• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETINYFactorio - česká budovatelská hra
    ZRIZENEC
    ZRIZENEC --- ---
    Zdravim vsechny, sem novej, hraju asi tejden. Chtel sem se zeptat jestli nekdy hrajete spolu treba multiplayer? Rad bych se necemu priucil.
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    PETINY: jasne ze by to slo, ale uz v openttd me sralo jak je to nehezky (ikdyž naprosto geniální hack, kor ty pokrocilejsi logicky brany.. o_O) a neco takovyho ve svoji fabrice nestrpim.. = ) navic kdyz to jde (melo by jit) s circuit networkem..

    a vcera zas do peti rano.. @_@ stavel sem od nuly svuj prvni ciste robotickej plně beaconovanej outpost na circuity.. rozhod sem se ze nebudu kopirovat nic z netu a byla to prvni takovahle stavba co sem kdy dělal... a super, běží to.. ale příšerně. = D už teď mám seznam jako kráva co všechno je potřeba komplet předělat.. = ) naíc mi chybí cca 1200 prod3 a 800 speed3 modulů, ale to ted pojede rychlejc kdyz do nich narvu i tyhle novy zdroje.. = )
    PETINY
    PETINY --- ---
    HEINZZ: tak ten merger prostě postav stejně, jako logickou bránu v OTTD? Sice jsem to nezkoušel, ale jelikož Factorio pracuje - stejně jako OTTD - s TL (Train Length) vůči délce segmentu na koleji a zároveň používá stejnou logiku signálů, tak to přece musí jít.
    SPM
    SPM --- ---
    HEINZZ: jo, kvůli artillery jsem to teď začal od znova zase hrát :-) A narazil jsem právě na tu změnu fluid vagónu. Nikdy jsem to nepoužil a chtěl jsem začít teď, protože báze byla malá, třetina vagónu stačila, tak si říkám na co tam cpát 3 vagóny když ta lokomotiva s tím pojede akorát pomalu... no, tak jsem to zase nevyzkoušel :-D
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    DEATHMERS: Ad pásy, OCD chápu, taky mě to hrozně sere a nejvíc času pomalu trávim rovnáním elektrickýho veední.. = ) ale jak řkám, stejně sem vždycky saturoval balancerama, jeinej rozdíl byly insertery do underground pásu například ve smeling setupu, ale to neni takovej probl. predelat.

    Ad vlaky, nejdelší segment by měl bejt vždycky maximálně dýlka nejdelšího vlaku, kratší segmenty ti v ničem nevadí, klidně bys mohl mít klasickej semafor na každym políčku, nevim kde si přišel na to že by měly bejt delší než nejdelší vlak.. jinak já vozim crude do rafinerie (jeden vlak, čistě crude, žádná změna) a pak z rafinerie exportuju sulfuric acid a lubricant (což by šlo dělat v jednom vagonu ale probůh proč.. = ). Páru si nikam nedovážim, vodu si nikam nedovážim...... = ) Jinak používám jednosměrný vlaky a s rocket nebo nuclear fuel se ta větší váha fluid vagónů zas tak moc neprojeví,navíc maj tak obrovskej objem že ty vlaky nemusí bejt moc velký.

    jako chápu že spoustě lidem to rozbilo setupy, ale MĚ fakt ne, mwahaha. = )

    jinak od dob co sem hrával OTTD tak mám v hlavě pár vychytávek co se železnice týče, jenom bych potřeboval aby se chain-signály daly nejenom číst ale i ovládat circuit networkem.. přípojka na main-line s prioritizací mainline a akcelerační zónou (aby nic co se připojuje nikdy nebrzdilo niic na mainline) a tak.. = ). Až budu mít něco postavenýho tak se pochlubim. = )
    DEATHMERS
    DEATHMERS --- ---
    HEINZZ: No jo, ale když máš lehkou OCD (ať už v normálním životě nebo jako důsledek dlouhodobého hrání Factoria) tak potom už ty pásy prostě musíš mít zkompresovaný za každou cenu žejo :D každá škvíra mezi produkty na pásu vypadá jako vyraženej zub, a zkus si celej layout předělávat u velký báze, nedej bože když nemáš plně saturovaný pás a na overflow použiješ smartbalancing když ti nesedí itemy per second, to je pak opravdu peklo....
    ..co se vlaků týče, tak nějak tahle změna mi byla vždycky celkem jedno, ale platilo tu takové pravidlo, že nejkratší úseky mezi signály na trati by měly "z nějakého důvodu" být vždycky delší než nejdelší vlak, platí to pořád?? Když pak převážíš ropu + oleje (ne v barelech ale ve fluidvagonu), tak pokud nerozdělíš segmenty vagónu tak budeš mít vždycky minimálně 3-6 vagónů a zpravidla 2-4 lokomotivy. Já osobně používám na ropné produkty stroj 2-6-2, který mi nijak nekoliduje s ostatními vlaky, protože jeden na samostatné lince.
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    HEINZZ: Tak cca 80hod a muzu rict jenoom jediny - NUCELAR POWERED ARTILLERY TRAIN! = D Jinak mi to jednou spadlo pri total cicovinach s obrovskejma blueprintama, takze absolutne smekam pred Wube.. = )

    a vtipna vec, sleduju docela reddit.com/r/factorio a hromada lidi je totalne nasrana kvuli zmenam v chovani pasu (sided-loading do underground beltu napříkad) a zruseni tri-oddilovyho vagonu... a ja se v duchu smeju protoze zadnou z tech veci co se zmenily sem schvalne nikdy nepouzival protoze mi to prislo jako osklivy hacky.. = D jedinej spravnej zpusob komprese pasu je spltterem a vsechno ostatni je hereze! = )
    GREGI
    GREGI --- ---
    Dneska prvni den s factoriem a du spat v pul 6 po 14 hodinach nonstop hrani:D je to skvely...
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    TOMINO_I: Jj, cca 20 hodin v bazi, rozhodne zatim pozitivni dojem, ale k tem velkejm vecem (arilerie!!) sem se nedostal... cliffs sou super! na railworld presetu s hafo vody a najednou je zacatek super nova vyzva.. = )

    jinak par drobnejch prevazne grafickejch bugů, ale nic co by me vylozene sralo nebo by se nedalo hrat... za me velky plus! = )
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    TOMINO_I: Jeste ne, zatim porad POE :D nato nastane cas asi o vanocich :D
    Ale koukal jsem na Xterminatora a zatim hezky to je :)
    TOMINO_I
    TOMINO_I --- ---
    Tak co, uz nekdo zkousel 0.16?
    DEATHMERS
    DEATHMERS --- ---
    OLTSKUL: já sem steam vyřešil skrz single line rocket fuel supply, dokud máš dost raketovýho paliva, tak to docela dobře funguje, ale nedej bože když máš špatně poměr výroby a spotřeby RF. Dokáže to vypnout celou továrnu, proto jsem taky začal přisypávat uhlí, a taky aby se spotřebovalo.
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    TOMINO_I: odehral jsem par her bez modu a pak jsem si rikal ze odzkousim nejake zmeny.
    Existuje fura modu, ktery ti hru zprijemni nebo zmeni, takze tam jde delat ruzne psi kusy.

    Zkousel jsem mod ve kterem ti to prida dalsi moznosti armoru a vybaveni, takze jsem pak behal a kosil cely hnizda a moc se u toh onezapotil :) Ted jsem to nechal na tu megabase, protoze vypinat uplne se mi je nechtelo a nechtel jsem se s nima moc babrat.

    Vanila game je super, ale rad tam obcas neco zmenim a zkousim co za zajimavy veci lidi vymysleli, ale spis se varcim k zakladu s drobnostma.
    TOMINO_I
    TOMINO_I --- ---
    OLTSKUL: Joo tak ten Bottleneck je dobreej ;)
    S tim updgrade-plannerem jsi nejsem jistej, co presne to ma delat..
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    TOMINO_I: ja pouzivam dva Quality of Life mody:

    neni to nic zasadniho, nemeni to hru, da se bez toho, ale strasne to usetri nervy

    Factorio Mods
    https://mods.factorio.com/mods/trold/Bottleneck

    Factorio Mods
    https://mods.factorio.com/mods/Klonan/upgrade-planner
    PETINY
    PETINY --- ---
    TOMINO_I: no v mym pripade jsem si nainstaloval RSO, protoze me z minuly mapy ve Factoriu sralo, ze v lategame prakticjy jen furt litas a shanis suroviny. Na novy mape mam RSO, 50 hodin a porad tezim z prvnich patchu:)
    TOMINO_I
    TOMINO_I --- ---
    Zatim hraju Factorio vanilla, cili nepoliben zadnym modem, ale jak to tu tak sleduju tak plno lidi hraje s nejakyma modama, to si vybirate na zaklade ceho? Ze uz Vas vanilla nebavi? Nebo, ze vanilla je divna a potrebujete mod, kterej to vylepsi z nejakyho hlediska?
    Nebo se ridite nejakyma referencema na forech?
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    PETINY:
    PETINY: Jop ten je fajn :D ja si jen rikam, ze jsem si dal moc vysokou cetnost, mam je moc blizko :D
    PETINY
    PETINY --- ---
    trochu odbočka, ale nechápu, jak jsem mohl hrát bez RSO modu. -50% starostí.
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    SALAM: Vsak na to jdes dobre, jde to to hrat to co te bavi :D
    Ja se ted soustredim na svabu megafactory, je to celkem narocny, porad mam vseho malo a nic vlastne nebezi, jen to zere elektriku :D
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    SALAM: je to tak... ja pouzivam jen paru, a solar pouzivam jako overkill zalohu proti Brownout...

    uz se mi stalo, ze jsem mel vypadek proudu a Biters mi pres noc sezrali skoro celou bazi 180 science per minute :(

    takze pouzivam nekolik opatreni :D
    1) mam v halvni rozvodove siti nekolikset akumulatoru, a pokud dojde uhli, tak to vterinku vydrzi
    2) na vyse zminene akumulatory mam napojeny pres kombinatory tlampac s globalni vystrahou, ze mi klesly hlavni akumulatory na 99 % a mene
    3) u uhelnych elektraren pouzivam Burner inserters a zlute pasy
    4) mam vlakovou soustavu dovazejici uhli exkluzivne pro boilery z nekolika poli
    5) mam jedno pole, ktere dodava primo pro elektrarnu
    6) tezba u a doprava uhli bere energii 100% z oddelenych solaru
    7) nekolik desitek plnych truhel uhli jako zaloha

    overkill mozna.. ale paranoidni sranda urcite :D
    SALAM
    SALAM --- ---
    ked ten solar je tak desnaaa, efektivna nuda :| nasazis tisic kopii toho isteho layoutu, ktory vyzera/funguje az do konca hry identicky, where's the fun in that.
    Kvoli nemu som zacal hravat bob's mody - bavi ma ze para je tam skalovatelnejsia, s upgradami efektivnejsia, a postupom casu vyzaduje odlisny layout / pomery trubek/cerpadiel/boilerov. Aj ked smrdi, ale furt je sa s cim hrat
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    OLTSKUL: Je to presne jak pises.
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    DEATHMERS: nekde jsem cetl od jednoho z vyvojaru, ze VSECHNY solarni panely maji dohromady jednu promenou - kolik davaji energie a VSECHNY akumulatory maji dohromady jen dve promene, kolik vydavaji a kolik maji, takze cela hra hlida jen tohle.. a je "skoro jedno" kolik jich je

    Ale u nuklearu ti to musi pocitat vsechny vymeniky tepla, reaktory, posuny vody, posuny pary, prepocitavani tepla na paru atd atd atd, je toho kotel..
    DEATHMERS
    DEATHMERS --- ---
    ORBIT: ORBIT: solární panely sou úspornější na výkon hry? Tak třeba tohle sem jakože fakt nevěděl a pořád si to nějak neumím představit... Porovnat 20 GW layout na solar a nuclear je přece jen na počet postavených objektů jak nebe a dudy ne? Jinak samozřejmě že pokud nemáš omezenou mapu tak nemusíš řešit kompaktní a nekompaktní velikost, ale ty materiály na výstavbu...
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    DEATHMERS: imho místo není problém :D
    Chce to nechat dost truhel na čištění lesa a z mapy nasázet blueprinty a dodat dostatek matroše na stavbu :D
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    DEATHMERS: IMHO na to jdeš špatně :)

    Solár utáhne všechno, jen to chce hodně panelů a správný poměr mezi acu a panelama. Jukni sem:
    Power production - Factorio Wiki
    https://wiki.factorio.com/Power_production

    ja tim tahnu celou factory a zvetšuju masivně. Místa je dost..
    Teď jsem na nějakých 10GW

    Důvod proč solar oproti jádru je ten, že ve větším měřítku je solar úspornější na výkon hry.
    To je u velké báze naprosto zásadní.

    Jinak solar stavím přes blueprinty, teď jsem jich stavěl dalších 22 bloků.. (48x48 bloků myslím, že to má)
    DEATHMERS
    DEATHMERS --- ---
    OLTSKUL: je ale pravda, že když sem měl tu továrnu menší, tak to chvilku fungovalo, ale to bylo tím že sem udělal fakt overkill a solárů sem postavil 2x víc než bylo třeba. Fakticky pak továrna byla tak 10-20 procent velikosti báze a energy production zbytek.
    DEATHMERS
    DEATHMERS --- ---
    OLTSKUL: není to úplně "power ratio" problém, na tom linku jak je ten solar layout 48*48 ten používám, dobře se to staví, je to pěkně kompaktní a můžeš to stavět s mezerama mezi jednotlivými blueprinty, ale fakticky v důsledku to nějak nefunguje, pokud nemáš solarem pokrytou celou spotřebu, protože jak ti část elektriky dělá třeba steam, automaticky pak v noci budeš mít málo akumulátoů, zase když dostavíš akumulátory, fungujeje to jen když jich není moc, protože zase mají spotřebu při nabíjení, kterou musí něco utáhnout.... V praxi zastavět sol+accu velkou továrnu je imho nemožný, aby to na 100 procent fungovalo a vyplatilo se to na zdroje. ....btw momentálně čistím prostor pro 20 GW nuclear layout, protože nároky mojí továrny začínají být "trošičku" za hranicí.
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    DEATHMERS: tak mas asi malo akumulatoru na solarni panely... ale chapu, placnout tisic solarnich farem neni prdel :D

    Power production - Factorio Wiki
    https://wiki.factorio.com/Power_production

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam