• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETINYFactorio - česká budovatelská hra
    DEATHMERS
    DEATHMERS --- ---
    OLTSKUL: není to úplně "power ratio" problém, na tom linku jak je ten solar layout 48*48 ten používám, dobře se to staví, je to pěkně kompaktní a můžeš to stavět s mezerama mezi jednotlivými blueprinty, ale fakticky v důsledku to nějak nefunguje, pokud nemáš solarem pokrytou celou spotřebu, protože jak ti část elektriky dělá třeba steam, automaticky pak v noci budeš mít málo akumulátoů, zase když dostavíš akumulátory, fungujeje to jen když jich není moc, protože zase mají spotřebu při nabíjení, kterou musí něco utáhnout.... V praxi zastavět sol+accu velkou továrnu je imho nemožný, aby to na 100 procent fungovalo a vyplatilo se to na zdroje. ....btw momentálně čistím prostor pro 20 GW nuclear layout, protože nároky mojí továrny začínají být "trošičku" za hranicí.
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    DEATHMERS: tak mas asi malo akumulatoru na solarni panely... ale chapu, placnout tisic solarnich farem neni prdel :D

    Power production - Factorio Wiki
    https://wiki.factorio.com/Power_production

    DEATHMERS
    DEATHMERS --- ---
    ORBIT: tak solar ti ale neutáhne větší bázi žejo, když se začneš dostávat na spotřebu kolem 1 GW a víc, těch solárů už je potřeba fakt moc, nehledě na to že akumulátory to kolikrát nejsou schopný podržet do rána, takže stejně to vždycky dopadne tak, že skončíš u nuclearu, možná ještě u klasický páry jako support v "mid game", ale to je taky peklo udržet to v chodu, i když to krmíš raketovým palivem...
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    Tyjo nevim, konecne sem se trochu naucil pracovat s prostorem tak se mi do ribbon-worldu zas tak moc nechce. = )
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    Ja ted mam v planu zkusit toto:
    Factorio Monthly Community Map - September 2017 : factorio
    https://www.reddit.com/r/factorio/comments/6xhka5/factorio_monthly_community_map_september_2017/
    Myslím, že to bude docela prča :D
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    hele a nechteli by ste nekdo zkusit MP? me by to docela zajimalo a to sem MP hraval jenom na stredni starcraft.. = )
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    SPM: blueprinty ..
    čerpám na https://factorioprints.com a na redditu.

    a solár a au dělám z přebytků a i ten jeden asembler vygeneruje časem několik tisíc jednotek, což mi stačí na pre megabase měřítka :) Až dojedu výzkumy, teď jedu na 2 science/s a dostavuju high science pack, tak se vrhnu na vyčištění okolí, proscanování kde co je a začnu koenčně stavět ve větším měříttku :)
    SPM
    SPM --- ---
    HEINZZ: jop, to chápu, akorát že v těch určitých fázích mi přijde, že se stejně kombinace solár+aku vyrábí tak pomalu, že než z toho dostanu potřebný výkon, tak se načekám... a ono ostatně i do chvíle, než se vůbec dostanu k robotům, tak už to žere elektriky na uhlí dost :-) (zvlášť teď teda po 0.15, kde dopracovat se k logistickým robotům je ještě o dost pracnější). Pravda je, že nuclear přes blueprinty nejde tak jednoduše házet, protože tím bonusem se sousedním reaktorem se dost mění počet té další infrastruktury za tím...
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    SPM: Tak soláry sou nádherný v tom že jenom mrdáš přes mapu bueprint co má v sobě i roboporty a radary.. ani nemusíš mít dost surovin, jenom se ujistit že všechno se vyrábí do requester chestů... = )
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    SPM: kovarex :P
    SPM
    SPM --- ---
    ORBIT: já jsem to ještě ikdy nedotáhnul na nějakou pořádně velkou základnu a právě na to mi přišlo, že vyrobit soláry + aku je dost drahý a náročný, aby to utáhlo. Oproti tomu když se kydnou 4 reaktory k sobě a postupně se pouštějí, tak to vyrobí energie hafo, že na to není potřeba nějakou dobu šáhnout :-)

    jinak nějakej trik na stavění dolů? Mi v určitých částech hry přišlo, že nedělám nic jiného, než jezdím na výskytiště surovin, kam kydám minery a železnici a že ani tak to nestíhám :-D
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    SPM: Já teda preferuju Solar.

    Rozjel jsem nedávno mapu a stavím megabase :)
    Je to sileny, uz na zacatku mam 8x48 smeltery na kopr i iron :) Jen je to pomalý, než se postaví základní výzkum a výroba na pořádnou základnu.

    A je to Railworld preset a k tomu RSO mod.
    SPM
    SPM --- ---
    HEINZZ: jaderná energie je super. V podstatě ve chvíli, kdy se ti podaří nastartovat covarexův obohacující proces, je to naprosto neskutečná pohoda, protože nemusíš řešit furt někde nedostatek energie a shánět uhlí :-)
    TOMINO_I
    TOMINO_I --- ---
    HEINZZ: Mas pravdu, trosku jsem to popletl. Tech tree se samo nemenil, ale spis slozeni science packu a to mi udelalo trosku caru pres rozpocet :)
    Ale pak jsem zacal znova, ale jak ma clovek dite a narodi se dalsi, tak ten cas na hrani se horko tezko nahani. ;)
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    TOMINO_I: Imho od vydání 0.15 se techtree nijak nemenil, mozna nejaky upravy cen vyzkumu max..
    Jinak ja rozehral jednu hru nejak cca na 0.15.12 a doted zadna zmena co by jakkoliv ovlivnila hru neprobehla..

    kazdopadne po 0.15 me to chytlo uplne neskutecnym zpusobem, predtim sem vydrzel na mape tak 20-30 hodin max, s tim ze sem odeslal jednou jedinkrat raketu a jinak se vetsinou seknul kolem blue sci, tedka sem si zalozil jednu mapu na railworld settings a peacefull a mám na tý mapě cca 70hod+, vic ez sem u ty hra stravil predtim.. = ) je to zatim dost styl pokus-omyl, ale sem schopnej udrzet 120sci/min vcetne space science, jenom se u toho nesmi vyrabet zadny moduly.. = )

    rikal sem si ze tedka zkusim novou mapu a to normal settings non peacefull ale na lazy bastard achievment, ale je toho fakt hafo co chci jeste vyzkouset, zatim sem ani nezacal blbnout s jadernou energií, jenom uranium bullets na cisteni biterů tankem. = )
    TOMINO_I
    TOMINO_I --- ---
    ORBIT: JJ zije to tu svym pomalym zivotem.
    Jako od te doby jsem to nemel nejak moc cas hrat poradne, menili novou verzu, tak jsem zacal odznova hru, a zatim jsem se tak daleko nedostal, pac porad menili tech strom.
    Tak cekam az se to ustali a pak si to zas jak bude nalada zahraju :)
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    Tenhle klubik asi neni moc zivej :D
    Ale hra je super .

    TOMINO_I: Uz sis poradil?
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    Jsem dohrála ten level s letadlem, meditujíce nad tím, proč nemůžu prorazit jako DJ. Protip, chcete li dohrát něco hodně složitého, řeště nějaký first world problem.

    SHEALA
    SHEALA --- ---
    dobře. ta věc s tím letadlem. to se FAKT NEDA.
    DEATHMERS
    DEATHMERS --- ---
    Chápe někdo aspoň trochu na jakým principu fungujou heatpipe? Myslím jak je to udělaný ve hře, protože všude čtu, že by měly přenést 100 procent energie od zdroje ale když je těch zdrojů víc tak to mi připadá, že tam sou docela ztráty. ... Snažím se optimalizovat layout s 10 reaktory a i přes snahu dodržet optimální ratio to prostě nefunguje správně. Nutno dodat že heatpipe nejsou vedený inline ale větví se, přičemž na vstupu sou napojený na vnější výstupní okruh reaktorovýho layoutu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam