• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETINYFactorio - česká budovatelská hra
    Pokec o týhle hře. Zdroje, buildy/templaty, streameři, videotutoriály.
    rozbalit záhlaví
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    TOMINO_I: Jj, cca 20 hodin v bazi, rozhodne zatim pozitivni dojem, ale k tem velkejm vecem (arilerie!!) sem se nedostal... cliffs sou super! na railworld presetu s hafo vody a najednou je zacatek super nova vyzva.. = )

    jinak par drobnejch prevazne grafickejch bugů, ale nic co by me vylozene sralo nebo by se nedalo hrat... za me velky plus! = )
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    TOMINO_I: Jeste ne, zatim porad POE :D nato nastane cas asi o vanocich :D
    Ale koukal jsem na Xterminatora a zatim hezky to je :)
    TOMINO_I
    TOMINO_I --- ---
    Tak co, uz nekdo zkousel 0.16?
    DEATHMERS
    DEATHMERS --- ---
    OLTSKUL: já sem steam vyřešil skrz single line rocket fuel supply, dokud máš dost raketovýho paliva, tak to docela dobře funguje, ale nedej bože když máš špatně poměr výroby a spotřeby RF. Dokáže to vypnout celou továrnu, proto jsem taky začal přisypávat uhlí, a taky aby se spotřebovalo.
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    TOMINO_I: odehral jsem par her bez modu a pak jsem si rikal ze odzkousim nejake zmeny.
    Existuje fura modu, ktery ti hru zprijemni nebo zmeni, takze tam jde delat ruzne psi kusy.

    Zkousel jsem mod ve kterem ti to prida dalsi moznosti armoru a vybaveni, takze jsem pak behal a kosil cely hnizda a moc se u toh onezapotil :) Ted jsem to nechal na tu megabase, protoze vypinat uplne se mi je nechtelo a nechtel jsem se s nima moc babrat.

    Vanila game je super, ale rad tam obcas neco zmenim a zkousim co za zajimavy veci lidi vymysleli, ale spis se varcim k zakladu s drobnostma.
    TOMINO_I
    TOMINO_I --- ---
    OLTSKUL: Joo tak ten Bottleneck je dobreej ;)
    S tim updgrade-plannerem jsi nejsem jistej, co presne to ma delat..
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    TOMINO_I: ja pouzivam dva Quality of Life mody:

    neni to nic zasadniho, nemeni to hru, da se bez toho, ale strasne to usetri nervy

    Factorio Mods
    https://mods.factorio.com/mods/trold/Bottleneck

    Factorio Mods
    https://mods.factorio.com/mods/Klonan/upgrade-planner
    PETINY
    PETINY --- ---
    TOMINO_I: no v mym pripade jsem si nainstaloval RSO, protoze me z minuly mapy ve Factoriu sralo, ze v lategame prakticjy jen furt litas a shanis suroviny. Na novy mape mam RSO, 50 hodin a porad tezim z prvnich patchu:)
    TOMINO_I
    TOMINO_I --- ---
    Zatim hraju Factorio vanilla, cili nepoliben zadnym modem, ale jak to tu tak sleduju tak plno lidi hraje s nejakyma modama, to si vybirate na zaklade ceho? Ze uz Vas vanilla nebavi? Nebo, ze vanilla je divna a potrebujete mod, kterej to vylepsi z nejakyho hlediska?
    Nebo se ridite nejakyma referencema na forech?
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    PETINY:
    PETINY: Jop ten je fajn :D ja si jen rikam, ze jsem si dal moc vysokou cetnost, mam je moc blizko :D
    PETINY
    PETINY --- ---
    trochu odbočka, ale nechápu, jak jsem mohl hrát bez RSO modu. -50% starostí.
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    SALAM: Vsak na to jdes dobre, jde to to hrat to co te bavi :D
    Ja se ted soustredim na svabu megafactory, je to celkem narocny, porad mam vseho malo a nic vlastne nebezi, jen to zere elektriku :D
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    SALAM: je to tak... ja pouzivam jen paru, a solar pouzivam jako overkill zalohu proti Brownout...

    uz se mi stalo, ze jsem mel vypadek proudu a Biters mi pres noc sezrali skoro celou bazi 180 science per minute :(

    takze pouzivam nekolik opatreni :D
    1) mam v halvni rozvodove siti nekolikset akumulatoru, a pokud dojde uhli, tak to vterinku vydrzi
    2) na vyse zminene akumulatory mam napojeny pres kombinatory tlampac s globalni vystrahou, ze mi klesly hlavni akumulatory na 99 % a mene
    3) u uhelnych elektraren pouzivam Burner inserters a zlute pasy
    4) mam vlakovou soustavu dovazejici uhli exkluzivne pro boilery z nekolika poli
    5) mam jedno pole, ktere dodava primo pro elektrarnu
    6) tezba u a doprava uhli bere energii 100% z oddelenych solaru
    7) nekolik desitek plnych truhel uhli jako zaloha

    overkill mozna.. ale paranoidni sranda urcite :D
    SALAM
    SALAM --- ---
    ked ten solar je tak desnaaa, efektivna nuda :| nasazis tisic kopii toho isteho layoutu, ktory vyzera/funguje az do konca hry identicky, where's the fun in that.
    Kvoli nemu som zacal hravat bob's mody - bavi ma ze para je tam skalovatelnejsia, s upgradami efektivnejsia, a postupom casu vyzaduje odlisny layout / pomery trubek/cerpadiel/boilerov. Aj ked smrdi, ale furt je sa s cim hrat
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    OLTSKUL: Je to presne jak pises.
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    DEATHMERS: nekde jsem cetl od jednoho z vyvojaru, ze VSECHNY solarni panely maji dohromady jednu promenou - kolik davaji energie a VSECHNY akumulatory maji dohromady jen dve promene, kolik vydavaji a kolik maji, takze cela hra hlida jen tohle.. a je "skoro jedno" kolik jich je

    Ale u nuklearu ti to musi pocitat vsechny vymeniky tepla, reaktory, posuny vody, posuny pary, prepocitavani tepla na paru atd atd atd, je toho kotel..
    DEATHMERS
    DEATHMERS --- ---
    ORBIT: ORBIT: solární panely sou úspornější na výkon hry? Tak třeba tohle sem jakože fakt nevěděl a pořád si to nějak neumím představit... Porovnat 20 GW layout na solar a nuclear je přece jen na počet postavených objektů jak nebe a dudy ne? Jinak samozřejmě že pokud nemáš omezenou mapu tak nemusíš řešit kompaktní a nekompaktní velikost, ale ty materiály na výstavbu...
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    DEATHMERS: imho místo není problém :D
    Chce to nechat dost truhel na čištění lesa a z mapy nasázet blueprinty a dodat dostatek matroše na stavbu :D
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    DEATHMERS: IMHO na to jdeš špatně :)

    Solár utáhne všechno, jen to chce hodně panelů a správný poměr mezi acu a panelama. Jukni sem:
    Power production - Factorio Wiki
    https://wiki.factorio.com/Power_production

    ja tim tahnu celou factory a zvetšuju masivně. Místa je dost..
    Teď jsem na nějakých 10GW

    Důvod proč solar oproti jádru je ten, že ve větším měřítku je solar úspornější na výkon hry.
    To je u velké báze naprosto zásadní.

    Jinak solar stavím přes blueprinty, teď jsem jich stavěl dalších 22 bloků.. (48x48 bloků myslím, že to má)
    DEATHMERS
    DEATHMERS --- ---
    OLTSKUL: je ale pravda, že když sem měl tu továrnu menší, tak to chvilku fungovalo, ale to bylo tím že sem udělal fakt overkill a solárů sem postavil 2x víc než bylo třeba. Fakticky pak továrna byla tak 10-20 procent velikosti báze a energy production zbytek.
    DEATHMERS
    DEATHMERS --- ---
    OLTSKUL: není to úplně "power ratio" problém, na tom linku jak je ten solar layout 48*48 ten používám, dobře se to staví, je to pěkně kompaktní a můžeš to stavět s mezerama mezi jednotlivými blueprinty, ale fakticky v důsledku to nějak nefunguje, pokud nemáš solarem pokrytou celou spotřebu, protože jak ti část elektriky dělá třeba steam, automaticky pak v noci budeš mít málo akumulátoů, zase když dostavíš akumulátory, fungujeje to jen když jich není moc, protože zase mají spotřebu při nabíjení, kterou musí něco utáhnout.... V praxi zastavět sol+accu velkou továrnu je imho nemožný, aby to na 100 procent fungovalo a vyplatilo se to na zdroje. ....btw momentálně čistím prostor pro 20 GW nuclear layout, protože nároky mojí továrny začínají být "trošičku" za hranicí.
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    DEATHMERS: tak mas asi malo akumulatoru na solarni panely... ale chapu, placnout tisic solarnich farem neni prdel :D

    Power production - Factorio Wiki
    https://wiki.factorio.com/Power_production

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam