• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UETOYOC++ (11+) aneb "Shadow of the Beast"
    KOJA
    KOJA --- ---
    UETOYO: Nejenomze posloucha ale dobre se na to i kouka. Me to malem dojalo.
    Nektery veci jsem si "taky vymyslel" (triviality jako pouzit lambdu kdyz chci inicializovat const instanci pomoci funkce ktera bere v rozhrani referenci na vysledek), takze na jednu stranu jo, je zajimavy videt, ze nekdo uvazuje podobne.

    Na druhou stranu mam ale trochu dilema protoze kdyz vidim kam tenhle zpusob psani v C++ vede (treba pokusy pouzit std::accumulate, std::for_each nebo std::transform namisto jednoducheho for cyklu), tak si pak v nekterych pripadech reknu, ze C++ na tohle proste nebylo navrzeny a radsi to napisu "C-ckove" protoze expression-oriented zapis je dost krkolomny a i ja sam bych na to za mesic taky mozna koukal jako pero z gauce. Pravda ale je, ze znacnou prekazku vidim v reprezentaci "kolekci" objektu pomoci dvou iteratoru vsude v STLku.

    Na hodnoceni takovych tech znasilnovani ruznych operatoru pro syntakticky cukr (potazmo tvorbu DSL) mam zatim malo dat ale prozatim jsem spise opatrny protoze leccos vypada presne na takovyhle slidech moc hezky ale v realu se do toho zatim vzdycky bud pripletl nejaky zakerny detail C++ nebo byla implementace toho aparatu natolik slozita, ze pri pomysleni na jeho debugovani jsem ja i temer vsichni ostatni vymekli a napsali to "postaru" a jednoduse.

    BTW nevite nekdo o nejake vetsi (verejne citelne) C++ code-base kde by byly takovehle novoty konzistentne pouzivane? Nebo aspon nejake sepsane zkusenosti a poznatky kde to drhlo?
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    Phil Nash -- autor knihovny Catch -- ,á medový hlas :D, dobře se to poslouchá.
    Functional C++ for Fun and Profit by Phil Nash
    https://www.youtube.com/watch?v=YgcUuYCCV14&t=250s
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    Stojí za shlédnutí
    C++Now 2017: Niko Matsakis "Rust: Hack Without Fear!"
    https://www.youtube.com/watch?v=lO1z-7cuRYI

    Things that Matter - Scott Meyers | DConf2017
    https://www.youtube.com/watch?v=RT46MpK39rQ
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    UETOYO: jo, mam jeden projekt jako staticky qt pod msvc. pouzivam cmake na vsechno a sem s tim celkem spokojenej. qmake pouzivam jenom na vybuildeni qt.

    to jejich Qt IDE je takovy vselijaky: pouzivam z toho qt creator, protoze je to o hodne mensi opruz nez to psat v kodu nebo rovnou v xml (i kdyz clovek musi obcas i to, protoze creator neumi moc dobre copy/paste slozitejsich widgetu do layoutu).
    samotnyho vyvojarskyho ide se trosku vyhybam - dycky byl opruz zprovoznit/nakonfigurovat spravnej toolkit. no a hlavne programatorsky pohodli celkem zadny oproti msvc + visual assist a debugger ma taky msvc lepsi (zvlast kdyz je vybavenej natvisem, kterej lidi od qt udrzujou)
    na mensi veci klidne, ale kazdej den bych s tim delat nechtel, to radsi vim/emacs + gdb...
    --
    btw 2017 rc mam, zkousel sem parkrat ten jejich cmake subsystem, ale asi to funguje jenom na mensich projektech, na pracovnim to doslova vyblilo nesmysl - fakt, to snad nebyl ani platnej projekt :)

    co je dobry, aspon budou muset do cmake dodelat podporu pch (cmake netusi o pch vubec nic, pro nej sou to jenom prepinace, msvc je ma navic udelany trosku jinak nez gcc a dohromady to boli)
    RESURRECTION
    RESURRECTION --- ---
    UETOYO: Nejakou dobu jsem to s tim zkousel a docela to slo. Pokud jsi zvykly na VS, tak se to da; ja jsem spis zvykly na Qt Creator. Jsou k tomu oficialni Qt VS Tools a dela se s tim dobre. Funguje bez problemu QMake projekt, CMake projekt i VS projekt vsechno s Qtem. Kdyz mas stazene zdrojaky, tak se to da Qt i krasne debugovat z VS. Za nejvetsi minus povazuju obecne nestabilitu a naprostou neintuitivnost VS. Neustale zaseky, zpomaleni, "cekani na interni procesy" apod. Nic co by souviselo s Qtem nicmene. :-) Imho je to o preferencich, jake IDE chces pouzivat a jake ti vyhovuje.
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    Ostrá verze Visual Studio 2017 by měla být vydána v první polovině března a práce s CMake projektem by se měla dost zjednodušit proti nynější verzi. Zkoušet se to dá samozřejmě už na RC verzi. https://blogs.msdn.microsoft.com/.../cmake-support-in-visual-studio-2017-whats-new-in-the-rc-update/

    Jen tak od cesty, je tu někdo kdo pracuje s Qt pod VS, plusy/mínusy oproti Qt Developer?
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    Implementace funkcionálních datových struktur v C++: https://github.com/BartoszMilewski/Okasaki
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    ANT_39: Jo budu na sebe přísnější ... vyrazil jsem to z nadpisu;
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    ANT_39: Ne budu si to hlídat :) - dík za připomenutí; však je to jedna zpráva ... nicméně pokud někdo založí Rust diskuzi, zlobit se nebudu, třeba si toho někdo všimne.
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    UETOYO: Tohle ještě platí? Nějak to tu konverguje směrem k tomu druhýmu klubu...
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    rustup.rs - The Rust toolchain installer
    https://www.rustup.rs/
    Taking Rust everywhere with rustup - The Rust Programming Language Blog
    http://blog.rust-lang.org/2016/05/13/rustup.html
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    Biicode (just the company) post-mortem - biicode Blog
    http://blog.biicode.com/biicode-just-the-company-post-mortem/index.html
    Biicode (just the company) post-mortem
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Tak trochu spam - ale hledáme docela dost zkušenějších fulltime C++ herních vývojářů. Co se nových hraček týče, tak ze standardu 2011 toho moc nepoužíváme, ale cross platform zkušenosti budou rozhodně vítané, neb práce je to na PC/XBONE/PS4 engine. Práce z domova přes net. Anglická firma a co pro ně tak už rok a půl dělám, tak velmi rozumná s přijatelnými platovými podmínkami.

    Případně prosím odpovědi do pošty.
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    Další balíčkovací systém pro C/C++; Ještě jsem to nezkoušel ani podrobně nečetl nějaké porovnání s Biicode.
    C/C++ Open Source Package Manager
    https://conan.io/
    Conan, a C/C++ package manager : cpp
    https://www.reddit.com/r/cpp/comments/3v05s9/conan_a_cc_package_manager/
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    LLVM Project Blog: New ELF Linker from the LLVM Project
    http://blog.llvm.org/2015/11/new-elf-linker-from-llvm-project.html
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    GREATDRAKE: Tedy nediví, protože má striktnější kompilátor samozřejmě, ale...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    UETOYO: Ano, C++ kompilátor. Ona to není otázka zatoulaného pointeru. Třeba to, že podle normy má být inicializace proměnných v konstruktoru třídy v pořadí jejich deklarace. MS kompilátor nechá projít jakékoliv pořadí a na některých platformách se pak jeden hrozně diví co v těch proměnných pak za běhu má :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam