• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    E2E4
    E2E4 --- ---
    OMNIHASH: však jo, to byla reakce na STARE_CASY že si každý udělá dobíjení z domácí zásuvky.. pro lidi ve městech dobíjecí stanice neskaluji, takže dobíjení na parkovacích místech je řešení..
    E2E4
    E2E4 --- ---
    STARE_CASY: a normální rozvody k zásuvkam jsou max 16A, tj i kdybys měl 20A hlavní jistič znamená to předělat rozvaděč..
    E2E4
    E2E4 --- ---
    STARE_CASY: jo, ale přestav si to na sídlišti.. to asi nebude mít každej hozenej kabel z okna dosahující až tam kde se mu podařilo zaparkovat :)
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    E2E4: určitě, poslední míle bude vždy kulhat (jako kulhá i u ostatní infrastruktury), ale elektromobilitu to imho tolik nezpomalí. Ti, kteří nebudou mít možnost dobíjecí stanice v místě bydliště, budou dál jezdit na "benzínku", tedy dobíjet na veřejných stanicích.

    A pokud si postavíš dobíjecí stanici u svého domu, tak reálně moc tlustý kabel nepotřebuješ. Na svém si to dobiješ přes noc klidně pomalu z 3×25 A nebo i 3×20 A. Už 1×20 A ti dá dost na to, aby sis přes noc (8 hodin) natáhl dost elektřiny na cca 250 km, což na to běžné denní ježdění většině řidičů stačí. Průměrný denní nájezd firemních osobních aut byl u nás před třemi lety 96 km, u soukromých to je průměrně půlka, ale tam není dobré mluvit o denním nájezdu, protože to je nárazovější, vhodnější je počítat, že to je průměrně 300 až 400 km týdně plus jednou, dvakrát za rok dovolená s dlouhými přejezdy. Oba případy tak můžeš dát i s pomalou domácí nabíječkou a při těch dlouhých cestách využiješ veřejné dobíjecí stanice. Funguje to už dnes.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    STARE_CASY: souhlas, akorát teda bude třeba hodně zapracovat na poslední mili (silnější přípojky, kabely na parkovací místa)
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    PES: tak koneckonců posilování se děje kontinuálně od začátku elektrifikace. Využíváme čím dál více elektřiny pro bydlení i veřejnou infrastrukturu. Tohle je prostě jedním z dalších důvodů, není to nic ojedinělého, ani nového a ani nějak zásadně velkého v kontextu celé sítě a celkové spotřeby.

    Pokud by přešla na elektřinu kompletně celá osobní autodoprava, znamenalo by to v českých podmínkách zvýšení spotřeby elektřiny o 15 až 20 %. Ale to se jaksi nestane ze dne na den, ale bude to proces, který bude trvat minimálně 20 let (spíše 30). Výroba elektřiny rostla o 20 % třeba mezi lety 1986 a 2000 a mezi 2000 a 2010. Teď máme historickou anomálii, kdy více než deset let neroste celková výroba elektřiny, ale to je dáno tím, že nerostla spotřeba. Každopádně zvýšení výroby a posílení přenosové soustavy během dvacet až třiceti let o 20 % není nic, co by se nedalo zvládnout. Dříve byly takové skoky zvládnutelné za deset až patnáct let.
    SATAI
    SATAI --- ---
    PES: jasne, lepsi je mit ty naklady na autodopravu pekne skryte v externalitach...
    PES
    PES --- ---
    SATAI: bohužel termíny "násilné" elektromobilizace tomu postupnému upgradu zrovna moc času nedávají :-( a to je ten zásadní rozpor, který štve spoustu lidí, že ten přechod není plynule evoluční, ale je násilně revoluční (aneb EK/EU je třeba kopnout do zadku se stanovováním "ambiciozních" = nereálných termínů/plánů a to ve všech oblastech)...
    SATAI
    SATAI --- ---
    PES: jasne, ale tohle proste je postupny (i kdyz leckde mozna rychlejsi, nez by byl jinak) upgrade, neni to "pojdme udelat vsechno jinak".
    PES
    PES --- ---
    SATAI: posílit rozvody prakticky na všech místech a nejen kabely, ale i ty transformátory (a ty nejsou ani levné a ani neleží jen tak skladem)
    SATAI
    SATAI --- ---
    EXIS: Chce to posilit rozvody na dost mistech, dalsi zmeny... ale urcite to neni "pojdme se vratit ke kreslicim prknum" jako trebas u vodiku.
    EXIS
    EXIS --- ---
    MRAKY: jo, od těžby, zpracování až po převoz. Pokud se jednou dočkáme čisté termojaderné energie, tak tohle je asi fakt to nejlepší. Protože rozvod elektřiny je "všude", takže kabely se vyrábět musejí tak jako tak a dotáhnout "jeden" navíc k nabíječce už je nic.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    PES: tak v porovnani s tim, jakou infrastrukturu vyzaduje benzin/nafta nebo dokonce vodik, tak tenhle kablik mi jeste prijde fajn :)
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: Takový kabel bude muset časem vést ke každé nabíječce :-(
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    riadny had ide ku tomu stojanu, v tom je kabelaz alebo nejaky odtok pre kondenzovanu vodu?
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    popup supercharger, rakousko

    FB-IMG-1679301876411
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PER2: tak technicky to nic neřešitelnýho není, prostě pereš do země takový kvanta energie, že ji utavíš... akorát to chce vlastní dedikovanej blok Temelína.
    SATAI
    SATAI --- ---
    PER2: jako že to je tunel?

    #tadumtsss
    PER2
    PER2 --- ---
    DZODZO: o tomhle sem nejakou dobu zpet hledal vic info a prislo mi to jako klasicky scam (neco ve stylou zazracnych baterek, zazracnych energy storages atp) (:
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mal by ich musk odkupit, nez ich predbehnu v rychlosti razenia tunelov :)

    A new plasma robot can dig tunnels 100 times faster and 98% cheaper
    https://interestingengineering.com/innovation/a-new-plasma-boring-robot-can-dig-tunnels-100-times-faster-and-98-cheaper
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: tak je to současně i jediná šance vyhnout se obviněním zleva zprava, že algoritmus někomu nadržuje... současně pokud skutečně chce dát najevo, že kdo si nezaplatí Blue, tak si ani neškrtne, tak otevření algoritmu je taky cesta, jak to zpropagovat :-) Pokud třeba favy od Blue uživatelů budou mít 10x nebo 100x větší váhu při trendování twítu či hashtagu, tak je pro něj výhodné, aby to bylo obecně známé... bude to forma reklamy :-)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @SpaceX
    Today's recovery operations are being managed by an all-female crew
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KOUDY: takze chce aby mu uzivatele twittru zadarmo hledali bugy :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam