…

    Proto se ptáme na to, jestli vaše sezení s klienty a klientkami probíhalo někdy…

    A proč se ptáte na klientky, ne na klienty?

    Mluvily jsme převážně se ženami.

    Protože pokud mluvíme o nahotě, mají s ní problém jak muži, tak ženy.

    Tak se bavme o klientech, to je v pořádku.

    To není, už je vidět, že tam je nějaký záměr udělat z toho něco, co to není.

    Ne, není tam záměr.

    Nemluvím o vás, mluvím o těch, koho jste kontaktovaly. Protože mluvíte jenom o ženách.

    Výpovědi máme od žen, proto mluvíme o ženách.

    A proč jste nekontaktovaly i muže? Mám padesát procent mužů, padesát procent žen.

    Ráda bych se vrátila k tomu, jak probíhalo sezení. Probíhalo někdy tak, že jste byli nazí?

    Ano.

    S klienty?

    Ano.

    K čemu má ta metoda vést? Jak má klientovi pomoci?

    K přijetí jeho nahoty a těla tak, jak je přirozeně jeho. Aby nebyl vázaný na to, že schování těla mu způsobuje strach nebo obavu, že se pak někde ocitne nahý. Viktimizace z toho, že mě někdo viděl nahého, je těžší než samotný zážitek nahoty. Lidé nemají rádi svoje tělo, stydí se za určité jeho části. A my jim vytváříme vědomí, že jejich tělo je krásné, protože je součástí funkčního celku. A spousta lidí, žen i mužů, třeba anorexií zruší funkčnost svého těla nebo ji naruší jenom proto, aby dostáli určitému estetickému vyznění.

    Nahota je součástí mého vnitřního bezpečí, buď se cítím bezpečně ve své nahotě, anebo mě nahota ohrožuje. Ale nahota je nejpřirozenější stav, jaký můžeme mít, protože přirození jsme nazí. Nahota je první aspekt toho, jak přijmout sebe sama a svoje tělo.

    Ale já se tady opravdu nemůžu vyvarovat dojmu, že sem jdete účelově, a já vás musím upozornit, že je tady skupina lidí…

    Znovu se musíme ohradit, že nás nikdo neúkoluje.

    Ale já vás musím upozornit, že taková skupina tady operuje a že byste si tedy měly dávat v tomto pozor.

    A co to je za skupinu?

    Je to skupina kolem určitého katolického centra, kolem lidí, kteří se v rámci katolické skupiny snaží právě na základě tohoto atakovat svobodné rozhodování lidí o jejich těle.

    Opět to vrátím zpátky –⁠ prováděl jste někdy svým klientkám zmíněnou vaginální masáž? Masturboval jste před nimi? Chtěl jste, aby ony dělaly totéž před vámi? Odehrávalo se to v rámci sezení?

    Při tantrické masáži se masíruje celé tělo.

    Takže ano?

    Takže masáž celého těla je součást tantrické masáže, ne koučovacího sezení. Nezaměňujte tady dvě různé činnosti a dvě různé objednávky. Nikdy nikdo nepřišel na sezení, aniž by si objednal věci, které prožívat chce, ale nemohl si je objednat někde jinde. Můžete jít do tantrického salonu, ty masáže tam probíhají.

    Masturboval jste někdy před klienty? Budu se ptát takhle přímo.

    Já vám na některé věci nebudu odpovídat, protože teď vidím účelovost otázek. Je mi to hodně líto, protože budu muset… Rozhovor asi nevyjde, předpokládám, že z něj budete vybírat vyjádření.

    Počítáme s tím, že vyjde. Opravdu chceme rozhovor s vámi vydat, chceme, aby prošel editačním procesem.

    I s tím, že tam bude tohle téma?

    Jsme tady právě proto, že nás zajímá váš pohled na věc. Jak jsme říkaly, mluvily jsme s několika vašimi klientkami a chceme vědět, jak to probíhalo. Chceme znát vaši reakci na to, co ty ženy víceméně shodně vypovídají.

    Zaprvé bych se zeptal, jak jste se dozvěděly o mých klientkách. Nikde nemám seznam klientů, to znamená –⁠ jsou to opravdu moje klientky?

    Ano, jsou to vaše klientky.

    Jak to víte?

    To je naše práce, omlouvám se, to je ochrana zdroje.

    Takže máte zdroj, který vás navedl k určitým typům klientů.

    Zmínili jsme vaginální masáž, docházelo v rámci sezení i k souloži?

    Já už z vaší strany necítím nestrannost. Teď jste velmi intenzivní.

    Ptám se na to, co zaznívalo ve výpovědích vašich klientek.

    Můžu vědět počet klientek?

    Je to důležité?

    Ano, je to velmi důležité, protože mám větší stovky až tisíc klientů a zajímalo by mě, o jaký vzorek klientek se jedná.

    Docházelo někdy i k souloži?

    Nikdy. Nikdy. Během klientské práce nikdy.

    Nikdy jste neměl sex s klientem?

    Nikdy. V době, kdy máme deset nebo dvanáct sezení, nikdy sex.

    Stalo se někdy v těch dvanácti sezeních, že byste vyzval klienta k tomu, aby sahal na váš penis?

    Ne.

    Technika nevidomého sochaře?

    Ne. Není to výzva, aby sahal na můj penis. Taková výzva tam není.

    A sahal vám někdy někdo z klientů na váš penis?

    Jak byste dělala věc, kterou chcete dělat, kterou se chcete naučit, když ji jako klient dáváte jako zakázku?

    Takže to byla zakázka od klienta nebo klientky?

    Vždycky je to zakázka. Nikdy tady neděláme nic, s čím by klient nepřišel, že chce ve svém životě.

    Za vámi tedy přijde klient a řekne, že se chce třeba naučit práci s mužským penisem?

    Je to jedna z možností, kterou však neděláme v rámci koučování, ale v rámci tantrické praxe nebo masáže. Tam je jedna z možností, že se člověk chce seznámit s určitými věcmi, ta zkušenost je pro něj důležitá. Já už na to dneska vůbec nemám čas, proto všechny lidi posílám někam jinam. Ale zakázky zůstávají podobné.

    Pardon, jak tomu mám rozumět? Vy tady máte klienta na koučink a v jeden moment…

    Ne na koučink.

    Na redesign.

    Tak.

    A v jeden moment, kdy má dojít k fyzickému kontaktu, který může mít přívlastek sexuální, to přerušíte a nazvete to tantrickou masáží?

    Ne. Vždycky se dohodneme, že pokud chce tantrickou masáž, přijde na tantrickou masáž. To znamená, že se několik sezení dopředu rozhodují, jestli to využijí, nebo nevyužijí. Vždycky mají nabídku využít to někde jinde, existují tantrické salony, kam mohou jít. Mnoho lidí nemá důvěru jít do cizího prostředí a volí raději možnost – nebo v té době volilo – využít tantry tady. Já už je neposkytuju, je to věc minulosti. Nemám na to čas.

    Není to základ, který bych musel dělat, na to stačí dobře vyškolení tantričtí maséři. Potřebuju s těmi lidmi dospět k tomu, aby našli problém v sobě a skrze jeho pojmenování si našli vhodné řešení.

    „Neposkytuju koučink“
    A když tedy přijdou s problémem, který se týká intimní, sexuální oblasti, vy jste schopen stát jim jako figurant? To se stává?

    Velmi výjimečně, protože to není podstata řešení, ale je to jedna z možností. Nikdo na to v té době – bylo to párkrát – nereagoval negativně.

    Nikdo vám neřekl, že by mu tyto metody nebo způsob práce ubližovaly?

    Nikdy, naopak. Když nechce, nedělá nic. Je třeba pochopit, že to je na bázi dobrovolnosti. Nemůžu předběhnout klienta a nabídnout mu něco, co není jeho problém, nemůžu tím vytvářet další problém.

    Podstata je, že vždycky je několikanásobně vyjádřený souhlas klienta, nebo dokonce objednávka od klienta, že si takovou zkušeností chce projít.

    Jinými slovy – klient dopředu ví o možnostech, technikách a řekne vám: Ano, tím si přeju projít.

    Ano. A vždycky je znovu dotazovaný, jestli je to tak v pořádku. Ta metoda, když jdeme do intimního prostoru, je podobná, jako když jde někdo k vám domů. Když někdo cizí zazvoní u dveří a vy mu otevřete, nemůže se vám nahnat do ložnice, stojí přede dveřmi. Pak se zeptá, jestli by mohl dál, nebo vy ho pozvete dál, a tak jde do chodby. Ale to ho pořád ještě neopravňuje, aby šel do obývacího pokoje.

    Vždy je znovu a znovu dotazováno, jestli je další krok klientem požadovaný, nebo není, jestli je s jeho komfortem. Spousta lidí tady projde nabídkou a nikdy ji nevyužijí. A nikdy jim ani není řečeno, že se bez toho nedá pokračovat dál.

    Jakou máte tedy průpravu na tantrickou masáž, která už fyzický kontakt představuje?

    Mám absolvované asi tři tantrické kurzy, takže mám průpravu jako jiní provozovatelé tantry.

    Není tam tenká linie v tom, že provozujete koučink?

    Já neposkytuju koučink, to je vaše interpretace.

    V rámci metody redesignu?

    Neprovozuji koučink, redesign je komplexnější přístup. Koučovací rozhovor je jedna součást redesignu. To, že používám koučovací rozhovor, neznamená, že objednávka klientů není širší.

    Vycházíme i z toho, že jste za kouče označován.

    Není to tak. Kdyby to tak bylo, jsem samozřejmě v koučovací federaci a dělám věci, které koučové dělají. Já to nedělám, protože koučink je omezená varianta a já jsem z koučinku stejně jako z tantry využil jenom určité prvky.

    Stejné techniky masáže používalo helénské Řecko, stejné techniky byly v Římě. Až potom bylo všechno, co je od těla, označeno za ďábla a šmahem zahnáno do ilegality. Proto se se mnou bavíte o normálních věcech, jako by byly ilegální, i vy ten postoj přinášíte.

    Je to prostě konfrontační, protože takhle je nastavený narativ společnosti, stejně jako vůči LGBTQ+ komunitě. Lidé musí občas vystoupit z narativu, komfortní situace, a ne všichni to zpětně mohou interpretovat stejně, jako to prožívali v okamžiku, kdy tady byli. S tím už ale bohužel už nemohu nic udělat.

    Mluvíte o tom, že je to normální.

    Je to přirozené. Neděje se tady nic, co by bylo v rozporu s přirozeným chováním.

    Proč to tedy nemáte na svých stránkách? Proč tam není popsáno, že děláte tantrické masáže nebo že intimní redesign může zajít až do fyzického kontaktu s vámi?

    Odpověděl jsem vám před chviličkou. Protože je potřeba lidem nejprve předložit, čemu podléhají. I vy jste sem nejspíš přišly s představou, že tady bude predátor, který ubližuje klientkám a má na tom postavený nějaký svůj – teď nechci říct guru Jára – model. Tak to opravdu není. Systém stojí na tom „buď zodpovědný za sebe“ a je jedno, jestli jde o muže, nebo ženu. Tantrické masáže se poskytují ženám i mužům. Není to o mé sexuální potřebě, jak cítím z toho, co jste se dozvěděly od klientek.

    Je to součást procesu sebepoznání klientů. Mluvím k vám velmi otevřeně. Mohl jsem vám po první otázce říct, že přestávám s rozhovorem souhlasit. Chci vám to ale opravdu vysvětlit tak, že jde o součást určité změny pohledu na to, jak ke svému tělu mohu přistupovat a prožívat ho. Žijeme ve velmi svobodné společnosti, se sexualitou a pornografií se mladí lidé a dospělí setkávají na každém kroku. Nerozumí tomu, nevnímají se v tom. U mnoha lidí naopak napravujeme představu, že pornografie popisuje přirozenou zálibu v sexu. Takže tady rozbíjíme i závislost na pornografii a podobně.

    U každého člověka je to ale individuální. Nejsem masérský salon, abych měl popsanou tantru. Všem říkám: jestliže chcete tantru, přečtěte si o tom, pusťte si videozáznamy na YouTube, jak vypadá.

    Po nějakou dobu jste působil na přední pozici v české pobočce Mezinárodní federace koučů ICF, kde v kodexu přímo stojí: „Nejsem součástí jakýchkoli sexuálních či romantických interakcí s klientem (klienty) nebo objednavatelem. Vždy si budu vědom úrovně intimity vhodné pro daný vztah. Učiním potřebné kroky k řešení problému nebo zruším koučovací vztah.“

    S Gaiou Poupětovou jako sexuální koučkou jste taky mluvily, nebo ženy mohou být sexuální koučky?

    Takže jste sexuální kouč, tak byste to pojmenoval?

    Právě že nejsem. Říkám, že jsem z ICF odešel, protože jsem nechtěl být koučem.

    V úvodu jsme řešili vaši cestu od vychovatele ke koučování a proti koučovi jste se nevymezil.

    Z ICF jsem odešel, protože jsem pochopil, že to, jak se koučuje, je většinou zaměřené na korporátní koučink. Je to postavené na tom, aby se nepracovalo s celkem. Kdysi jsem dělal odděleně tantrické masáže a koučování, to byly dvě praxe. Pak jsem pochopil, že když se jde přes tělo a přes hlavu dohromady, pomůže se člověku komplexněji. Jsou to vlastně dvě cesty, které vedou k sebepoznání, pochopení a přijetí. Když tam tyhle dvě cesty nejsou, vždycky to kulhá na jednu nohu.

    Tantrická masáž udělá člověku dobře, ale nepomůže mu změnu přijmout. Koučovací rozhovor vede člověka ke změně ve vnímání, ale dojde na hranici, kterou je jeho tělo, které mu to nedovolí a říká: já už to všechno vím, ale když stojím proti tomu člověku a mám mu rychle odpovědět, nejde mi to. Co s tím mám dělat? Musíte to propojit mezi sebou a tělem.


    Intimní redesign je daleko bohatší. Je to třeba o tom, jak svému šéfovi nebo partnerovi oponovat v okamžiku, kdy proti němu stojím, a ne že si až na schodech uvědomím, co jsem měl všechno říct.

    Jinými slovy – název koučink…

    Není na mých stránkách.

    … vám neumožňuje spojovat to s tantrickou masáží?

    Ani s mentoringem v podobě, jakou ho tady děláme. Z koučování jsem si vzal jen jednu techniku, a to koučovací rozhovor, jako jsem si vzal z tantry určitou formu masáže. Tu nabízíme klientům. Nevzali jsme si z ní ošetřování mrtvých a další věci, které tam patří, protože tantra je rozsáhlá. Pro české použití je to spíš označení určitého typu přístupu k tělu přes masáže.

    Takže z obou oblastí používám určité techniky, které jsou vždy ušité klientovi na míru, protože univerzální cesta neexistuje. Každého v dětství zašmodrchali nějak jinak, takže i to rozmotání vede jinou cestou. Každý sem přijde v jiné fázi, někdo se dá rozmotat, někdo zatím ještě ne, potřebuje si vyřešit akutní problém, do kterého se dostal – rozvod, vztah s dítětem. Takže přijde třeba za rok a řekne, že teď už by chtěl dělat něco se sebou. Lidé opravdu přicházejí v různých situacích. Na stránky nejde napsat „tohle vás tady čeká“, protože spousta lidí sem přijde a nic takového je tady nečeká.

    Přemýšlím nad tím, kdybych šla na redesign…

    Možná to bude nejjednodušší, přijďte na redesign.

    … a přečetla bych si, co je na webu, nenapadlo by mě, že výsledkem může být vaginální masáž.

    Ani není. V 99 procentech nebude.

    Ale je tam jedno procento, ve kterém to tak je.

    Když se člověk sám rozhodne. Proč pořád není pochopeno, že přijdete se zakázkou, kterou můžete v polovině sezení změnit?

    Je to něco, co klientům proaktivně nabízíte?

    Stejně jako jim nabízím třeba improvizační divadlo. Když identifikujeme, že mají problém s pohotovostí reakcí, jdou na improvizační divadlo. Stejně jako jim nabízím fyzioterapeuta, když vidím, že špatně nesou svoje tělo. Stejně jako jim nabízím právní služby. A taky jim nabízím možnost jít na tantrickou masáž, když potřebují upravit něco s intimitou, ale jenom tehdy, když k tomu s klientem dospějeme. Tady neexistuje linka, že bych potřeboval každého klienta dovést do nějaké pozice, abych mu mohl něco nabídnout. Pořád tam cítím tah najít nějaký modus operandi.

    Několik bývalých klientek dnes v návaznosti na vaše společná sezení navštěvuje psychoterapeuta.

    Jak tohle víte?

    Mluvily jsme s nimi.

    No právě.

    Jak byste reagoval na to, kdyby vám bývalá klientka řekla, že musela vyhledat psychoterapeutickou pomoc?

    Ono je to někdy obráceně. V rámci psychoterapií člověk hledá příčinu svých problémů a něco objeví. Existuje knížka, která se jmenuje Zlo, a v ní se hodně píše o tom, jak vypadají rekonstruktivní vzpomínky, když potom hledáme důvod. A já to tady s klienty velmi často zažívám, když chtějí označit viníka svých dnešních problémů v minulosti. Ale naše metoda je přesně obrácená. Řekneme: dobře, i kdyby se v minulosti něco stalo, pojďme se podívat na to, jak to můžeme zpracovat dneska, abyste žila spokojeně, ne jak vám prohloubit dnešní trauma. Pokud to nejde a potřebují něco víc, posílám je na psychoterapii.

    Někteří lidé říkají, že jim to nevadí, nechtějí se v tom hrabat. Někteří lidé si to chtějí odžít. Psychoterapie mnohdy bohužel vede právě k tomu, že se vytvářejí retraumatizované věci, které vznikají z traumat, a ne proto, že to trauma vzniklo tady.

    Zpětné reakce mám takové, že nepředpokládám, že trauma vzniklo tady. Protože jsem u toho byl, zažil jsem to a vím, že mi sem lidé posílali další lidi. Vím, že sem chodili opakovaně. Psali mi hezké věci.

    A pak najednou po čtyřech letech – ve dvou případech to mám – jednou to bylo velmi jemné upozornění, že klientka našla jinou metodu, která je ezoterická a fungovala jí. Podruhé přišla klientka s tím, že si ve své křesťanské skupině vzala za úkol, že spasí svého tátu a mě. A to byla zpětná vazba, kterou jsem tedy s díky odmítl. To je všechno. Nemám jinou zpětnou vazbu, která by byla jakkoliv klientská. Obě byly kamarádky.

    Všechny ženy, se kterými jsme mluvily, mají pocit, že jste je zneužíval. Jak byste na toto hodnocení reagoval?

    Ta interpretace samozřejmě musí být taková. Co jiného by mohly označit za špatné?

    Jak si vysvětlujete, že jde o několik žen, které se třeba navzájem neznají?

    A jste si jisté, že se neznají? Neříkáte mi, které ženy to jsou. Nemyslím si, že se neznají.

    Bylo jich každopádně víc.

    Vím, že jich může být víc, protože tady je určitá skupina, kterou sem doporučovala jedna žena, která mi jediná po třech či čtyřech letech dala zpětnou vazbu.

    Určitě odsud neodcházely traumatizované, odcházely veselé a spokojené. Opakovaně sem docházely, opakovaně mě doporučovaly dalším kamarádkám nebo kamarádům i s tím, že jim řekly o tom, co se tady dál děje.

    Nemohu vycházet z představy, že odsud odešly s traumatem anebo že odešly a už se mi nikdy neozvaly, protože se bály, že to trauma mají. Jediné, o čem vím, jsou tyhle dvě zpětné vazby. A vím, že mi psala před rokem a půl, když začala skupina kolem toho jednoho případu, o kterém teď nemůžu mluvit, že teda nemohu být životní kouč a mít tak hezký život, když se teda něco stalo. Začali intenzivně hledat, dost rozeštvali lidi v okolí příbuzných, dali do toho velké úsilí, jasně vyhrožovali medializací a v tom okamžiku mi napsala klientka, že součástí jejích problémů je i něco, co nazvala mým učením. A dole napsala: „A to jsem to všechno podstupovala dobrovolně“ nebo „se souhlasem“.

    Takže pro případ nějaké konfrontace mám i to, že tam souhlas doopravdy byl. Nikdy se tady nestalo nic bez souhlasu klientů. Jejich zpětné interpretace jsou samozřejmě složitější.

    Co si berete z toho, že vám vůbec taková zpětná vazba dojde?

    Když jsem pracoval v dětském domově a malé děti vyběhly ze sprchy a vlezly kolegovi na klín, byl označen za pedofila. Co si z toho můžete vzít jiného, než že když se prostě exponujete v něčem, co má takhle těžký společenský náhled, v takovém tabuizovaném tématu, že vás budou lidé označovat za někoho, kdo dělá, co nemá.

    A nejenom lidi sami, může existovat katolický pohled na svět, který to narušuje. Svoboda v těle není katolický program, katolický program je: ovládej tělo až do svatby a pak měj styky. Teď řešíme interrupce. Katolíci jsou na vzestupu, tenhle narativ se znovu vrací do toho, jak ovlivňovat sňatky pro všechny i progresivní témata, jako je svoboda žen v prožívání orgasmu a sexuality.

    Mluvíte o skupině, která vyhrožovala medializací. Takže vám někdo vyhrožuje, že vás, jak se říká, zničí? Proč by to dělal?

    Nemohu vám to říct, protože je to předmětem toho, co mi policie zakázala sdělovat. Řekl bych vám to, protože tam nic není. Můžu říct, že se to týká případu, který je 25 let starý.

    Příběhy, o kterých mluvíme my, jsou ale nedávné.

    Začali je totiž vyhledávat. Ten případ, který se dostal do trestního oznámení, není nejspíš reálně stíhatelný, tak začali hledat něco, čím by mi mohli uškodit v současné době.

    Čili všechny ty příběhy si interpretujete tak, že se vám někdo snaží uškodit?

    Ano. Nemůžu říct, že všechny příběhy, protože mi neříkáte, o jaké jde. Nemám jiné negativní zpětné vazby, žádné v době, kdy se to dělo, a zpětně mám z klientské práce dvě. Proto je pro mě hrozně těžké si vůbec představit, co to znamená několik nezávislých klientů. To je nepředstavitelná věc, protože žádnou takovou zkušenost nemám.

    Kdybych mohl vidět jména klientů, označil bych vám je jako spoluzávislé na jedné skupině, kolem které operuje ta křesťanskokatolická skupina. Vím, že se to dostalo do proFemu, že jste tam už získávaly nějaké informace, protože tam probíhaly terapie. Takže útržkovité informace mám. Dokonce mi sem přišel klient, který mi oznámil, že je na mě podané trestní oznámení, dřív než jsem se dozvěděl já. Někdo tak operoval už i s budoucími klienty. To není normální.

    Ano, jsem otevřenější, jsem naturista, nudista, nemám s nahotou takový problém jako většina lidí. Proto mohu s nahotou jiných pracovat zcela otevřeně. Když jsme nazí, nemám u toho erekci, protože to není vzrušivé, je to normální statut. Je důležité chápat, že nahota není sexuální, sexualizované je oblečení. Hlavní aspekt je, jak nahotu zakrýváme, jak prodáváme části těla pomocí oblečení. To vyvolává daleko větší sexualitu. Nahota začala být sexualizovaná až tehdy, když byla tabuizovaná, když byla zakrytá.

    Nebavíme se ale jen o nahotě. Uvedly jsme různé příklady.

    Tam jsem vám odpověděl, že nikdy víc, než co je součástí tantrické masáže.

    Může být součástí tantrické masáže masturbace?

    Tantrická masáž je masáž, při které se nestýkají sliznice.

    Můžete odpovědět ano, nebo ne?

    Nejsem si vědom, že by to někdy bylo, ale samozřejmě by mohlo být, protože to není nic, co by porušovalo jakýkoliv kodex. Může to být součást, kdyby byla poptávka klientky nebo klienta na to, jak třeba pracovat s penisem.

    A u vás se to někdy v rámci masáže stalo?

    V tantrické masáži ano, v klientské práci při redesignu ne. Tam to nepatří, to není součást. Ale je to jeden nebo dva případy.

    A k souloži tam někdy došlo?

    Nikdy. To už by se potkaly sliznice, ten princip prostě neodpovídá.

    A jak si vysvětlujete, že to někdo může tvrdit?

    Může být, že posléze mezi mnou a někým vznikl milenecký poměr, ale to až dávno potom. Ale zas nevím, kdo vám to říkal, takže nemůžu říct, jestli to ten případ byl.

    Mám ale třeba tři případy lidí, kdy jsme potom měli – ale už mimo celé koučování – vztah, který pak neskončil třeba úplně dobře. A je tam vůči tomu určitá averze, ale ne k samotné práci, proto to přichází s odstupem. To jsou ale věci, které se mohou dít až zpětně.

    Teď jste použil termín koučování. Řekl jste, že jste to dělal mimo koučování.

    Koučování je třeba technicky daňově uznatelné, takže když děláme byznysové koučování, jako je leadership a podobně, tento termín občas použijeme.

    Abychom to nezamluvili – docházelo k souloži?

    Nikdy nedošlo k souloži v rámci klientské práce. Není možná ani v rámci tantrické masáže. Znovu opakuji, že nedocházelo k ničemu, při čem by se potkaly dvě sliznice, jestli myslíte soulož koitální nebo orální. Ne v rámci klientské práce, to není součást tantrické masáže. A jestli někdo tvrdí opak, není to pravda.

    Říkal jste někdy svým klientům nebo klientkám, aby o tom, co se na sezeních děje, s nikým nemluvili, pokud se to týkalo třeba toho fyzického, případně sexuálního kontaktu?

    Dokonce o tom právě mluvili, proto i někteří chodili připravení. Jen jsem říkal, že když to někomu řeknou, budou možná muset dovysvětlovat víc věcí, než třeba dovysvětlit umí, protože ten zážitek je komplexní. Že se to taky nemusí týkat klientů, kteří sem přijdou, takže mohou mluvit o něčem, co tady vůbec neidentifikujeme jako úkol. Nikdy ale nebylo zakázané o tom mluvit, a proto o tom mluvili. A proto sem někteří lidé už přicházeli s vědomím, že se tady může dít nahé sezení nebo že se tady pracuje se sebeprožíváním.

    Mimochodem tady byly i ženy, které třeba pět let neměly ovulaci a menstruaci. Byly na práškách, navrhovali jim operaci. Nejlepší úspěchy jsou, když mi klientky napíšou: tady máme díky vám, pane Hlásku, další dítě. Protože jste nám pomohl v intimní oblasti uvolnit cesty, které jsou stresující, nebo lidem vůbec najít partnera, partnerku.

    Nepotřebuju se hájit, obhájím se klidně před soudem. Nemyslím si ale, že medializace, která je postavená na aktivitě někoho jiného, může být v demokratickém státě náhražka právního řádu. Takže pokud je to žalovatelné, budu se velmi rád obhajovat před soudem, ale velmi těžce ponesu, pokud někdo medializací ublíží mým blízkým, protože se na ně začne ukazovat. A pak se ukáže, že medializace nebyla postavená na pevném základě.

    Důvěřuji Deníku N, proto jsem i předplatitel, četl jsem si váš etický kodex, vím, že tam nemáte vnášet aktivismus a že máte chránit důstojnost každého člověka. To je ten důvod, proč jsem si vybral vás, ne jiný deník, přestože bych víc inklinoval k Hospodářským novinám.

    Odborníci z Česka i zahraničí, se kterými jsme o tom mluvily, odmítají, že by nějaké intimní doteky, případně sexuální interakce byla lidem v pozici klientů nějakým způsobem nápomocná. Vy máte tedy jinou zkušenost?

    Samozřejmě. Kdybych neměl, tak nespojím ty dvě věci dohromady. Kdybych neměl, budu vydělávat peníze jako kouč a vykašlu se na to, jestli lidé mají hezký, spokojený partnerský život. Jestli tady jsou děti, jestli ty děti dobře vychovávají. Ten byznys bych měl jiný a daleko zajímavější v rámci korporátu.

    Já jsem byl ale vždy zaměřený na to – a demografická křivka mi dává za pravdu – že všechny státy, ve kterých žijeme a drží demokratickou hladinu, vymírají. Demografická křivka jde dolů, Recep Tayyip Erdogan to říkal: „Nepotřebujeme vyhrát v Evropě, my ji vyhrajeme dělohami našich žen.“
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Wim Hof jako Ježíš pro bohaté. Kdo je „Ledový muž“ a jaká je jeho utopie? – A2larm
    https://a2larm.cz/2022/08/wim-hof-jako-jezis-pro-bohate-kdo-je-ledovy-muz-a-jaka-je-jeho-utopie/
    CDR
    CDR --- ---
    Pavel Zítko a jeho drsné setkaní s fanoušky, kteří ho moc nemusí - YouTube
    https://m.youtube.com/watch?v=du5D4LqK5_U
    MOIRAIN
    MOIRAIN --- ---
    Žena má mít dítě, když je zamilovaná, říká psychogynekoložka Máslová - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/onadnes/vztahy/rozhovor-helena-maslova-zena-a-zivot-psychologie-gynekologie.A220801_103739_ona-vztahy_cerv?zdroj=patro
    paní psychomagor, teda psychogynekoložka opět útočí

    panenská fáze pro dívky je důležitá, ideálně do 22, jestli chápu správně
    očkování proti HPV je zbytečné až škodlivé
    mamograf je zbytečný a škodlivý
    hormonální antikoncepce je jed a abortivum
    měj dítě s prvním, co ti padne do cesty a splaší se ti hormony...protože těhotenství se nemá plánovat
    NAMATHUR
    NAMATHUR --- ---
    ZUZKAOU: Sputnik duši rozšíří na lvl. Russian
    FONTAN
    FONTAN --- ---
    O mně - Monika Svobodová
    https://www.monikasvobodova.com/o-mne/

    "Díky širokému přehledu vím něco skoro ze všech oblastí."

    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    ZUZKAOU: paní od nás z Litvínova, doporučuji celý profil. ;-)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    MHO: každá kdo tvrdí, že očkování proti covidu nekrade duše tomu rozumí méně.

    Klíčová otáza zní - krade duše i očkování Sputnik?
    MHO
    MHO --- ---
    ZUZKAOU: co to znamená "rozumět tomu ještě méně než paní Vlastimila." To ještě jde?
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ERVIN
    ERVIN --- ---
    PALEONTOLOG: Nahlas jsem se zasmál u komentáře, že homeopatie je past na idioty.

    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ERRTU: když ona je taková, jak to říct, dost se zviditelnovala pri kauze dominika feriho, takže průměrná emancipovaná žena, podprůměrná feministka. ale já tam ten potencionál viděl dávno :)
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    PALEONTOLOG: tak mi to nedalo a prosel jsem si reakce na reakce...
    bude urazlive kdyz budu postulovat, ze muj dojem z pani LaFay je takovy, ze je to afektovana pica? naprosta a dokonala?
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    tahle podivná paní uzrála jak víno, v reakci na Sysifos: https://twitter.com/klub_skeptiku/status/1548314299721887746

    Monika Le Fay Слава Україні! Героям Слава!
    @MonikaLeFay
    ·
    Jul 16
    Replying to
    @klub_skeptiku
    Ale nekecejte! Homeopatii používá anglická královská rodina, Paul McCartney, předtím třeba Matka Tereza, Charles Dickens, Goethe a dohromady víc lidí na světě, než alopatii. Produkty farmaceutického byznysu na prostatu a duševní choroby třeba Zeman. Napište to, ať máme srovnání.

    Monika Le Fay Слава Україні! Героям Слава!
    @MonikaLeFay
    ·
    Jul 16
    Nerada se s vámi hádám, ale co vás vede k tomu, diskutovat o něčem, o čem, zdá se, nic nevíte? Já mám za sebou 2 homeopatické školy, tisíce stran knih a 25 let zkušeností. Troufl byste si v nějaké jiné záležitosti takhle od boku něco tvrdit?

    za dva dny již hysterický článek o 50. letech

    Proč se odpůrci homeopatie chovají jako lůza v padesátých letech? | Monika Le Fay
    https://monikalefay.cz/proc-se-odpurci-homeopatie-chovaji-jako-luza-v-padesatych-letech/
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    FONTAN: to mi neco pripomelo...

    The Most Important Device in the Universe - Blinking Tubes Without Function New Compilation (Part 1)
    https://www.youtube.com/watch?v=phPp5oYnps0
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    VYHULENY_UFO: TOhle šiřte! To jim zatne příjem... a blbě se vysvětluje, že to nefunguje!
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    PARANOIDANDROID
    PARANOIDANDROID --- ---
    PARANOIDANDROID: 1 345 Kč s DPH
    PARANOIDANDROID
    PARANOIDANDROID --- ---
    Libo-li odkyselovací fusekle? K použití též jako rukávy!

    Zásadité punčochy P. Jentschura | Jatomamjinak
    https://www.jatomamjinak.cz/cs/zasadite-puncochy-p-jentschura/p-756/

    Zásadité punčochy nabízí tu nejlepší možnost k odkyselení během noci, intenzivně pěstí a regenerují – pro „nohy lehké jako pírko“.
    Mají pozitivní vliv na pokožku a vnitřní strukturu tkáně. V kombinaci s MeineBase poskytují zásadité punčochy hloubkové odkyselení. Poskytují pružnost, mladistvou svěžest a zářivě krásné nohy. Zažijte fascinující a nezaměnitelný pocit na pokožce.

    Pro klidný spánek, atraktivní a krásné nohy a chodidla. Proti těžkým a bolavým nohám, redukují projevy celulitidy.

    Co dělá zásadité punčochy zásaditými? K dosažení zásadité hodnoty pH 8,5 použijte MeineBase – zásadito - minerální sůl. Obsahuje natrium hydrogencarbonat, mořskou sůl, natriumcarbonat, přírodní minerály a drahé kameny achát, karneol, citrín, chrysopras, chalcedon, safír, křišťál a onyx.

    Použití:

    Rozpustíme 1 vrchovatou čajovou lžičku MeineBase – koupelové soli v ½ - 1 litru horké vody.
    V solné roztoku namočíme vnitřní zásadité punčochy.
    Punčochy poté velmi důkladně vyždímáme.
    Navlékneme si vlhké punčochy a přes ně natáhneme vnější vlněné punčochy.
    Pokud máte studená chodidla, doporučujeme zahřívací láhev.
    Vnitřní punčochy vyperte po každém použití.
    Zásadité punčochy můžete použít také jako rukávy.


    Eh, celej ten eshop stoji za prohlidku. Kloktani sava included.

    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Terapie tradiční amazonskou medicínou v Česku nefunguje » Sedmá generace
    https://sedmagenerace.cz/terapie-tradicni-amazonskou-medicinou-v-cesku-nefunguje/

    Antropolog Miroslav Horák je docentem na Ústavu jazykových a kulturních studií Mendelovy univerzity. Svou kariéru zasvětil zejména výzkumu domorodé medicíny Jižní Ameriky a jejímu využití v léčbě závislostí na drogách. Hovořili jsme spolu hlavně o českém kontextu užívání přípravků z Amazonie, mezi něž patří i známá ayahuasca. Pokud vás zajímá, jak tato rostlinná léčebná praxe probíhá v Peru, přečtěte si knihu Dům, kde se zpívá, v níž Miroslav Horák vše podrobně popisuje.
    Co si máme představit pod pojmem tradiční amazonská medicína?

    Podle mého názoru je pojem tradiční amazonská medicína nálepka, kterou používají určití lidé v rámci marketingu, řekněme proto, aby se jim dařilo propagovat svoje léčebné postupy. Tradiční amazonská medicína je pojem zdánlivě podobný tradiční čínské medicíně nebo jiným regionálním medicínám. Já to ale cítím tak, že mimo oblast svého původu, tedy v Jižní Americe, ten pojem není příliš známý — v Evropě neznáme žádné školy či instituty tradiční amazonské medicíny. Celé je to opravdu takový novodobý fenomén vznikající náhle, řekl bych po roce 2000. Neutrální by bylo hovořit buď o alternativní medicíně, ale to nemám rád, nebo o alternativní komplementární medicíně. Ale víte, jak to s těmi alternativními medicínami je — obvykle je to dost problematické z hlediska legislativy, prodeje, dostupnosti i užívání léčiv.

    A samotní domorodí léčitelé své rituály vnímají jako součást nějaké tradice?

    Ano, určitě vnímají. Tradiční amazonská medicína, ať už je to cokoli, je o užívání nějakých rostlinných přípravků v rituálním, česky by se správně řeklo obřadním kontextu. Postup, tedy provedení rituálu se člověk musí naučit a nemůže si to jen tak vymyslet. Člověk, který se chce stát léčitelem a je zodpovědný, by měl jít k lidem, kteří mají s pořádáním obřadů dlouholetou zkušenost. Bohužel z mého výzkumu vyplynulo, že mnohem častěji se tyto rituály, zejména v České republice, dělají způsobem, který za sebou tuto tradici nemá. Ve svých pracích tomu říkám neošamanský způsob, kdy pořadatelé rituálů jen přebírají věci, které někde vyčtou, najdou, zaslechnou nebo vidí ve videu. Bývají z toho pak velké problémy.

    Můžete uvést nějaké konkrétní?

    Problémy spočívají hlavně v tom, že oni sami dobře nevědí, co se bude dít s lidmi, kterým přípravky té takzvané tradiční amazonské medicíny podají. Lidé, kteří k nim jedou, nejsou navíc často dobře informováni a seznámeni s tím, co je čeká. Pak u nich může docházet k různým zdravotním problémům, jež mohou skončit i fatálně.

    Původní severoameričtí obyvatelé vnímají velmi negativně, pokud někdo přebírá a využívá prvky jejich kultury. Jak se k tomu staví domorodí obyvatelé Jižní Ameriky, například Peruánci, když pořadatelé rituálů v České republice často pocházejí přímo z jejich řad?

    Dochází tam k velkému střetu zájmů. Kolikrát jsem se setkal s velkou rivalitou, kdo to umí lépe, kdo je ten maestro, tedy mistr v práci s rostlinami, jak to přímo nazývají. My si léčbu často představujeme jako nějaké řešení symptomů a fyzických projevů nemoci. Ale léčba v původním slova smyslu, v tradiční amazonské medicíně, je holistická. Je tedy i o psychických problémech, rodinných, partnerských a intimních problémech, kolikrát je to i o nějaké milostné magii a podobně. To je velmi atraktivní téma pro veřejnost, a tím pádem je to i o financích a konkurenci.

    Ve svých pracích zmiňujete, že tradiční amazonská medicína se často používá k léčbě civilizačních chorob, tedy například depresí či závislostí. K čemu ji ale původně využívali sami domorodci, než se z ní stal fenomén pro západní svět?

    Těch vysvětlení je mnoho. Marlene Dobkin de Rios, uznávaná americká antropoložka, která se této věci věnovala celý život, v jedné ze svých publikací uvedla více než pět různých vysvětlení. Já bych řekl, že důvody jsou celkem prosté, tedy hlavně hledání příčin nemoci a milostná magie. Moje kolegyně Bia Labate píše také o lovecké magii, při níž se přípravky užívají pro předvídání, co se stane. A zrovna v případě nejznámější ayahuascy je tu ještě jeden důvod, zrovna takové krásné téma: jedna z jejích klíčových chemických látek byla původně nazývána telepatin a domorodým obyvatelům sloužila i pro komunikaci s duchovním světem, jak rádi říkají. Správně česky by se asi řeklo kontakt s nadpřirozenem.

    Má tradiční amazonská medicína nějaký klíčový prvek?

    Obrovskou roli hraje náboženství a spiritualismus. Já si ostatně myslím, že léčba tradiční amazonskou medicínou je určitá forma spirituální léčby, spirituální terapie. Dlouhou dobu jsem přemýšlel, co je na obřadním užívání nějakých rostlinných přípravků skutečně léčebné, co může člověku opravdu pomoci. Myslím si, že když je léčba prováděna dobře, je jedním z velmi silných impulzů konverze, tedy změna názoru nebo nějaká transformace. Člověk najednou nahlédne na svět jiným způsobem, všímá si jiných věcí, než si všímal doposud, a to mu pomáhá.

    Je nějaký rozdíl mezi rituály prováděnými u nás a v Jižní Americe?

    Měl jsem možnost zkoumat tradiční amazonskou medicínu jak v České republice, tak v Peru. Moje zkušenost je taková, že v tom nepůvodním prostředí, tedy u nás, je to velmi vytržené z kontextu. Chybí tu rámec a zázemí. Zážitky, které jsou velmi mimořádné a mimo běžné chápání, je třeba nějak zapracovat, odborně se říká integrovat. Přijmout je za vlastní, ale také najít oporu u druhých v tom, že to, co prožíváte, je normální, že to není nic patologického a že jste se nezbláznili.

    A to tedy v České republice nefunguje?

    Zdá se mi to jako zásadní problém. Nefunguje nejenom léčba přípravky tradiční amazonské medicíny, ale vůbec látkami, které se řadí do kategorie psychedelik. Měla by se změnit praxe, to, jak se to u nás dělá. Několik let jsem působil jako poradce programu The Ayahuasca Defence Fund španělské organizace ICEERS (Centrum pro etnobotanické vzdělávání, výzkum a služby, pozn. red.). Ti mimo jiné vytvořili krásný anglicko-španělský manuál, ve kterém je popsáno, jaká by měla být praxe, zejména aby nedocházelo k právním problémům. Je tam uveden určitý až lékařský kodex, který by pořadatelé rituálů měli dodržovat. Například předem informovat lidi, kteří k nim jedou, o tom, co se bude dít, dohlédnout na to, že mezi účastníky nejsou těhotné ženy a lidé s diagnostikovanými psychickými poruchami, že tam nejsou lidé se zásadními kardiovaskulárními a gastrointestinálními problémy a tak dále. Po skončení terapie by pak měla probíhat následná péče, z mojí zkušenosti ideálně několik týdnů dlouhá. U nás nefunguje ani v řádech dnů. Takže jsou případy, a setkal jsem se s nimi, kdy lidé po účasti na víkendové terapii skončí v takovém rozpoložení, že potřebují psychiatrickou péči, v lepším případě psychoterapeuta.

    Řekl byste, že právě tato komplexnost terapie je hlavní rozdíl oproti západní medicíně?

    Rozhodně, to byl také hlavní důvod, proč jsem se začal tradiční amazonské medicíně věnovat. Viděl jsem, že některé problémy není možné vyřešit takzvanou alopatickou medicínou, tedy tou, která říká, že když se odstraní symptom, příznak nemoci, je po problému. U problémů s užíváním psychoaktivních látek a různých poruch, které s tím souvisejí, nebo u depresí kolikrát nevíme, co tou příčinou přesně je. Na tuto notu léčitelé dobře hrají, protože dokážou dát nějaké vysvětlení. Dlouho jsem věřil a věřím v to stále, že přípravky jako ayahuasca nebo psilocybin mohou mít terapeutický potenciál. Už jsem ale vzdal boj s větrnými mlýny.

    Proč?

    Problematice využití tohoto druhu látek a přípravků v terapii jsem se odborně věnoval od roku 2006 do roku 2020. A mám pocit, že za tu dobu se u nás nic nezměnilo. Tím neříkám, že se nic nedělalo, ale změna, ke které tu za ta léta došlo, je tak malá, že bych rád věnoval zbytek svého života něčemu smysluplnějšímu. Už zde nevidím cestu.

    Myslíte si, že v tom hrají roli i samotní léčitelé? Že třeba nemají své terapie dostatečně propracované, nebo je to ještě o jiných faktorech?

    Je potřeba rozlišovat dvě věci. Jedna je klinické využití tradiční amazonské medicíny — o to se pokoušejí moji kolegové v Národním ústavu duševního zdraví a daří se jim to. Druhá věc je nekontrolované „divoké užívání“, což je velký problém plynoucí z více faktorů. Vedle toho, co jsem již naznačoval o terapiích, jsou mnohé z přípravků tradiční amazonské medicíny, které jsou nabízeny třeba i na internetu, na hraně zákona, stejně jako jejich příprava či užívání. S jinými, včetně ayahuascy, problém být nemusí. O ayahuasce se mluví kvůli obecnému nedorozumění, že tradiční amazonská medicína je ayahuasca, ale to není pravda. Systém tradiční amazonské medicíny je hierarchický a na vrcholu pyramidy stojí ayahuasca, tabák a koka, tři posvátné rostliny v Peru. Tohle je potřeba brát v potaz.

    Jak je to tedy v České republice s legislativou?

    V první řadě je potřeba opět rozlišovat, tentokrát mezi držením přípravku a podáváním. Kdysi jsem o tom sepsal celý článek. Tehdy jsem zjistil, že pokud má doma člověk půllitrovou láhev nápoje z ayahuascy, hrozí mu pokuta patnáct tisíc korun. Jestliže je množství větší, je to samozřejmě problém. Pořád se ale předpokládá, že jde o takzvaný sběratelský předmět a že ho ten člověk nebude dál podávat. Když dochází k podávání, je legislativa zase mnohem složitější. Bavíme se o podávání psychoaktivních látek, které se v naší zemi vyskytují na seznamu zakázaných látek.

    A jak je to s ayahuascou?

    Tady je právě klíčový jeden drobný detail: jako tradiční amazonská medicína není jenom ayahuasca, tak ayahuasca není vždycky totéž. Nejběžnější situace je taková, že existují dva přípravky a oběma se říká ayahuasca. Jeden obsahuje takzvaný dimetyltryptamin (DMT), který je u nás zakázaný. Druhý přípravek, také ayahuasca, v sobě tuto přísadu nemá a obsahuje jenom takzvané beta-karbolinové alkaloidy, které jsou u nás naprosto legální. Tuto věc jsem konzultoval s Nejvyšším soudem České republiky a ten mi to potvrdil — pokud ayahuasca neobsahuje DMT, nic nelegálního se neděje. Lidé, kteří se dostanou do problémů, obyčejně operují s tím, že jejich přípravek právě DMT neobsahoval, případně že lidé, kteří ho užili, dostávali jiný, a tak dále.

    Mluvil jste o tom, že za roky vaší práce se mnoho nezměnilo. Co by se tedy mělo změnit — právě legislativa, nebo vnímání veřejnosti?

    Vždycky jsem říkal, že ayahuasca není droga. Je to pochopitelně věc výkladu, ale jsem toho názoru, že ayahuasca by měla být nazývána psychoaktivním přípravkem. Ale vnímání jen tak nezměníte. Já jsem tuto otázku promýšlel nespočetněkrát a moje odpověď je, že jediná cesta je regulované legální užití tradiční amazonské medicíny v klinickém kontextu. Tam se musí začít. Kdysi jsme s kolegyní Veronikou Kavenskou měli touhu založit u nás zákonem povolenou terapeutickou komunitu, ve které by se tradiční amazonská medicína užívala. Hlavní myšlenka byla založena na mobilitách českých, nikaragujských a peruánských terapeutů z terapeutických komunit pro drogově závislé, kteří by cirkulovali mezi zařízeními a předávali si zkušenosti a učili se z dobré praxe. Projekt tehdy nevyšel, ale mám ho pořád tady a komukoli ze čtenářů ho rád věnuji. Skrze legislativu se nám to nějak nepovedlo, ale třeba se najdou další nadšenci, například z řad psychoterapeutů, kteří budou po změně volat.

    Domníváte se, že má léčba civilizačních chorob tradiční amazonskou medicínou budoucnost?

    Popravdě si myslím, že nemá. Nejsem toho názoru. Když už, tak bych tu zkušenost v současné situaci podstoupil v některé z těch jihoamerických zemí, kde je tradice. Kdybych měl něco doporučit, zformuloval bych to takto. Ale nejradši bych nedoporučoval vůbec nic, protože moje zkušenost byla ne zrovna dobrá a v současné době jsem spíš příznivcem konvenčních způsobů léčby civilizačních chorob u nás. Alternativní medicína mě vždycky zajímala jako předmět zkoumání a říkal jsem si, že třeba přijdu na něco takového, co by někomu mohlo pomoci. Dvakrát v životě jsem napsal informátorům, kteří mi poskytovali výpovědi do mých prací, byli to lidé z celého světa, kteří se léčili ze závislostí na drogách v centru Takiwasi v peruánském Tarapotu. A z těch stovek lidí, které jsem oslovil skrze e-mail, se mi v podstatě nikdy nikdo neozval, takže se mi nepovedlo zpětně ověřit, nakolik terapie dlouhodobě pomáhají. Vedl jsem mnoho prací, které byly inspirovány mým entuziasmem, ale protože se tak málo změnilo, vnitřně jsem toho už zanechal a věnuji se dokončování poslední knihy o terapeutických komunitách a léčbě závislostí v nich. Shrnuji to, co jsem za posledních deset let vybádal. Ale už není můj záměr řešit, jestli se tímto způsobem někdo vyléčí.

    Četla jsem názor, že tradiční amazonská medicína může v blízké době úplně vymizet, zejména kvůli destrukci amazonského deštného pralesa. Setkal jste se s takovou obavou a souhlasíte s ní?

    Určitě, s tím jsem se setkal mockrát. Ale situace je trošku jiná. V současné době bývají rostliny na výrobu ayahuascy pěstovány na plantážích, které se obyčejně ani nenacházejí v Jižní Americe, takže celé je to už opravdu globální fenomén. Samozřejmě s kácením tropických deštných pralesů je to vážné a má to s tím co do činění, ale nebál bych se, že tradiční amazonská medicína jako taková zanikne. Problém je spíš v tom, že místa, kde žijí domorodá etnika, která se historicky věnovala práci s rostlinami, se pořád zmenšují a ti lidé přecházejí na jiné společenské návyky a zvyklosti. Opouštějí způsob života, který zahrnoval i užívání rostlinných léčiv, takže je to celé složitější. Ale že by chyběly suroviny? Tuto obavu jsem mnohokrát slyšel, ale neznám žádná fakta, která by to potvrzovala.

    Připravila Karolína Kupková. Autorka studuje na Fakultě sociálních studií a na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Kontakt: kajakupkova@seznam.cz.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam