úvod
témata
události
tržiště
diskuze
nástěnka
přihlásit
přezdívka
heslo
přihlásit
pamatuj si mě
registrace
ztracené heslo?
Elon Musk
ADAMIRA
---
---
11:57:31 3.11.2021
1 odpověď
PES
: Jak zase bijete černochy? Já proti autům nic nemám, ty by jsi měl mít, jinak to vypadá dost pokrytecky
ne, právě že ekologickými viz.
DZODZO
ale to s tebou nemá cenu, ty seš prostě fanatik, běž si někam schovat uhlí než to smažou
PES
---
---
11:00:51 3.11.2021
3 odpovědi
+2
DZODZO
: Stejně jako jedna vlaštovka nedělá jaro, tak to, že se někde
začíná vyrábět první recyklovatelný list větrné turbíny
, ještě neznamená, že stávající továrny nechrlí stále tuny těch nerecyklovatelných + že se nebudou někam muset "pohřbít" ty megahromady stávajících existujících listů turbín, které jsou již v provozu...
DZODZO
---
---
10:50:40 3.11.2021
2 odpovědi
+1
PES
: pretoc si kalendar, asi tam mas stale rok 2020 :)
Siemens Gamesa pioneers wind circularity: launch of world’s first recyclable wind turbine blade for commercial use offshore
https://www.siemensgamesa.com/newsroom/2021/09/launch-world-first-recyclable-wind-turbine-blade
OMNIHASH
---
---
10:08:44 3.11.2021
+1
PES
: ale to víš že jo
PES
---
---
10:04:19 3.11.2021
2 odpovědi
-6
DZODZO
: Vetrniky hlavně produkují tuny zatím nerecyklovatelného odpadu v podobě starých listů vrtulí... např.
DZODZO
---
---
9:23:22 3.11.2021
1 odpověď
MAKROUSEK
: pokial loziska na veternikoch generuju nejaky prach, tak by ich asi mali namazat, loziska z ktorych sa prasi su recept na katastrofu :D
MAKROUSEK
---
---
9:11:47 3.11.2021
1 odpověď
-1
DZODZO
: A co otery lozisek na vetrinikach? Ha?
DZODZO
---
---
8:55:13 3.11.2021
1 odpověď
MARSHUS
: otazne ci do tych particulate matter zapocitali napr. aj prach z brzdenia a gum kamionov co su navyse na ceste aby rozvazali benzin, lebo elektrina ti dotecie po dratoch, takze menej ojazdis gumy a brzdy aj tym, ze nemusis jazdit tankovat
KULA
---
---
7:27:05 3.11.2021
+3
MARSHUS
: prach od brz bude desetinový oproti spalovacím autům, maximum brždění se realizuje rekuperací.
PES
---
---
7:19:02 3.11.2021
+2
ALCATOR
: Vždy je to "něco za něco" (u spalováků v honbě za nižším CO2 se zjemnilo rozstřikování a hle PM10 šlo nahoru takže katalyzátory + filtry a jejich vypalování, vyhnala se teplota spalování a hle NOx vyrazily nahoru takže závislost hlavně dieselů na močovině - prostě klín klínem)
ALCATOR
---
---
1:05:24 3.11.2021
1 odpověď
MARSHUS
: OK, díky, to jsem nevěděl.
MARSHUS
---
---
1:04:57 3.11.2021
1 odpověď
ALCATOR
: jup, ale vozovka a kola se ošoupávají o 25% víc protože EV jsou zatím těžší.
ALCATOR
---
---
1:03:14 3.11.2021
1 odpověď
+1
MARSHUS
: Vzhledem k tomu, že EV brzdí převážně s rekuperací, tak by se jejich brzdová tělíska neměla ošoupávat tak silně, jako u spalovacích, ne? Plus samozřejmě je tam značný potenciál plné autonomie/autopilota, který předvídá mnohem lépe než člověk, takže by brzdění nemělo většinu času ošoupávat vůbec nic.
MARSHUS
---
---
0:33:14 3.11.2021
+2
KAERO
: to mi povídej. vždycky když se vrátím do čech tak si připadám jak v budoucnosti (v tomhle ohledu). bohužel.
KAERO
---
---
23:31:03 2.11.2021
1 odpověď
+2
MARSHUS
: ja bych to nevidel jako blindspot. Momentalne neni realne, ze by lidi v USA hromadne presli na hromadnou dopravu. Mesta v USA jsou obvykle stavena tak, ze vsude dojedes vlastnim autem. Takze jedine mozne je zmenit nadrz, ale auto musi (doufejme prozatim) zustat.
MRAKY
---
---
22:50:16 2.11.2021
MARSHUS
: tak je to us. ale ten rozsah je pomerne siroky.
MARSHUS
---
---
22:48:21 2.11.2021
1 odpověď
MRAKY
: miluju jednotka mg/míle :D
MRAKY
---
---
22:46:31 2.11.2021
1 odpověď
MARSHUS
: tim cislem 30 bych si nebyl tak jist
nahodny googleni vyplivlo ze to je vyrazne vyssi
https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/10473289.1992.10466971
nicmene jak uz jsem psal - to ze auta zpusobuji svym samotnym pohybem problemy je docela znama vec.
MARSHUS
---
---
22:33:03 2.11.2021
1 odpověď
+2
ale máš pravdu, tohle není nová věc. škoda že pan Musk má v tomhle blindspot. ty auta jsou skvělý a dost pravděpodobně příští bude Tesla.
A new study by a team from the University of Edinburgh and independent engineering company INNAS BV has found that, when factoring in the additional weight and non-exhaust PM factors, total PM10 emissions from electric vehicles (EVs) are equal to those of modern internal combustion engine vehicles (ICEVs). Non-exhaust PM factors include tire wear, brake wear, road surface wear and resuspension of road dust.
Study finds total PM10 emissions from EVs equal to those of modern ICEVs; role of weight and non-exhaust PM - Green Car Congress
https://www.greencarcongress.com/2016/04/20160418-pm10.html
MARSHUS
---
---
22:29:25 2.11.2021
1 odpověď
MRAKY
: 30mg N0x vs. 23mg těžkých kovů a mikroplastů. 2/5 na váhu není tak daleko a dopad na zdraví je mnohem horší?
MRAKY
---
---
22:28:30 2.11.2021
1 odpověď
MARSHUS
: nic noveho. ale ze by to byla "polovina" ...
MARSHUS
---
---
22:26:30 2.11.2021
4 odpovědi
+2
jak jsme se tu bavili o tom co produkují EV za jedy (a mě chyběly data)
Paul Supawanich Trolleybus
@tweetsupa
If you care about the impacts of air quality, a reminder that electric cars only solve half of the problem. PM pollution from braking and tire wear is the same as any fossil fuel vehicle.
<<
<
>
>>
Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam