XCHAOS: Mýlíš se. Falcon 9 přistává stylem hoverslam proto, že nejnižší možný tah motoru je pořád vyšší než přistávací hmotnost, a proto je hover principiálně nemožný. Samozřejmě, má smysl šetřit palivo, ale nikdy nebudeš plánovat dočerpání poslední kapky v okamžiku dosednutí, protože potřebuješ všelijaké možné rezervy na různé eventuality.
To jak jsi to formuloval podruhé, už je trochu něco jiného. Souhlasím s tím, že celé brždění až někam nad povrch je jednodušší svěřit počítači a to jsou integrály. Já jsem reagoval na to, když jsi říkal že jsou integrály potřeba na to, abys "měkce reaktivně dosedl". To by byla pravda pokud by byl taky potřeba ten hoverslam, ale ve všech ostatních případech je to vesměs velmi intuitivní úloha na zručnost, ne na integrály, tak možná jsi to tak nemyslel :)
Každopádně, ačkoli jsme to třeba na Marsu teď udělali, tak je otázka, jestli chceme finální fázi přistání od začátku nechávat na strojích, které pořád můžou trpět falešnými daty ze senzorů, zbloudilým kosmickým zářením, a kdoví čím vším ještě. Je to v podstatě stejná argumentace jako s autopiloty v letadlech. Ano, máme teoreticky technologie, které skoro celý let (a zejména přistání) dokážou odletět velmi přesně zcela autonomně, troufl bych si říct že je v tom nalito řádově víc peněz a desítky let normování, certifikací, schvalování, tlaku na redundanci a bezpečnost, a stejně se stává že ta zařízení selhávají (hlavně vyžadují pozemní stanici) a potřebuješ mít na palubě piloty, kteří to v případě potřeby odřídí (i kdyby to znamenalo přistát na záložním letišti s lepším počasím). A aby jsi mohl mít piloty, kteří mají tyhle schopnosti, tak je musíš pravidelně trénovat, a to je nejjednodušší dělat tak, že občas toho autopilota vypnou a přistávají ručně.
NYIBELUNGER: Jojo, to jsem viděl a doporučuji každému :)