• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Six legs. Two windward, one under each fin & two leeward. Provides redundancy for landing on unimproved surfaces.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: tak Američani vždycky tu Čechoslávii rozlišovali asi jako my Paraguay a Uruguay :)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    PER2
    PER2 --- ---
    New Details Revealed About SpaceX's Stainless Steel Starship as Prototype Nears Completion
    http://www.youtube.com/watch?v=lRbKZqg5W-I
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Kdyz se podivate co pise solventnejsi tisk o tomto postu: https://zive.aktuality.sk/clanok/142658/tesla-pride-na-slovensko-nikola-bude-hrdy/
    Serou na to, co si dnesni konspirator mysli o tom, ze Tesla byl (american?) a venuji se podstate veci .. ze Muskovy tweety malo kdy obsahuji cokoli relevantniho.

    A ano Nikola Tesla by byl pysny, ze se jezdi elektroauty v takovych vidlackych dirach jako jsou Cesko, Slovensko, Chorvatsko, Srbsko i Polsko.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jen jestli si nespletl Slovenia a Slovakia :D ale jinak mi nedává smysl aby byli v Chorvatsku i Srbsku a ne v Česku a Polsku
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    DZODZO: Pod tim postem je super flame na tema jestli Tesla byl Srb, nebo Chorvat nebo co vlastne byl. :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Tesla vs Porsche EV Rivalry Accelerates the Death of Fossil Vehicles | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/...2/tesla-vs-porsche-ev-rivalry-accelerates-the-death-of-fossil-vehicles/
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    DZODZO: a rovnou je dobrý reportovat ty scam účty
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    OTAVA: tie scam ucty su u jeho tweetov bezne, vacsinou na nejake ETH giveaway a podobne, sleduj iba ten ucet, ktory je overeny - je u neho ta modra fajfka
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Bottom half of Starship at night. Top half with forward fins & header tanks probably stacks on Wednesday. Three Raptors already installed.

    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    XCHAOS: Jo vim jake manevry musi udelat. Co nevim je kolik dV je na ne potreba. A ani kolik samotna Starship zvladne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRA_99: Na Marsu je možná 1/3 gravitace, ale následně se musí provést ještě TEI manévr - takže více, než orbitální rychlost.

    Téměř bych si troufnul tipnout, že Starship je určitě dimenzovaný přesně tak, aby stačil na jednostupňový TEI manévr s relativně minimálním náklladem (posádka + zásoby + palivo na piřstání). Dělat ho zbytečně větší by nedávalo smysl, protože by to vyžadovalo zbytečně moc dotankováváním před TMI (od Země).
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    XCHAOS: Ta 1/3 gravitace urcite nebude na skodu. Jeste je taky otazka (vubec netusim) jestli na cestu Mars -> Zeme bude potreba "plne nadrze".
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    THAIGRR: podle mě plně natankovaný Starship na Marsu to musí ustát i na nohou, mimo rampu... :-) (Leda by to nikdy nebyl opravdový záměr a skutečný cíl by byly oblety Měsíce, kosmická turististika na LEO a starty Starlink družic...)

    ALE: na Marsu je 3x menší gravitace! Takže i konstrukce, která by to neustála plně natankovaná na Zemi (ale během testů asi Starship trochu natankovaný bude), by zřejmě na Marsu tak šíleně zatížená nebyla...

    Jako jisté je jen to, že všechno bude ještě 10x úplně jinak :-)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Q: Will the fairing be stacked by the 28th?
    @elonmusk:
    Yes. There’s a huge amount of hardware in the tip of the faring that being integrated on the ground, which is why we haven’t closed it out.
    Nose tip has forward movable fins, cold gas attitude control thrusters, header tanks for landing, composite pressure vessels, several large batteries, etc. Placed up there to balance high mass of Raptors & rear fins at the bottom.

    @Erdayastronaut
    So it appears as two's the magic number on this beast! Makes sense. Will they tuck in on ascent when attached to super heavy? 3 landing legs was super aerodynamically unstable on ascent (full stack) and also unstable on decent when landing.

    @elonmusk:
    Stability is not an issue with 3
    Stability is controlled by (very) rapid movement of rear & fwd fins during entry & landing, as well as ACS thrusters. The smaller leeward “fin” would simply be used as a leg.
    Current analysis, which I’m not fully bought into, suggests that 2 rear fins with separate airframe-mounted legs will be lighter, so this is the plan for Mk1/Mk2
    For aero control, it comes down to % of cross-sectional area moving vs not. Flexible as to whether front or rear, so long as within bounds of center of mass & pressure.

    We also fire the ACS thrusters to rotate the vehicle & ignite Raptors at full gimbal angle to complete the turn.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam