• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MAWRHIS: marketing.

    DZODZO: tady je clanek, ktery popisuje ve zkratce jak F150 ziskala 5*** a jeji deformacni zony. https://www.topspeed.com/cars/car-news/ford-f-150-earns-nhtsa-5-stars-here-s-how-ar168934/

    pokud toto monstrum:

    muze mit **** a muze se prodavat v evrope, tak nevidim duvod, proc by cybertruck nemohl mit stejne...

    MAWRHIS
    MAWRHIS --- ---
    Tohle mě fascinuje, nevím jestli to tomu autu přináší něco víc než specifický vzhled, který je beztak diskutabilní, ale působí to jako takový ten uplně uměle vytvořený problém, který bude stát strašně práce vyřešit, ale proč?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    E2E4: sumar videa:

    Munro says that it doesn't matter what vehicle you're designing and how innovative it is, you still have to follow the same design process and computer-aided safety evaluations. Tesla will have a goal to make the Cybertruck perform well in crash tests, not only because it has to perform well and be approved for homologation, but also because it has a reputation to uphold.

    pokial to musia este vymysliet inzinieri v tesle, tak tazko to bude jasne nam, koncovym uzivatelom :)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    DZODZO: no ano, ale u pevné vnější konstrukce mi vůbec není jasné jak toho dosáhnout.

    v tom videu na to nějakou odpověď dávají?
    PER2
    PER2 --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    E2E4: kriteria bezpecnosti vozidiel hodnoti v USA NHTSA ne? myslim ze si tesla nebude chciet pokazit svoj 5-hviezdickovy rating a tak to budu musiet nejako vymysliet https://www.nhtsa.gov/ratings

    Will The Cybertruck Exoskeleton Impact Crash Safety? W/ Sandy Munro
    https://www.youtube.com/watch?v=6uMxkR0xXqA
    KAERO
    KAERO --- ---
    Mno, nevim jak si to predstavuje Musk, ale dosahnout 30 um na 10 cm lego kostce je asi tak 30x snazsi nez <10 um na 1 m dlouhem bocnim panelu cybertrucku.
    Plus by me zajimalo, jestli opravdu tam je tolik dilu, ze pri treba 20 um chybe na dil se souctovyma chybama dostane na okem snadno viditelne nelicovani auta.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    PES: jj.. když tyhle úvahy dovedeš dál, dojdeš k platform enshittification. prostě tyhle mechanismy vedou k tomu, že majitel platformy se snaží zdimat z ní peníze, čímž se zhoršuje, tím je třeba ještě víc zdimat atd.. funguje to proto, že platforma je monopolní a že byznys vyžaduje neustálý růst.

    Link zde P_T.

    akorát v případě Twitteru mi přijde, že se Elon tenhle proces urychluje, asi ze nevěří že tyhle mechanismy fungujou.
    PES
    PES --- ---
    SATAI: žertuji, ale obecně na bulváru a hádkách pod bulvárem je největší počet kliků/impresí atd., ale zase to předpokládá platící inzerenty ;-))
    SATAI
    SATAI --- ---
    PES: na čem? Na reklamách? Na známce hanby za 8,-?
    PES
    PES --- ---
    SATAI: Bulvár vydělává víc ;-)
    SATAI
    SATAI --- ---
    Muskovo X přichází o expertní hlasy. Toxické prostředí vyhání vědce i specialisty | e15.cz
    https://www.e15.cz/nazory-a-analyzy/muskovo-x-prichazi-o-expertni-hlasy-toxicke-prostredi-vyhani-vedce-i-specialisty-1410069
    SATAI
    SATAI --- ---
    E2E4: navíc 3mm nezastaví ani 9mm FMJ ;-)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    PER2: Nevim, jestli ma cybertruck neco misto toho ani jak prisna nebo povinna jsou kriteria ochrany cestujicich v USA.

    ale opravdu nevim, jak chteji dosahnout ochrany cestujicich, kdyz maji jen pevny obal, ale zadne deformacni zony.

    Ze auto musi byt predevsim tuhe byl bezny nazor do roku 1952, nez ho zvratil Bela Barenyi v Mercedesu a vymyslel koncept tuhe kabiny pro cestujici a deformacnich zon.

    Béla Barényi - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9la_Bar%C3%A9nyi#Crush_zones_and_the_non-deformable_passenger_cell

    tady teda pisou ze deformacni zony to mit bude (ale jak se zdeformuje ten exoskeleton, nedava mi to smysl?) a je tu i video z crash testu. ktere konci tesne pred crashem. :) Mozna je to tim ze ten clanek je z 1. dubna :)

    Tesla Shows a Rare Footage of Cybertruck's Crash Test | Torque News
    https://www.torquenews.com/video/tesla-shows-rare-footage-cybertrucks-crash-test
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    OMNIHASH: skoro všechno, většinou jde spíš o emisní známku, což tady úplně odpadá
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PER2: no tak předpokládám, že i v USA budou mít nějakej povolovací systém, co můžou pustit na silnici...
    PER2
    PER2 --- ---
    E2E4: "navíc mi není jasné, jak ten design splňuje požadavky na bezpečnost, deformační zóny, bezpečnost ostatních účastníků nehody apod. "

    no jednoduse, v evrope neni na silnicich povolen :p
    ARAON
    ARAON --- ---
    E2E4: Tak ta ocel na tom nakladaku je skoro stejna, jako na Starship, ne? Ta ma myslim 4 mm, Cybertruck 3 mm. To je dost materialu. No tak at to smontujou a pak to cele prozenou CNCckem a zbrousej nepresnosti, ne? :D
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Neverim tomu, ze u cybertrucku budou fakt licovat casti auta. Proste neverim :))
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ARAON: no hlavně auto nějak pracuje, mechanicky se různě ohejba, teplotou se roztahuje..

    pokud je to takový, že design tohle umožňuje kompenzovat jen větší přesností, bude to drahé. a teda nevím kdo potřebuje truck který je hranatý za cenu toho že bude dražší?

    navíc mi není jasné, jak ten design splňuje požadavky na bezpečnost, deformační zóny, bezpečnost ostatních účastníků nehody apod.

    vůbec nějak nechápu, k čemu je komi cybertruck dobry, proč nestačí normální truck - elektromobil?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam