Dojezd rozhodně není problém a fleet nejsou jen firmy typu Rohlík. Zrovna na ElonX vyšel před pár dny tak trochu UFO článek o zkušenosti s Nissanem Leaf (UFO proto, protože nejde o Teslu), kde popisují celkem pozitivní zkušenosti s tímto elektromobilem. Dojezd je přitom malý - dle WLTP 285 km, reálně 250, v zimě kvůli studené baterce kolem 200 km (topení a klimatizace dle jejich zkušeností snižuje dojezd málo, hlavní problém je v teplotě baterie). Přesto jim to zcela evidentně stačí.
Ono totiž těch 200 km je fakt pro naprostou většinu činností dojezd naprosto postačující. Jde například o technika, který jede po městě ke klientovi, tak nějakou dobu pracuje, pak se vrací na firmu (případně zajede k dalšímu). Takový člověk netráví půlku směny za volantem (a to po městě nadhodnocuju průměrnou rychlost na 50 km/h). Samozřejmě se dají z rukávu vysypat spousty protipříkladů, ale většina těch lidí jezdí méně. Po návratu na firmu auto zapojí na nabíjení a ráno opět vyjedou s "plnou nádrží".
Stejně tak většina bílých límečků se služebním autem. Reálně toho za jeden den najezdí málo, pokud zde navíc už vezmeme v úvahu Teslu jako vyšší třídu, tak tam je dojezd přes 400 km a to už stačí i valné části těch, co potřebují denně do Brna a zpět (resp. naopak).
V dojezdu bych tedy problém opravdu neviděl. Z tohoto pohledu by už dnes mohla mít spousta firem většinu své flotily v elektru a mít pár spalováků pro speciální potřeby.
To, co je problém a ještě dlouho bude, je cena. Sice se s EV dá dost ušetřit na provozu (u toho Nissanu tvrdí, že po naježděných 20 000 km jim i se servisem vycházejí náklady na 50 Kč na 100 km), jenže jednak je vysoká cena při nákupu, jednak to znamená dost drahé úpravy firemní infrastruktury, konkrétně vybudovat nabíjecí stanice, aby se ty výhody EV opravdu projevily. A tohle se zatím opravdu ještě moc rychle nevrátí.