• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    TOXICMAN: Objednano! :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Prý 3.přistání boosteru. (jsou někde nějaké souhrnné statistiky? Třeba kolik boosterů je aktuálně v provozu a počítá se s nimi pro další lety, apod?)
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    Dobra show dneska :) paradni zabery, jak z odhozeni krytu pri vychodu slunce tak navrat prvniho stupne...
    PER2
    PER2 --- ---
    dalsio neprerusenej prenos z landing


    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRA_99: evidentně vybudovat dostatečně hustou síť pozemních stanic se ukázalo jako levnější, než aby tisíce satelitů přesně trackovaly jiné tisíce satelitů, co jsou zrovna poblíž...

    nicméně s tou latencí jsem sám docela zvědav. Přeci jen proti pozemním mikrovlnným spojům je tohle pořád strašná dálka, stovky km, těch frekvencí není nekonečný počet a ty fázované antény se nutně budou rušit mezi sebou.. tak např. signál antény, co bude přímo pod družicí, bude vždy silnější, než signál těch, co jsou šejdrem. Sice to jde řešit nějakým timesloty a tak, není to principiálně složitější, než běžná mobilní síť, ale přeci jen...
    NEXIS_CZ
    NEXIS_CZ --- ---
    Starlink 8 zítra v 11:21

    Starlink Mission
    https://www.youtube.com/watch?v=8riKQXChPGg
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    MRAKY: V bete by to melo byt tak ze ty se napojis na satelit a ten stejny satelit to rovnou posle na pozemni stanici.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    XCHAOS: uz se vi o starlinku jak bude fungovat v bete? Puvodni navrh co jsem videl mluvil o laserovem propojeni mezi satelity. Nicmene to melo byt odlozeno pro technickou narocnost.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    z Crew Dragonu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MRAKY: no, čistě fyzikálně na to ty nízké oběžné dráhy maj. Ale latence u packetové sítě závisí i na jejím vytížení.. a reálná kapacita rádia zase na síle signálu, SNR, apod.

    Beamforming už běžně používají levné chipsety pro pásmo 60 Ghz. Ovšem to doladění směru není o bůhvíkolik stupňů...
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    FCC has “serious doubts” that SpaceX can deliver latencies under 100ms | Ars Technica
    https://arstechnica.com/.../06/fcc-has-serious-doubts-that-spacex-can-deliver-latencies-under-100ms/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hyperbolou by sa dalo povedat, ze kym bezne automobilky su tie kone, ale so super comfy fotelmi z hadej kozky, tak tesla je ten ford T doslova, tym svojim jednoduchym interierom, ten technologicky naskok je zjavny, ale ten taky obyvackovy feel alebo ako to mam nazvat sa na tie fotele na konovi este len dotahuje
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    XCHAOS: jj proste jsme ted v transitni zone mezi konma tazenyma potahama a Fordama T, nebo mozna mezi konma tazenyma potahama a vodikovyma vzducholodema? nemuzeme moc posuzovat na zaklade par veleuspesnuych letu Montgolfier....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SUMAC: no dobře, ale ty méně úspěšné modely prostě mají k dispozici tuhle datovou bázi a vědí, na co musí cílit :-) (a proto se do toho tradičním hráčům tak moc nechce...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mas pocit, ze u modelu 3 alebo Y, ktory ma este pokrocilejsiu baterku to bude so zivotnostou horsie? tie data co mame pre model S budu v porovnani s novsimi statistikami horsie
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    XCHAOS: to je jeden model od jedne firmy, chce to i priklady od (jak verim by zdejsi fans s chuti rekli) od outsideru a mene uspesnych firem a od enigmatickych automobilek jako VW aby se to dalo posoudit cele ve vetsim a hodnovernejsim meritku.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SUMAC: ale ona ta databáze v podstatě je. Některé ta auta mají najeto stovky tisíc km (oni to říkají v majích, hmm... ještěže ne v Knihovnách Kongresu nebo hřištích na americký fotbal, to jsou v amerických médiích jednotky objemu a plochy...) a kapacita baterie je pořád nad 80%

    Jakou ještě databázi nasazení elektromobilů v praxi chceš? Zejména modelů S je v provozu tolik a tak dlouho, že to prostě mluví za všechno. Ano, na delší vzdálenosti lehce nepraktické, musíš plánovat a pauzovat... ale jinak zjevně bomba.

    Elon měl možná poněkud uhozené až nebezpečné názory na koronavirus a jeho marketingový trik s přejmenováním metra jsem nikdy úplně nepochopil... ale co se elektromobilů a raket týče, tak do historie už prostě vstoupil, i kdyby odteď vše, na co sáhne, byla blbost (což se může docela dobře stát - padesátníků, kteří pozdě zjistili, že sice mohou alokovat obrovské zdroje, ale už jim to nepálí tolik, jako zamlada, tahle planeta viděla už spoustu...)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    GESTO: tohle je vsechno zatim akorat odborny odhad, a bude to odhad do doby nez bude na ceste milion+ fully electric aut po dobu 5+ let a bude robustni database obsahujici i poruchovost, zivotnost, recyklovatelnost, servis, end of life etc.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    EKG: kámoš co vyrábí cargokole nezávisle na Elonovi ke stejné logice dospěl pokud jde o rámy na cargokola. Nátěry jsou neekologickej fujtajfl, pracovní krok navíc, stárnou a oprejskaj se, obyč. ocel pod nima začne rezavět... navíc vrstva laku sama o sobě něco váží, apod.

    Pokud člověk chce vyrábět věc, co fakt má mít nějakou životnost a užitnou hodnotu, tak je nerez jasná volba, pokud si to může dovolit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam