XCHAOS: anténa pro sat-comm se obvykle roubuje těsně pod povrch někam na hřbet trupu, kde na to určitě je místo. Logicky, ze hřbetu "vidí" (i fázově orientované) antény největší rozsah, je to v ose (v, vážené), nestíní to tam jiné věci.
V přídi (čumáku) je radar (riziko vzájemného rušení - což bude stejně největší problém, aby to umístěním, vyzařováním antény a přívodů signálů v žádném případě nerušilo nic z elektroniky a systémů letadla, když je tam dnes snad prakticky všechno flight-by-wire). Křídla jsou prakticky jen motory a nádrže, tam elektroniku navíc stejně nechceš.
Btw. hodně tyhle věci lze sledovat např. i z informací sem tam uveřejněných v ČR, třeba Honeywell v Brně dělá spousty věcí tohoto typu - je to pár let, co dělali na "LTE pro letadla", kde řešili sice příjem "naopak", tj. z povrchu do letadla, ale principiálně podobné problémy - jak a kam umístit antény a kam zbytek. Tehdy uváděli, že pro provoz nad ČR by snad stačily jen dvě nebo tři ty pozemní LTE stanice (samozřejmě s více směry a MIMO anténami).
Dá se o tom určitě vyhrabat nějaký článek (snad byl i na Technet.cz).