• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    E2E4
    E2E4 --- ---
    TADEAS: však jo, hashtag #kecy ;)

    (a teda něco jsem si o tom teď přečetl)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    E2E4: a tak na.to ze.jsi rikal, ze tema.nesledujes si toho o tom myslis docela dost, nebylo by pro ukotvenost diskuze lepsi nakoukat naposlouchat nacist nejake.informace o tom co delaji a co to dokaze nez... halucinovat?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ONDRA_99: financování je dobrá otázka.

    je to jen jedna z možnosti, která se může vyplatit, protože elegantně kompenzuje nedostatky ostatních metod.

    moje pointa je, že úplně nevidím výhodu přístupu se všem těm dalším možnostem uzavírat a vsadit všechno jen na jeden vstup. Nota bene s argumenty typu LIDAR je drahý, ošklivý a nepotřebný které trvají i poté, co se ukázalo že stávající zpracování obrazu v teslach byla slepá ulička, a je třeba ho udělat úplně jinak.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    YMLADRIS: to ale platí o všech neuronových sítích. nevíš proč image recognition poznala značku stop, ale víš, že když na ni nalepis čtverečkovaný sticker, tak ji už nepozná.

    ostatně všechna autonomní auta AI používají a asi se nedá zjistit proč přesně fungují, viz např

    Waymo’s Self-Driving Technology Gets Smarter, Recognizes Billions of Objects Thanks To Content Search - Unite.AI
    https://www.unite.ai/waymos-self-driving-technology-gets-smarter-thanks-to-content-search/

    je otázka, jestli je úzké hrdlo v nedostatečném zpracování existujících vstupů, nebo je zpracování dostatečné, ale úzké hrdlo je v nedostatečných vstupech.

    u aut zpracovávajících velký model to navíc může narazit na výpočetní omezení v procesoru auta.

    u LLM je vidět, že ani velmi masivní objem dat a jejich hluboké zkoumání nestačí. naráží to na limity (omezený kontext, možná nějaka fundamentální nemoznost porozumět exaktním pravidlům protože to pořád funguje stochasticky). typu šachy to hraje jak ponocnej, počítá to divne a dělá to nečekané chyby.

    LLM daleko lépe funguji v kombinaci s dalšími vstupy, protože to kompenzuje oblasti, kde samotné LLM nejsou dobré. a nejen vstupy. šílený skok dopředu u ChatGPT je, že to dokáže nejen pochopit zadání, ale napsat pro něj program, který to zadání vyřeší, pustit ho a interpretovat jeho výstup. to jednak řeší velkou třídu problémů (zpracování dat) a druhák výborně skaluje.

    podobně to vidím u aut, vstupy z predtrenovani na reálném městě, vstupy z dalších senzoru nebo úprava silnic pro samoriditelna auta maji potenciál to posunout dál, to vidíme už teď. stejně jako chatgpt s wolframem umí počítat, Waymo s natrenovanim na konkrétní město umí jezdit asi líp než současná Tesla tamtéž.

    na druhou stranu, ta hranice od kdy to bude fungovat líp než člověk nemusí být daleko, stejně jako LLM umí napsat středoškolskou esej už dnes.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    ONDRA_99: ... a pak ti tu ulici stejně někdo rozkope, zabarikáduje a přemaluje čáry :-D
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    E2E4: Jakykoli pozadavek na specialni upravu (beakony) nebo mapovani predem ti vyrazne omezi pouziti. Realne takova technologie bude fungovat jen ve velkych mestech a bude bezpodminecne nutna pravidelna monetizace aby na to mapovani byly penize. Z prace vim ze jenom nafotit ulice abys to mel v mapach je dost draha sranda a to nepotrebujes data v kvalite pro navigaci ale jen vizualne dobre vypadajici.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    E2E4: podle me neni verejne znamo dostatek o te ML architekture tesly (je znamo neco o te predchozi jak o tom mluvil karpathy) a to same se tyka GPT architektury. takze jo, muzeme tu neco halucinovat, ale co s tim
    SATAI
    SATAI --- ---
    E2E4: u tohohle by halucinace mohly stát za to!
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    E2E4: ok nevim zda je to transformer nebo transformer-like. Budou potize s adopci u konzervativnich lidi, kteri neduveruji AI ktera neumi vysvetlit, proc neco udelala nebo neudelala (transformery jsou neprehledne)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    YMLADRIS: takže po 10 letech vývoje, impresivnich dem, 7 letech slibů plné autonomie do konce roku úplný obrat a začátek od nuly? impresivní demo a plná autonomie do konce roku? :)

    a není to LLM (model jazyka), nevím ani zda vůbec GPT / Transformer architektura.

    obecně proč ne, nějaký vhodný druh neuronovky která efektivně funguje s velkým ucicim datasetem.

    ostatní výrobci mají zas výhodu víc senzorů, který tomu přidávají další dimenzi a kompenzují problémy typu oslněná kamera / tma.

    pořád tu ale vidím výzvy, a nevím zda budou auta někdy např schopna číst i doplňkové cedulky na značkách nebo projet českým dopravním omezením na dálnici s přejezdem do protisměru, pruhama na silnici invalidovanejma značkou apod.

    možná budoucnost bude jiná, nemusíme nutne napodobovat stávající systém ve všem. můžeme mít věci typu "dopravní značky pro robotická auta", nějaké beacony pomocí kterých robotická auta uvidí ostatní, tagy na chodících apod.

    nakonec i to predtrenovani Waymo apod na reálnych cestách (pokud je to důvodem jejich úspěchu a ne to že mají LIDAR) může být efektivnější.

    #kecy
    PES
    PES --- ---
    XCHAOS: a je to vzduchotěsné? ;-) jinak by to byla jen mrtvá váha pláště navíc... hahaha...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MRAKY:
    SEJDA:
    MAWRHIS: mě popravdě přijde, že ten design přesně dělal s tímhle úmyslem :-) do atmosféry ani do provozu, kde ti do cesty můžou skočit lidi, se ty ostrý hrany moc nehodí...
    SATAI
    SATAI --- ---
    YMLADRIS: on toho trousí... že?
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Fsd 12 jako gpt

    - vybrali 10 miliónů klipů z toho jak lidi řídí Tesly (lidští hodnotitelé vybírali situace typu "takhle by reagoval super taxikář")
    - použili jako vstup pro LLM
    - fsd 12 se učí lépe, než předchozí přístup (měli stovky tisíc řádků kódu typu "když svítí červená, zastav")
    - je těžké vidět, jak by Tesla fsd mohly dohnat jiné automobilky, když nemají ty data z fleet
    - k tomuto asi musk odkazuje když občas trousí že Tesla fsd je game changer a nikdo to zatím neví

    https://www.cnbc.com/2023/09/09/ai-for-cars-walter-isaacson-biography-of-elon-musk-excerpt.html
    SATAI
    SATAI --- ---
    MIKE23: stejně přesně? ;-)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Myšlenka. Když vyšel předposlední muskuv životopis, sledovalo ho jen pár nerdů. Teď je ten veřejný nepřítel číslo 1 a cokoliv o něm vytváří značný klikaci dosah. Životopis od Isaacsona vyjde 12. září. Následovat bude tučný shitstorm ze všech stran, každé slovo se bude hodit aby se z toho udělal článek typu Neuvěříte, co Elon ...
    MIKE23
    MIKE23 --- ---
    PER2: tohle bychom měli zvládnout vyrobit na ohýbačce plechu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam