Hodně zajímavé je srovnání vývoje.
Před New Sheppard tu byl testovací Goddard, který úspěšně odstartoval v roce 2006, následně začali stavět svou Blue Origin facility, kde v roce 2012 úspěšně otestovali kapsli a v roce 2015 poprvé úspěšně odstartoval New Sheppard, ale nezdařilo se přistání. Od té doby udělali dalších 14 testovacích startů včetně dnešního, vše úspěšně. Původní plán byl, že by v roce 2017 měli první start s posádkou. Dosud k tomu nedošlo. Vedle New Sheppard běží od roku 2012 vývoj rakety New Glenn, která by měla dopravovat náklad na oběžnou dráhu (včetně lidské posádky). Dosud nebyl žádný testovací let, stav vývoje je veřejnosti neznámý (jen více či méně realistické spekulace a odhady).
První start Falconu 1 měli ve SpaceX také v roce 2006. Start byl neúspěšný. Následovaly další dva starty v letech 2007 a 2008, které oba skončily havárií. Podařil se až čtvrtý start necelé dva měsíce po posledním nezdaru a při dalším startu v roce 2009 už vynesli na oběžnou dráhu první satelit. Tím byl Falcon 1 ukončen. Ještě před prvním startem Falconu 1 se už rozjel vývoj většího Falconu 9 a v roce 2010 byl první start v1.0, který úspěšně dopravil náklad na oběžnou dráhu. V roce 2011 SpaceX představila Grasshopper, se kterým se začali učit motoricky přistávat. Dokázal "levitovat" podobně jako New Sheppard, naučili se s ním přistávat, ale pro přistání celého prvního stupně Falconu 9 to nebylo použitelné řešení. Levitace je plýtvání palivem a snížuje to tedy užitečnou nosnost. Potřebovali přistát jediným zážehem tak, aby celý první stupeň zpomalil na nulovou rychlost přesně v nulové výšce. Že to fakt nebyla sranda, se ukázalo během startů Falconu 9 v1.1, který začal létat v roce 2013. Trvalo to nějaké dva roky a více než deset pokusů, než se přistání povedlo. Co je ale podstatné, že pokaždé splnili primární misi, tedy dopravili komerční náklad na oběžnou dráhu. Samotné přistání byl bonus navíc. Od roku 2016 se jim přistávat daří a poslední let ukázal, že to umí už prakticky rutinně. Mají za sebou 116 startů, z toho 114 úspěšných, a 79 úspěšných přistání z 90 (ostatní případy jsou vedeny jako testovací, případně šlo o mise, kde cíleně zahazovali první stupeň kvůli nosnosti).
Je sice úžasné, že Blue Origin má všechny veřejné (sic!) testovací lety úspěšné (resp. skoro všechny), ale na to, že obě společnosti existují prakticky stejně dlouho a na to, že Blue Origin měla na začátku výrazně lepší podmínky, zejména kapitál, tak to srovnání je trochu smutné. Kosmonautika potřebuje pořádný rozvoj a mělo by se na to vrhnout mnohem více společností. Ten potenciál, který ve vesmíru je, je obrovský.