• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    E2E4
    E2E4 --- ---
    OMNIHASH: však jo, to byla reakce na STARE_CASY že si každý udělá dobíjení z domácí zásuvky.. pro lidi ve městech dobíjecí stanice neskaluji, takže dobíjení na parkovacích místech je řešení..
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN: a vůbec poprvé to bude fully expendable Falcon Heavy
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    The ViaSat-3 Americas satellite has been delivered to Florida ahead of its launch aboard Falcon Heavy on April 8 at 23:25 UTC!

    PES
    PES --- ---
    MRAKY: nepotřebuji studii, také jsem to měl na VŠ plus z praxe zkušenosti jak ty rozvody stárnou a popř. v průběhu času sem tam něco schytají, tak stabilní provoz na limitech zvyšuje riziko
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PES: eh?

    https://twitter.com/FullyChargedShw/status/1164161010598653952
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    PES: mas nejakou studii, ktera by rikala, ze prenosy v mezich toho co rikaji normy, mohou neco zpusobit ? Uz je to opravdu hodne let co jsme ve skole navrhovali velikosti rozvodu jak u VN , tak i VVN atd +, na vetsinu jsem uz zapomel, ale imho nejake omezeni vykon & cas ve vypoctech nefigurovalo
    PES
    PES --- ---
    OMNIHASH: Asi by předpokládal nabíjecí sloupek na úrovni obrubníků a ne "na paletě" na sousedním parkovacím místě ;-))
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    E2E4: asi tě moc nechápu, kde jinde bys chtěl nabíjet, než na parkovacím místě?
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    E2E4: vedle by ti rekli ze parkovaci misto nenipravo ale komodita co je prilis levna! :-)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    OMNIHASH:
    jj, 3. radek :)

    Six on-street 7 kW charge points were installed in pavements..

    že jsou zasouvací je pěkný, ale četl jsem i další radky:

    the posts are intended as a solution to on-street residential EV charging, which more than 40% of households will rely on with wide-spread usage of EVs in the UK.

    tj ze to asi bude chtít mít nabíjecí mista na parkovacích místech na ulici, to me těší, že taky došli k tomu k čemu já o pár příspěvků níž.. :)
    PES
    PES --- ---
    STARE_CASY: jen včas nakoupit materiál ;-) ale spíš šlo o to, že s těmi trvalými zátěžemi na limitech pak může být ošklivě více vyhořelých.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    PES: a?

    To je věc majitele nemovitosti, jak si to udělá a jestli chce mít problémy. To není starost pro rozvodnou síť, kde tyhle průřezy stejně nejsou. Nevím, jak je to u tebe, ale tady (RD) vede od elektroměru k rozvaděči 4J×10. Pokud bych chtěl nabíjet auto, můžu si vytáhnout potřebný kabel od rozvaděče. Stavba to je z roku cca 2005, nevím přesně.
    PES
    PES --- ---
    STARE_CASY: stejně pro trvalou zátěž bude vhodné dimenzovat všechno i v "posledních metrech" o stupeň výše, tj. 2.5mm vodiče dát rovnou na 4mm apod. :-(
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    E2E4: ano, to bys potřeboval předělat poslední míli k sídlišti, abys tam měl nabíjení u každého stání. Tím se kruhem ale vracíme k tomu, na čem jsme se už shodli, ne? Že poslední míle prostě bude vždy kulhat za vývojem.


    A u RD fakt hledáš problémy, kde nejsou. To úprava rozvaděče a vytažení kabelu pro nabíječku je otázka jedné návštěvy elektrikáře, případně změna tarifu u dodavatele a pak technika a elektrikáře. Tohle fakt funguje už teď a nepotřebuješ nic složitě předělávat na poslední míli (jen u sebe). Dokud si u baráku nezačne dobíjet auto aspoň půlka ulice/vesnice, tak nemusíš řešit ani rozvodnou síť, je tam dostatečná rezerva.


    A jen tak na okraj - i z těch 16 A vytáhneš docela dost. Je to 3,5 kW a za osm hodin to je 28 kWh. Spotřeba EV je 13 až 20 kWh na 100 km, takže furt si za noc dokážeš nabít dost na minimálně 120 až 200 km včetně všech ztrát při nabíjení. Záleží jen na tom, jestli těch trvalých 3,5 kW snesou třeba třicet let staré rozvody. Ale opět - netýká se to poslední míle, ale už rozvodů majitele nemovitosti, za které si zodpovídá sám.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    E2E4: i 16A 230V ti dá 3,7kW, což je u úsporného auta 25km/hod, u SUV 15km/hod. Když přijedeš v 18:30 a ráno potřebuješ jet 6:30, tak ti to dá 180-300km, nemusíš předělávat rozvaděč
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    E2E4: jakejch ubranejch míst, co to haluzíš? Cwe že tys to nedočet ani na třetí řádek, přiznej se!
    E2E4
    E2E4 --- ---
    OMNIHASH: 6 nabijecek a ubranych 6 parkovacich mist pro normalni auta, to je teda magie. :)

    Ale jinak jo, smeruje to k nabijecimu mistu na kazdym parkovacim miste, mam poct ze v Norsku k tomu uspesne smeruji.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    STARE_CASY: to bys ale potreboval slusny nabijeci parkoviste, abys zajistil nabijeni celymu sidlisti..

    a i kdyz mas 3x 20A tak z toho mas bud 3-fazovou zasuvku (coz je dobry), ale kdyz ne, tak max 16A zasuvky, tj predelat rozvadec nutny.

    Ale to je malickost, nejvetsi problem jsou ty mesta/sidliste.

    Nerikam ze se to casem neutrese, ale nejaky budovani infrastruktury potreba bude.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    E2E4: voť magie!

    Users very happy with Urban Electric charge points in Oxford trial - Zap-Map
    https://www.zap-map.com/users-very-happy-with-urban-electric-charge-points-in-oxford-trial/
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    E2E4: tam to bude právě o tom, že si dojedeš na tu nabíjecí stanici. A nebo si zaplatíš nějaké vlastní stání, garáž nebo tak - třeba v Bohnicích mne před lety dost překvapilo, jak poloprázdné jsou placené garáže, co tam jsou. Mohla by to být motivace si to pořídit.

    E2E4: Tam jsem psal "u svého domu", myšleno rodinný dům. Tam máš na vstupu minimálně 3×20 A, takže jednu fázi můžeš vyčlenit na dobíjení hned. U paneláku to není v tuhle chvíli reálné a nejen kvůli jističi u bytu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam