• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETINYFactorio - česká budovatelská hra
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    SPM: díky!
    SPM
    SPM --- ---
    RUDOLF: Ja se o neco takovyho pokousel, ale stejne jsem to nevychytal jak jsem chtel. Mel jsem univerzalni vlaky. Ve 2.0 taky jde poslat signal z circuit network do radaru a pak ho z druheho radaru cist. Takze jsem to stavel tak, ze spotrebni misto poslalo signal do radaru kdyz v bedne poklesla zasoba pod nejakou konstantu. Vydejni misto pri pozadavku zapnulo vlakovou stanici (pokud melo dost marerialu na nalozeni vlaku) cimz se vlak rozjel, nalozil to a dovezl na vykladku. Problem kterej jsem ale nevyresil byl ten, ze kdyz tech nakladkovych mist bylo vic (treba doly s rudou), tak se zapnuly vsechny, do kazdeho z nich vyrazil vlak (kdyz jich bylo vic volnych) ale na vykladku uz pak dojede jenom jeden a ty zbyle tam zustanou nalozene... proste nevymyslel jsem jak povolit jenom jednu stanici, kdyz potrebuju dovezt jenom jeden vlak.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    PETINY: btw.. tipuji, že je možné vyčíslit demand v nějaké výrobní pipeline a pak ho automatizované obsloužit vlakem. Logicky tam bude latence. Alw jen mě zajímá, jestli si s tím někdo hrál?
    PETINY
    PETINY --- ---
    no, já se trochu zasekl cca dva roky nazpět, když jsem chtěl postavit něco jako self-regulating rail network, tj aby stanice měly název třeba coal, copper, green science atd, a vlaky se pohybovaly bez ohledu na jízdní řád - vlak na uhlí by prostě dojel někam pro uhlí, kde jke zrovna volná stanice, a odvezl by to tam, kde to zrovna stanice potřebuje. Všechno to bylo sesíťované a celkem to fungovalo, ale nedařilo se mi to vybalancovat, tak jsem to vzdal. Inspiraci jsem bral od V453000, což je včeský vývjořád Factoria mimochodem z toho savefilu, ze kterého má Factorio udělanou grafiku, je tam tuna inspirace - viz video.

    Factorio Developer Map / Base Tour From Friday Facts #336 - Dev V453000 & Streamer Rain9441 Guests
    https://www.youtube.com/watch?v=oR3OyxjAB3g


    Od té doby nedám dopustit na https://mods.factorio.com/mod/Construction_Drones a na https://mods.factorio.com/mod/Built-in-Beacons.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ORBIT: posledni 2
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    RAINBOF: covece, kdyz si zobrazis logistickou sit, resp jeji obsah,tak se v tom da vyhledavat.. v jaky verzi hrajes?
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ORBIT: jak se divas na logistick roboty ? Mam je desne v oblibe ale od urcityho mnozstvi se to chova divne tedka mi zasantrocili tovarnu na uran a nikde neni :) (nevim zda jde predmety hledat)
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    RAINBOF: jop a vlastne to není složité nastavit. Teda vlaky musí mít funkční síť, aby se mohli dostat odkudkoliv kamkoliv. A vlastne jen pridavas a kopirujes vlaky, ktere pridavas blueprintem :D neskutečně easy
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ORBIT: to zni hustě. Takže se ti toulaj vlaky skoro svobodně a převážející co je kde treba ? Cool!
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    HEINZZ: Ve vanila jde ted velmi dobre resit vlaky.
    Mas tam nekolik zasadnich upgradu, ktere to posouvaji na jiny level.
    1) mas moznost nastavovat limity vlaku v zastavce. To samo o sobe otevira neuveritelne pole moznosti.
    2) mas moznost pouzivat wild card symboly a mit tedy genericke vlaky, ktere jedou do aktivni stanice, tam nalozi a podle toho co nalozili to odvezou na spravne misto.
    3) interupty resi zbytek :D

    Imho vanila je ted o necem jinem s vydanim 2.0
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    A nerikal sem ze nemuze zmenit cil, to muze. Ale mezi dvema stanimi (a nepocita se IMO zastaveni ma semaforu) sam nezmeni smer jizdy.
    A vymutit stani mimo stanici je orisek.
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    ORBIT: sem tusil ze to nekdo.zmini. a uprimne bych rad videl funkcni system.postaveny na tomhle principu. = D nenapada me.reseni ve vanilla, jenom s pouzitim modu 'recursive blueprints', ale urcite by nekdo chytrejsi neco vymyslel.. = )
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    HEINZZ: To neni pravda, vlak muze za jizdy zmenit cil jizdy. Muze zustat i stat, kdyz nema kam jet a pak muze i zmenit smer. Ale jt krajni pripad..

    Ale jinak k problematice: mas tam presignalovano, tak se to hur debuguje. Doporucim, koukni na tutorialy na YT jak delat signaly. Existuje vic pristupu, ale nejlepsi je se naucit pouzivat jednu kolej pro jeden smer a vybrat si RHD nebo LHD a toho se drzet. Lip se pak vsechno designuje a ma to pak nejake zakonitosti.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    HEINZZ: no to jsem nahlid a dosel jsem k zaveru ze to necham odlezet.
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    RAINBOF: here you go. = )
    Building Circuit Abominations in Factorio
    https://youtu.be/etxV4pqVRm8?feature=shared
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    Moc vam diky. Ted se naucit ty signaly :)
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    Takhle

    . . . . . . . . F4OhSUP.png
    F4OXjGp.md.png
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    WOODMAKER: zda se ze problem byl v tom, ze jsem semafory mel moc do krizovatky. jsem tak zvykej z transport tycoonu :) stacilo je tad vzdy tak aby vychazely v paru vedle sebe a beha to.
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    WOODMAKER: problem jeste muze byt, ze vlak v zelenem segmentu nevi, kterou z tech dvou trati zvolit. A v te chvili prichazeji chain signaly! Ale kdyz mas vic, nez jeden vlak, predelal bych to na jednosmerne vlaky. Lip se nad tim premysli.
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    takhle jsou segmenty a semafory, co na ne ukazuji.
    Na zelenym je vlak, ale neni na screenshotu

    Kdyz tam das prilis moc semaforu, udelas tim prilis moc segmentu.

    Osobne jsem dlouho pouzival jednosmerny vlaky a obousmerky jsem zacal zkouset az casem a rychle jsem od nich odesel.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam