LEGI: tak v zásadě, lidi si platí za jízdu na horských drahách, které jim možná protřepají vnitřnosti důkladněji, než ten start... a jízda trvá i srovnatelně dlouho...
Spíš vidím jako adrenalin, že fakt na palubě nebude "profesionální" astronaut, ale zase pro pilota by mělo platit přístrojová deska jako přístrojová deska. Rusové v začátcích přistávali s Vostoky a Voschody občas dost šíleně ručně, typu orientace motoru před brzdícím zážehem ručně podle polohy Slunce (a mám pocit, že u Mercury a Gemini to min. párkrát proběhlo taky.. .teď bych si musel znovu nastudovat u kterých misí, nejsem takový nerd, abych si pamatoval všechno)
Dnes je avionika kosmických lidí o světelné roky jinde (celá dnešní elektronika jak jí známe vznikla nakonec díky tlaku kosmonautiky na miniaturizaci palubních počítačů...) ale představa, že něco nezafunguje automaticky a bude se to muset řešit ručně, je stejně úlet (na druhou stranu, zrovna SpaceX předvedlo obrovskou sérii zásobovacích letů Dragonu bez závady, což je mimochodem něco, co bude pro Boeing obrovská nevýhoda a ostatně to předvedli při testovacím letu...)
Chci říct, nevím co je čeká. Špičkové přetížení trvá jen pár desítek sekund. Spíš je problém, že adaptace na stav beztíže nějaký čas trvá a tady budou všichni 4 dny v relativně malém prostoru, nejblíž v nedávné době k tomu asi mají lety Shuttlu jinam, než k ISS, nebo čínské lety, než zamířily ke kosmickým stanicím. Samotné namačkání 4 lidí v malém prostoru po 4 dny je asi jako jet v plně obsazeném autě někam 4 dny, s noclehem uvnitř, bez zastávky na vyčůrání (no dobře - bylo by to v obytném autě).
Fakt je, že když se člověk rozhodne, tak nic jiného, než se šíleně smát, jim stejně nezbývá. Riziko je snad jen v tom, že je to málo vyzkoušená loď, na mě zatím působí bezpečněji, než třeba Shuttle, který byl obklopený zcela nezaslouženou aurou "rutinního provozu" - ale dokud za náme nebude 100 letů Crew Dragonu, tak nevíme...