• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: pretoc si kalendar, asi tam mas stale rok 2020 :)

    Siemens Gamesa pioneers wind circularity: launch of world’s first recyclable wind turbine blade for commercial use offshore
    https://www.siemensgamesa.com/newsroom/2021/09/launch-world-first-recyclable-wind-turbine-blade
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PES: ale to víš že jo
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: Vetrniky hlavně produkují tuny zatím nerecyklovatelného odpadu v podobě starých listů vrtulí... např.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MAKROUSEK: pokial loziska na veternikoch generuju nejaky prach, tak by ich asi mali namazat, loziska z ktorych sa prasi su recept na katastrofu :D
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DZODZO: A co otery lozisek na vetrinikach? Ha?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MARSHUS: otazne ci do tych particulate matter zapocitali napr. aj prach z brzdenia a gum kamionov co su navyse na ceste aby rozvazali benzin, lebo elektrina ti dotecie po dratoch, takze menej ojazdis gumy a brzdy aj tym, ze nemusis jazdit tankovat
    KULA
    KULA --- ---
    MARSHUS: prach od brz bude desetinový oproti spalovacím autům, maximum brždění se realizuje rekuperací.
    PES
    PES --- ---
    ALCATOR: Vždy je to "něco za něco" (u spalováků v honbě za nižším CO2 se zjemnilo rozstřikování a hle PM10 šlo nahoru takže katalyzátory + filtry a jejich vypalování, vyhnala se teplota spalování a hle NOx vyrazily nahoru takže závislost hlavně dieselů na močovině - prostě klín klínem)
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    MARSHUS: OK, díky, to jsem nevěděl.
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    ALCATOR: jup, ale vozovka a kola se ošoupávají o 25% víc protože EV jsou zatím těžší.
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    MARSHUS: Vzhledem k tomu, že EV brzdí převážně s rekuperací, tak by se jejich brzdová tělíska neměla ošoupávat tak silně, jako u spalovacích, ne? Plus samozřejmě je tam značný potenciál plné autonomie/autopilota, který předvídá mnohem lépe než člověk, takže by brzdění nemělo většinu času ošoupávat vůbec nic.
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    KAERO: to mi povídej. vždycky když se vrátím do čech tak si připadám jak v budoucnosti (v tomhle ohledu). bohužel.
    KAERO
    KAERO --- ---
    MARSHUS: ja bych to nevidel jako blindspot. Momentalne neni realne, ze by lidi v USA hromadne presli na hromadnou dopravu. Mesta v USA jsou obvykle stavena tak, ze vsude dojedes vlastnim autem. Takze jedine mozne je zmenit nadrz, ale auto musi (doufejme prozatim) zustat.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MARSHUS: tak je to us. ale ten rozsah je pomerne siroky.
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    MRAKY: miluju jednotka mg/míle :D
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MARSHUS: tim cislem 30 bych si nebyl tak jist
    nahodny googleni vyplivlo ze to je vyrazne vyssi
    https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/10473289.1992.10466971

    nicmene jak uz jsem psal - to ze auta zpusobuji svym samotnym pohybem problemy je docela znama vec.
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    ale máš pravdu, tohle není nová věc. škoda že pan Musk má v tomhle blindspot. ty auta jsou skvělý a dost pravděpodobně příští bude Tesla.

    A new study by a team from the University of Edinburgh and independent engineering company INNAS BV has found that, when factoring in the additional weight and non-exhaust PM factors, total PM10 emissions from electric vehicles (EVs) are equal to those of modern internal combustion engine vehicles (ICEVs). Non-exhaust PM factors include tire wear, brake wear, road surface wear and resuspension of road dust.
    Study finds total PM10 emissions from EVs equal to those of modern ICEVs; role of weight and non-exhaust PM - Green Car Congress
    https://www.greencarcongress.com/2016/04/20160418-pm10.html
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    MRAKY: 30mg N0x vs. 23mg těžkých kovů a mikroplastů. 2/5 na váhu není tak daleko a dopad na zdraví je mnohem horší?
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MARSHUS: nic noveho. ale ze by to byla "polovina" ...
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    jak jsme se tu bavili o tom co produkují EV za jedy (a mě chyběly data)

    Paul Supawanich Trolleybus
    @tweetsupa
    If you care about the impacts of air quality, a reminder that electric cars only solve half of the problem. PM pollution from braking and tire wear is the same as any fossil fuel vehicle.

    JANOS
    JANOS --- ---
    TROGLODYT: https://twitter.com/elonmusk/status/1433115031940440065

    "Assuming 2022 is not mega drama, new Roadster should ship in 2023."
    TROGLODYT
    TROGLODYT --- ---
    JANOS: A date of delivery?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam