• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    XCHAOS: tak plne "manualni" nebyl ani knipl na raketoplanu; je to fly by wire a sedi to mimo touch screen a da se to ovladat kdyz ti zamrzne system nebo mas mouchy v SW.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SUMAC: no ok, tak jestli tam mají na každý Draco thruster jedno tlačítko, tak klobouk dolů :-) (jinak ten knipl asi bude fungovat spíš jako joystick... moc "manuální" to asi taky nebude.. ale nevím...)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    XCHAOS: no vsechno je duplikovane pod tema obrazovkama, je tam lista s cuplikama a je tam i normalni knipl.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ZEDDICUS: já si asi umím představit, že kdyby touchscreen selhal, tak záložní kopie palubního software je na noteboocích kosmonautů a ti si je můžou připojit k lodi přes něco jako USB :-) (nebo možná i wifi) to by mělo asi nejblíž k "manuálnímu módu", co je podle mě možné...
    ZEDDICUS
    ZEDDICUS --- ---
    XCHAOS: tak trénovat to museli, takže to nejspíš jde
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SUMAC: hmm, už si někdy viděl touchscreen rozhraní v plně manuálním módu? :-) to už má víc čudlíků ten Starliner...
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    LUCIEN: ten autonomni system ma dvojitou redundanci, takze to asi nebude tak kriticke, navic tam mas vytrenovanou posadku a cekal bych, ze to kdykoliv muzou prevzit a jit do plne manualniho modu.. prekroceni tesnych limitu a iniciovani abortu uz se stalo mockrat a vetsinou se to da zvladnout bez problemu. co se neda zvladnout je fail hardwaru...
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    LUCIEN: jo, to jsem si taky říkal, nebylo by mi dobře :D
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    TOXICMAN: Chtěl bych vidět QA při vývoji a hlavně deployi toho patche. Nahrávat něco do vesmírný lodi je snad sen každýho vývojáře, i když já bych to fakt dělat nechtěl. Ten pocit když to tam pošleš a říkáš si co se teď asi tak posere... Ufff. :)

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    THAIGRR: Stupeň klouzal ještě před zajištěním. Navíc přistál "nerovnoměrně", takže má zdeformované hliníkové tlumiče.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    LADINEK: zde taky pěkné záběry
    SpaceX Crew 1 B1061 Return to Port LIVE
    https://www.youtube.com/watch?v=JHyN9NwN8k4
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    z FB
    "Musím trochu poupravit/doplnit vysvětlení výše, které podala Kathy Lueders na postartovní tiskovce.
    Na další tiskovce, po připojení CD k ISS, se novináři znovu zeptali na tuto "závadu" a mnohem podrobněji ji popsal Ven Feng - zástupce manažera programu CCP.
    - ohřívače palivového potrubí se vypnuly během první hodiny letu z důvodu drobného překročení velmi úzce nastavené teplotní tolerance
    - SpX rychle identifikovala důvod vypnutí a navrhla SW úpravu
    - NASA spolu s SpX posoudili a odsouhlasili navrženou změnu, která byla ihned nahrána do CD. Vše proběhlo během 2 hodin.
    Druhý "problém", který byl pozorován během první hodiny letu, se týkal systému řízení teploty v kabině (Thermal Control System)
    - systém má dva nezávislé okruhy A a B
    - každý okruh má několik segmentů, které jsou oddělené ventily
    - na zemi jsou kapaliny ve všech segmentech a okruzích na stejné teplotě, jelikož okolní prostředí/teplota je stejná
    - po startu je v kosmu každý segment vystaven trochu jiným podmínkám - jejich okolí nemá stejnou teplotu
    - po propojení segmentů (otevření ventilů) dojde vlivem rozdílných teplot v jednotlivých segmentech k drobnému tlakovému spádu, který byl identifikován jako závada a způsobil krátké vypnutí jednoho okruhu a přepnutí na záložní
    - u mise DM-2 tento rozdíl teplot v segmentech nastal taky, ale byl menší, takže nezpůsobil vypnutí okruhu
    Oba "problémy" mají dva společné jmenovatele:
    - z důvodu opatrnosti byly některé teplotní tolerance nastaveny příliš úzce
    - jsou to příklady toho, že ne vše se dá otestovat a správně nastavit na zemi. U nové lodi se dají pochopit a vychytat některé věci pouze během kosmického letu"
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    THAIGRR: okta grabber snizuje teziste. A pouziva se prave proto, aby se nemusela poskozovat podlaha lodi.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    LADINEK: tak tomu bych nechtel delat Risk Assessment... Sikma vez v Pise, ale s raketovyma motorama..
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    LADINEK: ta noha ve vzduchu vypadá strašidelně... měl jsem za to, že to octagrabber chytne a nějak zafixuje k podlaze
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    ups, trochu jim to sklouzlo, more prej neni zrovna nejklidnejsi....



    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Dobre jak su tam vysypane tie clanky jak prazdne nabojnice z minigunu

    Horrific crash sends Tesla Model 3 battery into nearby houses, driver walks away [Photos] - Drive Tesla Canada
    https://driveteslacanada.ca/...ds-tesla-model-3-battery-into-nearby-houses-driver-walks-away-photos/
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    https://www.cnbc.com/...8/spacex-asks-to-test-starlink-satellite-internet-with-a-gulfstream-jet.html

    "“SpaceX seeks experimental authority for operation of one user terminal aboard each of up to five private jets while they are (1) on the ground at an airport, and (2) in flight over the United States (including its territories and territorial waters),” the company wrote in a Nov. 6 FCC filing."

    :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam