• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak myslím že marketingem to nazývají všichni:) jen už je to tak "normální" že to nikdo tolik neřeší. A navíc ten rozdíl není tak velký jako u těch elektro aut
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MAWERICK: jj a nikdo to nenazývá marketingem a nepodivuje se nad tim :) ale samozřejmě by bylo dobrý se o tom bavit a bylo by imho dobrý mít to jako u spalováků - tedy kolik to ujede dle standardu na dálnici, ve městě a kombinovaný dojezd
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    Ono je to stejný s udavanou spotřebou u normálních aut :) sice se to většinou neliší o tolik ale i tak je to na papíře min:)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: ty se jen tocis na jednom slovicku. Jasne ze je to norma, ale ta cisla z ni nejsou v beznem provozu realna = marketingovy bullshit, kteremu se neda verit :).

    Viz treba recenze z nemeckyho magazinu, kde testovali dojezd asi sedmi elektromobilu.

    Test je jasným potvrzením toho, že silným tvrzením na billboardech a reklamních materiálech nesmíme věřit. Slibovaný certifikovaný dojezd je zatím pouze číslem, které s realitou nemá nic společného. Zkouška v reálných podmínkách ukázala také to, že zima s sebou přináší i až o dvě kWh vyšší spotřebu na 100 kilometrů. Nepřehánějte to ani s rychlou dálniční jízdou, alespoň ne při volbě elektromobilů s malými bateriemi. Mohlo by vás to mrzet, až vyšťavený vůz odstavíte u krajnice…
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    takže prostě tomu neřikej marketing :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: jasně, ale to nemá s marketingem moc společnýho, když jsi např. v Evropě nucenej uvádět WLTP dojezd, zatímco v US přesnější EPA. Ono toho dojezdu dosáhneš a já bych ho 95% času asi dosáhl, protože většinu času jezdim ve městě.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: ja tomu rozumim. Je to jen nazvoslovi. 3x jsem ti psal, ze merit je, ze to wltp cislo neni v beznem provozu realne a ze kdyz tesla udava dojezd 550km, tak to neni realita. Realita je 400-350. U toho lucidu je diky moznosti mit velky battery pack tech 600km realnych, coz je super :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: jestli nerozumíš tomu jak funguje norma a marketing, tak to je těžký :) kdyby to byl marketing, tak si každej výrobce určí číslo podle sebe a jeho ideálního use case, aby ten dojezd vypadal co nejlépe.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: to neni tesly marketing, ale obecnej marketing. Proste to cislo neni realny. Me jako uzivatele zajima realnej dojezd elektomobilu. Ne to, ze je napsano 550km a realne je 400, v zime 350. Dobry video ma o tom i treba Petr Mara, ktery ma dva roky taycana, ktery ma wltp dojezd 540km a sam Mara rikal ze se malokdy dostane v dojezdu pres 400..coz me osobne prijde na elektro fakt malo. Ten Lucid ma realnej dojezd s nejvetsim battery packem u mnoha lidi 600km+ kdyz jsem koukal na recenze, coz uz mi prijde docela pouzitelny.
    PES
    PES --- ---
    DWAY: nikoliv, jen že s jeho autem takové výkyvy dojezdů nejsou...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: marketingové číslo by to bylo, kdyby si Tesla udělala vlastní metriku. Takhle je to prostě normovanej údaj... něco jako výkon :)

    To, že je ta norma jiná než reálné use cases, je věc jiná. Ale rozhodně to není "marketingové" číslo. Například v US se používá přísnější norma.
    DWAY
    DWAY --- ---
    PES: jako ze mu skocis na zada a on te doveze kam potrebujes?
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: a to se Ti s petrolheadem nestane ;-)))
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: ano. Je to marketingovy cislo, ktery je nepresny pri kazdodennim pouzivani kdy mas zapnutou klimu, radio, nejedes na tempomat 110km/h za kamionem apod. Proto kdyz nekde pisou, ze je marketingovej wltp dojezd 550km, tak ty vis, ze realnej je treba 400km..:). Zkousel jsem to jak u tesly, tak u taycana a v zime to bylo i treba o 40% nizsi cislo dojezdu nez to marketingove udavany.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: to neni marketing, to je WLTP norma ;))
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Elektrická auta jsou v kurzu. V červnu se jich v EU poprvé prodalo víc než naftových vozů — ČT24 — Česká televize
    https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/3601503-elektricka-auta-jsou-v-kurzu-v-cervnu-se-jich-v-eu-poprve-prodalo-vic-nez
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Tesla chce pronajmout fsd 'velke automobilce' (z Twitteru)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KOUDY: este otazne ako je to so servisom, tesla tych servisnych centier nema moc, ale stale asi viac nez lucid, takze ked to kupis, aby si s tym nemusel jazdit na servis niekam do berlina
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: nemaji dojezd 620. To je marketing. Realnej je 400. Ten lucid ma 550-600, coz uz to auto dela celkem pouzitelne i v evrope.
    TOXICMAN: no vsak :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Nové a ojeté elektromobily | Tesla Danmark
    Nové a ojeté elektromobily | Tesla Danmark
    https://www.tesla.com/cs_CZ/inventory/new/m3?arrangeby=plh&zip=181+00&range=50

    aktuálně jsou jako skladovky na prodej Long range jenom s pohonem zadních kol, které mají dojezd 620 km :)
    a to je na cca 82 kWh baterku

    jinak model S má okolo 100kWh
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam