Sice to zatím vypadá že sám pro sebe, a přinesl jsem první poznatky.
Zjistil jsem že se v začátcích hodně vyplatí stáhnout si ze steam workshopu nějakou pěknou loď s funkčními technickými prvky. Případně ji i rozmontovat a pořádně prozkoumat jak je co udělaný. Človeěku to hodně ukáže, někerý věci nad kerejma jsem si předtim lámal hlavu jsem díky tomu pochpil.
Má to ale i svá úskalí. V zásadě jsou asi dvě možnosti jak tam loď z workshopu do hry dostat. Buď stáhnout tzv. blueprint, nebo celý svět obsahujíci loďe už v prostředí.
Ta jednodušší cesta je stahnout celý svět protože téměř každej lepší workshop obsahuje spoustu addonů. V případě že stahnete celý svět se vám potřebné addony před spuštěním stáhnou automaticky..
Naopak v případě blueprintu si musíte opatřit seznam použitých addonů a tyto pak manuálně stáhnout a zahrnout při vytvoření světa. Pokud toto neuďeláte, hra jednoduše vypustí všechny bloky které nezná, a importovaná loď bude děravá jak ementál a většinou nefunkční. Pokud tam nějaké ty chybějící bloky byly navíc zásadní pro soudržnost konstrukce, loď se vám po vložení "rozplyne" před očima..
BLUEPRINT, to je kapitola sama o sobě. Stisknutí klávesy F10 vám vynese tabulku se seznamem dostupných blurintů.. Zde vyberete který potřebujete a zkratkou ctrl+V vložíte do svého světa. Je to věc vzkutku praktická. Představte si, že stavíte nějakou kolosální loď, nebo stanici, na které se opakují celky bloků.. Postavíte si takovou to jednu část, namíříte na ni, stisknete ctrl+B a tato se vám uloží do blueprintů. Pak už jen stačí vkládat na potřebná místa. Další zásadní výhoda toho je, že se vám přenesou i všechny zahrnuté funkce které jste vytvořili. Tlačítka dělají co mají, písty pracují...
Uložené blueprinty jsou vám dostupné světech světech. Takto můžete přenášet stavby a loďe z jednoho světa do druhého. Za předpokladu že splníte podmínku s addony. Při každém zakládání nového světa musíte vybrat addony které chcete zahrnout, nefunguje to globálně. Zatím nemám vyzkoušené jak fungují blueprinty v survival módu, ale máte možnost měnit charakteristiku hry u uložených pozic, takže neni problém hrát survival, uložit, přepnout režim na creative, vložit si svoji oblíbenou loď, a pak pokračovat v survivalu..
Toť mé první krůčky, přiznám se že o tomhle sem neměl ani páru. Kdybych měl možnost si tohle přečíst takhle na hromadě nebo se někoho zeptat, ušetřilo by mi to ňejakou tu hodinu tápání... Tak snad se to třea někomu bude hodit.
Plánuju tohle nějak zahrnout do nástěnky a vybrat k tomu nějaký dobrý doprovodný videa.
Jinak teda první dojmy: když člověk neví jak věci fungujou stává se ze space engineerů děsná frustrace plná zdlouhavého tápání a hledání informací. Hra vám v mnoha ohledech jejího fungování a možností nijak nenapoví... Začínám už ale tušit velké možnosti..
Další fáze bude prokousat se vytvářením skupin funkcí a jejich ovládání..