• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETINYFactorio - česká budovatelská hra
    Pokec o týhle hře. Zdroje, buildy/templaty, streameři, videotutoriály.
    rozbalit záhlaví
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ORBIT: tak ja v nintendu mam demo :)
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    RAINBOF: Podle toho co jsem četl, tak nikoliv. PC, Mac, Linux a steam
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    nevite jak dopadlo to nintendo ? jde to uz hrat v lan nintendo-pc ? vyjde to na karte ?
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    WOODMAKER: Tohle myslim vymysleli moc pěkně. To by mohlo vytvoří solidní hype týden před začátkem.
    A dnešní FFF je taky dobry, mel jsem z toho dobry Starcraft wibe.

    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    "Speaking of testers, please be aware that the content/press embargo ends on the 14th October, so if you want to avoid spoilers please keep it in mind as there are no restrictions on what they can show."
    fff #431
    NONAME_HERO
    NONAME_HERO --- ---
    Ty co mi chybi asi ani moc ne, mozna pyromaniak a Golem, a trpelivost s vyzkumem na Minions, jinak je to lvl 3 produkce nebo speedrunning.

    Unikatni zazitek bylo dosahnout Lazy Bastard, Raining bullets a Steam all the way v jedne hre najednou :)
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    NONAME_HERO: Rozhodne doporucuju achievmenty zkusit. Nektere jsou fakt unikatni zazitek ;)
    NONAME_HERO
    NONAME_HERO --- ---
    Chapu, the Factory must grow.

    Ale uzemni expanze nema smysl, protoze kazdy nove generovany chunk muze a asi bude mit biters, zatimco na obsazenem uzemi jsou miliony rud, a prilis intenzivni vyroba by produkovala polution ktera afaik take dokaze generovat nove chunks, takze i v tom se clovek nemuze moc rozmachovat :)

    Asi zkusim jeste nejake achievements, kompletni sbirku opravdu nemam...
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    NONAME_HERO: Gratuluju a dobre ze si davas rozcvicku pred 2.0

    A ted zbyva jen rozsirovat a expandovat ;)
    NONAME_HERO
    NONAME_HERO --- ---
    Nedavno jsem se k Factoriu vratil, tak se musim pochlubit uspechem - na mape mi nastal totalni klid, zadni biters a zadne chunks kde by se mohli mnozit. Nebylo to nejrychlejsi, stihl jsem vyslat 98 raket, a baze vypada jako italsky pokrm na 7 pismen, a musel jsem zdemolovat skoro 8000 nests, ale uz nepotrebuju hradby a veze :)
    MONSIEURLOUP
    MONSIEURLOUP --- ---
    ORBIT: Zcela záměrně tenhle FFF přeskakuju, nenechám se přece připravit o ten "co-to-kurwa-je-tohleto?" moment.

    Je to tak pět let, ale pořád si pamatuju první návštěvu biterů a tu a tam se mi o ní zdá...
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    ORBIT: jsou desivi
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    Nový nepřátelé na Glebě jsou fakt zajímavý, kde se chce překvapit ať nic nehledá :) Ale můžete se těšit všichni.
    Už se to blíží!
    TRILOBYTE
    TRILOBYTE --- ---
    WOODMAKER:
    Today we want to share some exciting news!

    Factorio: Space Age - Release date
    We plan to release Factorio: Space Age expansion on October 21st 2024.

    Friday Facts #418 - Space Age release date | Factorio
    https://factorio.com/blog/post/fff-418
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    Datum vydani nam reknou pristi patek. Zdroj: https://factorio.com/blog/post/fff-417
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    pokud pujde vsechno, jak ma, v rijnu 2.0 to pry uz bude venku. Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=jmvbSIUc-Ec
    BATMATES
    BATMATES --- ---
    WOODMAKER: Je pravda, že mám taky alt permanentně zapnutý a unbindnutý abych ho nevypínal.
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    BATMATES: Zrusil bych alt mod. Mam ho zapnuty neustale, ale budovy by mohly samy ukazovat, co vyrabi a co maji za moduly, bez alt modu.
    Transport pres vodu se da delat i ted a hodne se mi libi, ze ted to na vodu automaticky doplni i zem, kdyz tam budu chtit postavit dronama budovy.
    Oni ted prekopavaji celou hru na dalsi verzi. Ted je prave nejlepsi moznost na zmenu barevnych schemat.
    A k tomu, ze se to bude odemykat az pozdeji ve hre - moc doufam, ze se jim prubeh hry podari dobre nacasovat a bude to zabava. Drzim palce.
    BATMATES
    BATMATES --- ---
    WOODMAKER: K těm lepším inserterům a pásům: jak již bylo zmíněno v předposledním FFF, je technologie, která se odemkne až později ve hře, kde bude pravděpodobně za potřebí produkovat mnohem větší sumy materiálu, tudíž špagetizace může krásně prosperovat. Navíc pomůže optimalizovat megabáze, protože se sníží počet entiti ve světě.

    K těm vlakům bych dodal to, že i teď jde hra v pohodě dohrát bez nich a dokonce i bez použití modrých pásů, na delší přepravy se ale vyloženě hodí. K tomu vypadají pěkně. Mosty hlavně vyřeší transport přes vodu a "tramvajové" nádraží, kde bude moci tramvaj vjíždět a vyjíždět po různých kolejích bez jakéhokoliv křížení, a tím zrychlit celý systém.

    Naopak chápu, že rozdílný systém barevné identifikace úrovně předmětů pro různé druhy může být matoucí. Musíte ale zvážit to, že je to tak už od prvních verzí a většina hráčů si už na to zvykla. Kdyby to náhle změnili, nastal by dozajista zmatek.

    Dále nechápu, co Vám vadí na alt-módu, zdá se mi poměrně přehledný a zároveň nerušivý.
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    OLTSKUL: Par hezkych veci pridavaji.
    Ale doted fungovalo to, ze pokud jsem chtel vyrabet vic, potreboval jsem vyrobit tovarnu paralelne, nebo vyrobit nove typy tovaren na lepsi vyrobky, nebo poustet upgrady, na ktere byly potreba nove typy tovaren na lepsi lahvicky. Pokud nestacily pasy, slo to resit vlakama.

    A ted tam pribudou insertery na stacky a odstrani filter insertery s tim, ze kazdej inserter bude mit filtr. Tim budeme mit vic typu inserteru, ktere nikdy nebudeme pouzivat. A tim se snizi nutnost chytre vymyslet pasy, protoze prestanou byt takovym bottleneckem. Jo a pribude novej, rychlejsi typ pasu. K tomu pribude kvalita assembleru a kvalita inserteru, takze vlastne uz bude stacit furt stejne velka tovarna, ktere jenom budu vsechno upgradovat. Sbohem vlaky?

    Nevyhodu jsem videl v tom, ze tam byl osklivej alt mod (kterej chcu mit zapnutej furt a ted jeste vic, protoze chci videt i kvalitu), neprehledne prepinani mezi mapou a chodici postavickou, nikdy jsem nevedel, jak daleko od postavicky muzu klikat, tezka ovladatelnost auticek a obecne UX hodne vzdalena od intuitivity.

    Dalsi vec, co bych vytknul Factoriu je jak kazdej typ veci ma jinou paletu barev v zavislosti na jejich pokrocilosti. S tim se taky nic nedela.
    Pribudou mosty na vlaky, ktere zjednodusi planovani vlakove site. Moje tovarna s 200 vlakama nikdy nemela neresitelny problem, ktery by tohle vyzadoval. Kolik z vas mivate tak velke tovarny? Naopak treba chvalim, ze budou existovat skupiny vlaku. Snad pochopim, jak s tim pracovat.

    Proste jsem rad, ze to vylepsuji, ale mohli by spis sjednocovat a zjednodusovat hru. Ted mi prijde, ze roste komplexita, coz mi nevadi, ale nemusela by u toho rust komplikovanost.
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    jak pripravuji tedko tu verrzi 2.0 Space Age a vidim ty updates... Tak si furt rikam, jak jsem mohl hrat odpad jmenem Factorio 1.0 :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam