• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    XCHAOS: gates je fajný člověk. Tráví dekády eradikovanim obrny a dáváním dohromady investorů pro řešení Energo krize.

    Zuckerberg je ok člověk

    Andreesseen je ok člověk
    Balaji je ok člověk
    Google jsou fajn lidi
    Noví AI overlords (Altman..) jsou fajn lidi

    Každý z nich jede linku dle svoji povahy. Musk se probourava realitou to the other side. Gates je víc normouš, shorting je jednou legální, tak co jako? Ale zase dokáže stmelovat lidi a má obří nadaci, na což musk nemá buňky atd

    Problém je, že techno Bros stále nejsou v pozici Earth Spaceship, tj že by se sešli jako jedna rodina, překonali rozpory a začali soustředěně jednat; když nepotřebuji aby je za 4 roky zase někdo zvolil. Snad se toho dočkáme. IT si spojuju s tím, že je tam obří drajv na inovace, na touhu řešit problémy. Je to jiné než ocelárny a uhlobaronstvi. Tech lidi chtějí "zlepšit svět" místo aby si užívali miliony s kulecnikem a devkama

    Zatím jsou ale ohledně té kooperace ve školce; mobily na sebe mají ale dal ještě nic moc
    SATAI
    SATAI --- ---
    E2E4: ona ta koupě byla spíš omylem, když si chtěl nahrabat $$$ na manipulaci trhu
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: Gates poslední čtvrtstoletí celkem úspěšně bojuje proti malárii po celejch tropech, jenom tím se postaral o větší dobro lidsta, než všichni ostatní technobros dohromady.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: he?

    The Bill & Melinda Gates Foundation is the second-largest charitable organization in the world by assets, with an endowment worth nearly $70 billion. Through the foundation, Gates has reportedly donated more than $50 billion since 1994 to eradicate diseases, promote education, and advance gender equality.


    Elon .. si koupil Twitter.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    YMLADRIS: jo, tohle je dobrý. Navzdory všemu, co provádí okolo Xitteru mi přijde, že se přeci jen se liší od Gatese, Zuckerberga a dalších. Že přeci jen o ty peníze mu jde kvůli něčemu (i když velká část toho něčeho je jeho ego), zatímco v Americe je běžné, že o peníze jde jako o naprostou abstrakci, odtrženou od reality.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    My mini review of Musk bio: Sad & smart son slowly morphs into mentally abusive father he abhors except with rockets, cars & more money. Often right, sometimes wrong, petty jerk always. Might be crazy in good way, but also a bad way. Pile o’ babies. Not Steve Jobs. You’re welcome.

    https://twitter.com/karaswisher/status/1701033563745898765
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @StarshipGazer
    Closer look at the cryo hoses at the base of Booster 10. Humans for scale.
    9/11/23

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    YMLADRIS: od W. Isaacsona jsem četl skoro všechno a tady na tu se taky těšim :)
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    YMLADRIS: A to bylo před tím nebo po tom co sám Musk řekl, že jeho akcie by měli mít menší hodnotu? :-D https://www.nytimes.com/2020/05/01/business/tesla-elon-musk-tweet.html
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    TADEAS:
    - nejvíc mission-driven clovek, o kterem isaacson vi
    - nemuze byt bez intenzity, dramatu
    - Talulah (manzelka): kdyz je blba situace, Elon chanelluje svého zlého otce, jdou z něj výroky co poslouchal celé mládí ("jsi totálně stupidní debil nikdy z tebe nic nebude" apod)
    - Isaacson: má úkol nestát se svým otcem Errolem
    - historka: jednou se elon vratil po tydnu v nemocnici (sikana, zmlatili ho spoluzaci nebo nekdo) a otec dle Kimbala na nej hodinu v kuse křičel, že je úplně k ničemu
    - isaacson to bere tak, že píše ty knížky svoje o různých misfit lidech, aby puberťáci, kteří se třeba nachází v podobné situaci, z toho čerpali inspiraci a odvahu
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    gates vs. musk

    gates zkousi muska zlakat na filantropicke projekty. Jenze,

    When Walter Isaacson asked Gates why he had shorted Tesla, he explained that "he had calculated that the supply of electric cars would get ahead of demand, causing prices to fall." Walter nodded but still had the same question: Why had he shorted the stock? Gates looked at him as if I had not understood what he just explained and then replied as if the answer was obvious: He thought that by shorting Tesla he could make money.

    Short-sellers occupied his (Musk) innermost circle of hell. Gates said he was sorry, but that did not placate Musk. “I apologized to him,” Gates said. “Once he heard I’d shorted the stock, he was super mean to me, but he’s super mean to so many people, so you can’t take it too personally.”

    ...

    That way of thinking was alien to Musk. He believed in the mission of moving the world to electric vehicles, and he put all of his available money toward that goal, even when it did not seem like a safe investment. “How can someone say they are passionate about fighting climate change and then do something that reduced the overall investment in the company doing the most?” he asked me a few days after Gates’ visit. “It’s pure hypocrisy. Why make money on the failure of a sustainable energy car company?”
    ...

    Gates followed up in mid-April, sending Musk the promised paper on philanthropy options that he had personally written. Musk responded by text with a simple question: “Do you still have a half billion dollar short position against Tesla?”

    Gates was sitting in the dining room of the Four Seasons hotel in Washington, D.C., with his son Rory, who was just starting graduate school. He laughed, showed Rory the text, and asked for his advice on how to answer.

    “Just say yes, and then change the subject quickly,” Rory suggested.

    Gates tried that. “Sorry to say I haven’t closed it out,” he texted back. “I would like to discuss philanthropy possibilities.”

    Musk: furious.

    ----

    Celkově je fakt škoda, že se miliardáři nemůžou domluvit a něco s tím klimatem a dalšími problémy udělat společně. Asi prokletí kapitalismu, priorita je bojovat proti sobě.

    https://www.cnbc.com/2023/09/10/bill-gates-and-elon-musk-an-excerpt-from-walter-isaacson-musk-bio.html
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PATISLAV: podle mne jdou leckdy dale a chovaji se tak, jak by zakony mely platit.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    SEJDA: no spravne, rakusacka mentalita, se kterou se tam potkam snad pokazde, kdyz tam jsem, je dodrzovat vsechna pravidla presne tak, jak jsou dana, a kdyz v tom zakone bude preklep, tak klidne s preklepem.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JANOS: tak to je spravne .. fuck off Svycarsko. Jak vidis homologacni procesy trvaji dlouho, no Svycarum nejdele.

    Kazdopane paragraf 4 zni takto
    (4)
    Bei der Erteilung der im Abs. 1 angeführten Bewilligung ist auch auszusprechen, welche Kennzeichen bei den Probefahrten zu führen sind. Diese Kennzeichen sind Probefahrtkennzeichen (§ 48 Abs. 3) und dürfen nur bei Probefahrten geführt werden. Über die Erteilung der im Abs. 1 angeführten Bewilligung ist dem Antragsteller eine Bescheinigung, der Probefahrtschein, auszustellen.


    Probefahrtkennzeichen jsou modre.

    Tedy IG-L limity muzou prekrocit pouze auta v testovacim rezimu. Zjevne se jenom zkousi jak moc to zhorsi emise (z pneumatik) a hluk (z pneumatik). A jak rikala ministryne dopravy: jestli to zhorsi, tak je to nesmysl, ktery nebude nikdy zavedeny do praxe.
    JANOS
    JANOS --- ---
    SEJDA: Pokud mas auto registrovane v CR, musi mit EV/EL znacky. Pokud je registrovane na slovensku, musi mit taky EV/EL nebo tu starou zelenou.

    Ja mam auto registrovane ve svycarsku, tady zadne specialni znacky neexistujou, tak rakusaci rikaji fuck off, a musim jezdit 100kmh jako diesel.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Nejlepsi je rakouska znacka ktera asi 7 radky textu rika ze to rychlostni omezeni na digitalni tabuli muzou ignorovat auta s elektrickym nebo vodikovym pohonem podle paragrafu 49... No a pak clovek dostane pokutu a dovi se ze to plati(lo) jenom na rakouske auta, nebo ted jen na auta se specialni poznavaci znackou z ktere jde poznat ze jsou elektricka...

    E2E4
    E2E4 --- ---
    THAIGRR: to asi většinou jo, ale nejsem si jist zda je to pravidlo. typu 70 ve městě jen pro někoho, ovšem default je 50 ?

    každopádně bez znalosti doplňkových cedulek např v Praze nezaparkujes. o placení toho parkování nemluvě.
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    SATAI: To bude ale stejne jako parkovaci zony: znacka Parking - reserve (tzn. neparkuj tam) a dodatkova tabulka rika, ze tam muzes parkovat ve vsedni den 8-20, pokud mas parkovaci kartu nebo si zaplatis v automatu
    Nebo pokud ses rodic v tvem pripade

    Tabulky na parkovisti typu "misto vyhrazeno pro primare plicniho oddeleni" nejsou dopravni znacky
    SATAI
    SATAI --- ---
    THAIGRR:

    Parkovací místa "POUZE RODIČE"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam