• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    CRAZY_IVAN: Je to,kvůli bateriím, těžký, jak prase. A brzdí to mizerně. A když by mohlo auto dobrzdit, tak se na to řidič vysere, protože by při rozjezdu plácal drahou energii, které nemá mnoho.
    KULA
    KULA --- ---
    CRAZY_IVAN: VW UP s holkou co bojuje Atomic weight vs. obsazená Tesla X. Trochu fantazie!

    Nicméně jednou když jsem zastavoval X a bylo nás tam šest, přechod pod kopcem a já z toho kopce jel, poslední 3 metry mě mírně překvapili. Pocit na pedálu se proměnil v pudink. Zpravidla když máš 3+ tuny, nemá to tak kompaktní velikost a nelétá to jak z praku, takže k tomu přistupuješ s větším respektem.

    Taky jsem ale projel celou republiku v elektrickém eTransitu s 350l vody v nákladovém prostoru, co mi v Budějovicích na zapojené nabíječce bouchla a protekla skrze podlahu. Samozřejmě jsme se do té vody postavili a hned rukama cákat vodu ven ze všech koutů podlahy. Nikdo neumřel a plamen na Budky nepřeskočil...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GIOMIKY: mohl bys mi nějak zareagovat na ten rozdíl váhy? Jinak to, že vyšší váha vozidla vede k delší brzdné dráze je základ fyziky, ale ignoruješ to, co píšu ohledně váhy modelu 3 a Y. A prosím, co se argumentace týče, mohl bys házet konkértní testy a ne odkaz na vyhledávač?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    CRAZY_IVAN: 0 článjů, asi toto téma není pčíliš důležité.-.
    nreaking distance tesla vs. gasoline car at DuckDuckGo
    https://duckduckgo.com/?q=nreaking+distance+tesla+vs.+gasoline+car&t=euandroid&chrome_dse_attribution=1&ia=web
    DZODZO: Prakticky na přechodu mi, nezastavil jediný elektrobourák.
    Už vím proč.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GIOMIKY: BMW X6 xDrive40i váží 2 240 Kg, takže bude mít větší brzdnou dráhu než libovolná Tesla Model 3 a Y (max 1,99 tuny) ... takže se zeptám ještě jednou ... kde je 3x těžší váha a proč spalovák váží víc?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: ale tak on stale pise o nejakych double-deckeroch, tak asi porovnava auta a autobusy :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GIOMIKY: kdybys aspoň nalinkoval nějakej pořádnej článek s daty. Reálně to tak je, že čim větší váha, tím bývá větší brzdná dráha, ale mohl bys mi prosím ukázat, kde jsi vzal, že jsou elektrická auta 3X TĚŽŠÍ?

    Když vezmeme pro srovnání Teslu 3 a BMW 3:

    BMW 330i: Pohotovostní hmotnost (kg) 1 600 Kg
    Tesla Model 3 Standard Range: Curb weight (kg) 1 617 Kg

    Můžeš mi říct, proč ta Tesla neváží 4,8 tuny, teda 3x tolik? :)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    SEJDA: Je to tak, že když jede z kopce Tesla, tak dobíjí baterie, a proto je úplné brždění neekonomické?
    Mám silný šok pokaždé, když se přiblížím k přechodu, protože elektroauta mají jednak delší brzdnou dráhu a když jedou z kopce, tak to nedobrzdí a navíc je to pro ně úsoora elektřiny, nebrzdit.
    Protože rozjet se je příliš energetivky náročné.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    I jako chodec se člověk může účastnit bezpečnosti provozu. Já třeba do přechodu nelezu dokud nevidím, že o mě řidič ví a že začal brzdit a snad to dobrzdí. Asi mě někteří řidiči nemají rádi, že mi to tak trvá, ale nehodlám na tom nic měnit :-D
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    GIOMIKY: ty mas dusevni handicap, protoze v EU nemuze byt homologovane auto, ktere nebrzdi, auta dokonce musi mit predepsany tlak, coz se kontroluje u technicke. Elekroauta a hybridy maji elektrodynamickou brzdu, kterou rekuperuji, ale ktera funguje, i kdyz je baterka plna, proste cim vice proudu elektricky obvod generuje, tim silnejsi magneticke pole proti smeru pohybu generuje = staci brzdu zapojit pres slaby odpor. Tedy auta s rekuperaci brzdi ucineji, rychleji.
    Ty budto pises o asistentech brzeni anebo o navyku ridicu, ale ne o autech.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    KULA: Pokud máš pravdu a chce pozornost tak tu bude tak dlouho, dokud se s ním někdo bude chtít hádat a je jedno o čem. Bylo by to plýtvání energií. Takové diskuze nelze "vyhrát" argumenty.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    KULA: Mily Kulo, mam. Tema asi vycerpano. Elektronadsenci nectou manualy a netusi, ze nedobrzi, kdyz jedou rychle...
    nove tema... za sebe nemam k tomu co rict, jenom ze by ty zebry mohly bejt treba fosforeskujici ...
    New German Tesla Factory a Safety Disaster: 3X Worse Than Industry | flyingpenguin
    https://www.flyingpenguin.com/?p=51063
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GIOMIKY: 3x těžší? Víš jak funguje matematika? :))
    KULA
    KULA --- ---
    GIOMIKY: jenom ať si uděláme představu, máš řidičák?

    SEJDA: příjemná hudba...já si takhle o weekendu trochu vypitej spím, když soused hodně brzo ráno nastartoval svoji Kugu a začal couvat. Ten bzučák se prázdnou a tichou ulicí nalámal tak, že u mě ve 4. patře to skrze otevřené okno znělo jako světelkující paprsek co mě přišel vysát z postele :D
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Pls, az budete zase, dalsi den, nasedat do tech svych elektroaut, tak si, prosim uvedomte, ze mate o dost delsi brznou drahu a nejezdete, jak superman na steroidech. Dekuji.
    Why do electric cars have longer braking distances? | What Car?
    https://www.whatcar.com/advice/buying/why-do-electric-cars-have-longer-braking-distances/n19813
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JARDABEREZA: jo, kdyz jsem slysel zvuk, ktery vydava ID.4 v rychlosti pod 15 km/h, protoze jinak to uz slyset neni, tak to byla celkem prijmena hudba, zpozornel jsem ale nerusilo to.
    KAERO
    KAERO --- ---
    PES: ach jo... a ty poznas kdy ta auta co te malem sejmula byla vyrobena? pred nebo po terminu regulate 2014 + 5 let?
    Jinak, prijde mi to jasne ale asi to proste musim napsat - to neni o elektromobilu, ale o debilovi za volantem. to ze na debila za volantem benzinaku te upozorni hlucny motor, neni prece duvod psat ze elektromobily jsou spatne protoze jsou tiche.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    GIOMIKY:
    Pardon, uz nebudu obtetovat... uz jsem si to nasel... je to "obet na oltar benzinove ekonomiky"... proste ty auta nebrzdej, no... tak chapu, proc se mi zveda kufr u prechodu pro automobily... ty double-deckery tomu nasazujou korunu...
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    CRAZY_IVAN: Vzdy je to "neco" za "neco". Not safe in diz world while walking to be honest...
    Automakers Sacrifice Hybrid Braking Distance for Fuel Economy - Consumer Reports
    https://www.consumerreports.org/cars/hybrids-evs/sacrificing-braking-distance-for-hybrid-fuel-economy-a3970563268/
    Data from the CR Auto Test Center show that several hybrids, including four from Toyota, have a braking distance that is significantly longer than that of the nonhybrid versions of the same model. This can happen, in part, because automakers often use low-rolling-resistance tires on their hybrids that increase fuel economy but also braking distance.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam