SEJDA: to bude jako žárovky, u kterých prohlásíš, že jde o topné těleso :-) ve skutečnosti spíš dojde k občanské válce, než aby si burani nechali zakázat auta.
JIMIQ: no ale počkej, to není odpověď. protože prostě ta automobilová doprava má nějaké svoje meze, které si obyvatelé řídce osídleného venkova neuvědomují/nepřipouštějí. je to širší civilizační problém, protože prostě díky všem e-shopům a zásilkovým službám a vůbec internetu města vlastně přestávají plnit svojí původní funkci, a to už dávno.. nicméně ano, destinace nyní navržené pro běžná auta (supermarkety, shopping mally) budou dobře "konzumovatelná" i pro elektromobily, to ano (to je jako s těmi humanoidními roboty, co budou umět chodit v prostředí vytvořeném pro lidi, tzn. např. po schodech... no jo, ale nebudou nakonec létající drony mít kompetitivní výhodu i na těch schodech?)
Otázka, kolik energie vlastně věnujeme zachování zpětné kompatibility, ať už jde o auta nebo humanoidní roboty nebo třeba kanceláře. Třeba PC s tiskárnou, imitující psací stroj, téměř plně ustoupilo paradigmatům notebooku, mobilu a tabletu a stará iluze "kancelářského pracovního prstředí" se zhroutila. Stejně tak se může ale zhrouti i koncept zpětné kompatibility u formátu "osobní auto do 5m a 2t s pěti sedadly" nebo u formátu "humanoidní robot". Může se ukázat, že to uspokojuje poptávku, která zkrátka přestane existovat, protože je příliš antropocentrická...