PER2: však ono je taky otázka, zda nejlepší způsob, jak využít převrat, který přinesly lithiové baterky, je imitovat dvoutunová auta se spalovacím motorem :-) Tak např. elektrická letadla mají velmi malou "VTOL penalty", oproti letadlům se spalovacím motorem. Je legrační, že zrivna Elon, který se jinak nadchne doslova pro každou píčovinu (Boring company je opravdu dost, ehm nudná, například...) je k elektrickému létání dost skeptický. Přitom elektronicky řízené drony jsou min. stejně převratné, jako pokroky v (elektronicky řízeném - pilotovat by to nešlo) v opakovaném použití raket. A technologie je těm elektromobilům hrozně blízká... ano, energetická hustota je zatím pořád nízká, ale princip úspor je podobný jako u aut - šetří se hmotnost motoru, dá se rekuperovat (i u těch vrtulí, apod.)
Nejsem Elon a jeho cesty nejsou pro mě vyzpytatelné (víceméně zřejmě šmejdí po oborech, do kterých jsou méně viditelní ultra-bohaté struktury ochotné pumpovat peníze, v případně Starlinku pak možná jde o pokus o jeho první skutečně masový spotřebitelský produkt) - ale já bych se prostě na díry v zemi a neuralink vykašlal, a pokusil se o synergii know-how získaného v oboru elektromobility (Tesla) a řízeného létání (SpaceX). Elektrické dopravní létání by byla větší věc, než znovynalézání metra...