• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    heh kam az mozu viest vyprsane certifikaty :) vsak nech si tam nastavia letsencrypt certbota na automaticky renewal a hotove vybavene :)))

    Elon Musk @elonmusk·19h
    Sorry, slight glitch with @SpaceX Starlink. Coming back online now.

    Elon Musk @elonmusk·19h
    Caused by expired ground station cert. We’re scrubbing the system for other single-point vulnerabilities.
    SATAI
    SATAI --- ---
    https://twitter.com/Erdayastronaut/status/1644739348435181570
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @elonmusk
    High-strength stainless steel armor is needed to protect the launch stand from the world’s biggest blowtorch!

    Even steel will be eroded fast by the Starship booster plume. We will need to make a water-cooled steel jacket to achieve full reusability.
    FURAN
    FURAN --- ---
    TADEAS: Zcela vážně očekávám nový soundtrack a tohle je velmi dobrá volba co má Elona "writen all over it" :) Pustil bych ji v okamžiku Superheavy separation nebo po vypnutí motorů druhého stupně.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    mužeme tematickou?

    Starship - Nothing's Gonna Stop Us Now (Official Music Video)
    https://youtu.be/tub93PAAO3k
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    ATCSCC Advisory
    https://www.fly.faa.gov/adv/adv_otherdis.jsp?advn=138&adv_date=04062023&facId=DCC&title=OPERATIONS+PLAN&titleDate=04%2F06%2F23

    SPACEX STARSHIP SUPERHEAVY BOCA CHICA, TX
    PRIMARY: 04/17/23 1200-1505Z
    BACKUP(S): 04/18-21/23 1200-1505Z
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Special Report: Tesla workers shared sensitive images recorded by customer cars | Reuters
    https://www.reuters.com/technology/tesla-workers-shared-sensitive-images-recorded-by-customer-cars-2023-04-06/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    PES: vidis a ja myslel, ze je to o direktivnich prikazech a likvidacich, jak si psal.

    Takze to bude spis o regulaci emisi (negativnich externalit, ktere zvesela jak idioti vsichni dlouhodobe ignorujeme), nez regulaci technologii samotnych.

    Jabka hrusky, ale to prece nevadi. Dulezity je mit na koho nadavat
    PES
    PES --- ---
    SHEFIK: lze likvidovat třeba i jen "vhodně nastavenou" taxonomií + extra regulacemi, ale jinak si svinstva tlačená skrze EK do EU hledej sám
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PES: se s tim smir, baterie v mobilech vydrzi prd, protoze jsou nonstop prehrate a nemaji vetrak
    kolik vydrzi aktivne chlazena baterie vim treba z auta, kde mame NiMH baterku uz 11 let a kapacita je stale pres 95%, ze lidi neumi nabijet monoclanky AA, resp. je opet pouzivaji s zarizenich bez vetraku vubec neznamnea, ze NiMH je odsouzenihodna technologie, ktera rychle degraduje, proto ze to nejaky PR clanek tvrdi.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    PES: prosimte, hrozne rad bych sis tebou zahudroval, ale nez se do toho pustime, poslal bys mi link, kde EK EU direktivni prikazy zakazuji uzravani nebo vyuzivani jakychkoliv bateriovych technologii?

    Zajimal by me me i ten EU zakon o lilvidaci JE.

    Diky.
    PES
    PES --- ---
    SHEFIK: jenže to záleží od toho kdo jaké baterie do úložiště použije resp. jinak řečeno je třeba, aby každá technologie takříkajíc uzrála - což je přesně to, co direktivní příkazy EK EU neumožňují, takže stabilní a dobře sloužící technologie se zakazují (motory) a dokonce likvidují (JE v DE) předčasně a zároveň se direktivně určuje budoucnost (soláry, větrné nakonec zálohované plynem či dokonce tím uhlím jako v DE a to de-facto i pro "baseload" namísto JE, šílená akumulace v baterkách - to už i ty přečerpávací by byly mnohem lepší).

    Prostě ideologie zase jednou převládla nad realitou, technikou a fyzikou, takže náraz bude drtivě zničující (až budou €Urosoudruzi muset přiznat, že to nebylo zasazeno do realistických rámců)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    PES: nejake generalizace na tema bateriovych ulozist jsou naprosto nesmyslny. Spousta laiku bohuzel odvozuje vlastnosti baterii od svy zkusenosti s pouzivanim mobilu

    Viz napr.

    Iron flow batteries offer unlimited cycle life and no capacity degradation over a 25-year operating life.

    The Benefits of Flow Batteries Over Lithium Ion
    https://www.powermag.com/the-benefits-of-flow-batteries-over-lithium-ion/#:~:text=Iron%20flow%20batteries%20offer%20unlimited,a%2025%2Dyear%20operating%20life.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: u lifepo je to asi 1% za rok, tu mas baterku instalovanu 18.9.2018 co je asi 4,5 roka a SoH 96%, ak to takto pojde dalej tak 20% pojde do haja za 20 rokov, uvidime

    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PES: ja ani nevim, co je to za Soucka, je to nejaky akademik, nebo placeny PR specialistana najaty na velebeni uhli jako primarniho a nejsuprovejsiho zdroje tepla v rodinnych domech, idealne v loznici, aby jsi dychal dehty i ve spanku a tedy primarne placeny na absurdni kydani nesmyslnych argumentu na jakykoli alternativny zdroj tepla potazmo elektriny?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tesla (TSLA) slashes prices across all its electric vehicles again | Electrek
    https://electrek.co/2023/04/07/tesla-tsla-slashes-price-across-electric-vehicles-again/
    KAERO
    KAERO --- ---
    PES: Jo, ono jde krasne videt jak v evrope treba 3 tydny nefouka a nesviti, jak zminuje Soucek. Ale to je takove evropske hledisko. Obrovske polopouste v Texasu jsou mnohem vic oslunene nez nemecko. A prave ten masterplan od tesly mi prisel zase takovy moc USA-centricky.
    PES
    PES --- ---
    TOXICMAN: A jak dlouho vydrží takové úložiště v těžké zátěži, kterou mají dělat? Kolik % kapacity jde do háje s časem?
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    PES: u nesmyslu typu "životnost těchto baterií je asi 10 let" jsem přestal číst
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam