ONDRA_99: samozřejmě šlo o nasázku... ale dejme tomu, že by někoho napadlo provozovat suborbitální turistiku pomocí Falconu 9: ten by sice s nějakou minimální kabinou (osekaný Dragon bez trunku a tepelného štítu? jako náhrada špičky F9H boosteru? :-) přistát jistě dokázal (má problém s přebytkem, ne nedostatkem tahu, a paliva by na takového dráze měl naprostý přebytek) - ale určitě by si nikdo netroufl ani při dosavadní zlepšující se statistice nikdo do takové lodi sednout.
Jo, suborbitální skoky na F9 boosteru s odhazovanou kabinou Dragonu... tedy 100% vícenásobná použitelnost, žádný 2.stupeň apod. - to je slovo do pranice (ok, musel by tam být aspoň zjednodušený trunk, aby byl Dragon schopný launch abort manévru.. takže by to levné nebylo). Ale myslím, že právě ta videa ze startů ukazují, jak strašně kratičké ty suborbitální lety jsou (a to ještě F9 booster létá vlastně daleko výš, než budou létat Virgin Galactic či Blue Origin...). Mě ty suborbitální skoky od začátku přišly jako pochybný kauf (a Elonovi podle všeho taky). Je to šíleně málo muziky za šíleně moc peněz. To už by bylo zajímavější podívat se jen do stratosféry (černé hvězné nebe i ve dne, modrá zakřivná Země, horizont už skoro jako při pohledu z kosmu...), ale za to aspoň na několik hodin v kuse.... pravda, stav beztíže je asi taky zážitek, ale těch pár minut je fakt málo....
Ještě nápad na hodně ujetou verzi kosmické turistiky: na suborbitální trajektorii by F9H booster samozřejmě dokázal navést něco i výrazně většího, než je Dragon (protože by měl k dispozici celou rezervu tahu, kterou normálně spotřebuje váha 2.stupně - ba co víc, ta zátěž by tam dokonce _musela_ být, aby zrychlení ke konci tahu motorů nebylo příliš velké!). Klidně by mohlo jít o suborbitální mini-starship pro 20 a více lidí :-) jen by byl asi docela problém s tím bezpečně přistát (na padáky by to bylo moc velké a motorické přistání, ehm, má právě zatím trochu problém s man-ratingem...)