• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: heh, to sem myslel, že strhli už dvacet let zpátky po ty nehodě. Upřímně, u jakýhokoliv projektu pro podobný rychlosti bude naprostá většina nákladů na výkup pozemků a terénní úpravy, jestli ten vlak pojede na kolejích nebo na polštáři už se v tom dost ztratí.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: eh cože? V EU je maglev? Nepleteš si to s něčim jiným?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    V EU taky mame jenom jednu maglev drahu (s verejnou podporou) ale v Cine maji verejny provoz na letiste .. mozna je problem zakopany v tom "komercni", pokud existuje nejaka preprava osob, ktera je komercni, tak proc se Musk vyjadroval prave o Los Angeles-San Francisco? ;)
    Byl by zivota schopny hyperloop Pariz-Londyn, asi ano, ale dokud je Londyn mimo EU, tak neni sila, kteraby to ufinancovala. Ondobne Berlin-Istambul. Nedejnejsi uz je Pariz-Brusel-Berlin ale tak nejak to zni prilis vesnicky ;)
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    PEJR: jasný no :). Stejně jako není "that hard" poslat raketu na orbit, ale Mars už je trochu jinej příběh.
    PEJR
    PEJR --- ---
    PATISLAV: Musk rikal "it's not that hard", tak proc to nezkusit
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    JARDABEREZA: to na tom bylo nejvíc zarážející, že se toho chytla řada úspěšných univerzit a od žádné z nich jsem neslyšel: spočítali jsme to a nevychází to. Každý dělal na prototypu, který samozřejmě bude fungovat, ale nikdo nevysvětlil, jak plánují udržet vakuum ve stovky kilometrů dlouhé trubce, tak aby to nebylo energeticky a ekonomicky ztrátové, jak zajistí velkokapacitnost, bezpečnost, jak zajistí dráhu proti sabotáži nebo zemětřesení atp. A neviděl jsem ani žádný výpočet, jak si stojí ekonomicky hyperloop proti maglevu. Ten Muskův koncept počítal se vzduchovými polštáři, což by teoreticky mohlo být lowcost, pokud by to fungovalo, ale v okamžiku, kdy z toho udělali maglev, přestalo to dávat smysl.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    JARDABEREZA: No jo, ja jsem hold kaskader no, prosel / prolezl jsem takhle dost mist, prevazne ve stredni Asii. Da se to, asi mam velkou toleranci k riziku :-) Ale jo, parkrat se neco stalo a byl to dost adrenalin...no nic, konec turistickeho okenka.
    PEJR
    PEJR --- ---
    JARDABEREZA: Moc jsem to nezkoumal, ale mas pravdu, v pousti je ta Bransonova roura, Muskova byla vedle SpaceX v Californii, tak misto ty uz je parkoviste
    ARAON
    ARAON --- ---
    SATAI: Nejsem tím ani v nejmenším šokován.
    SATAI
    SATAI --- ---
    ARAON: SATAI ma VOYTEXovo UFO v ignore.
    ARAON
    ARAON --- ---
    VOYTEX: SATAI
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    JANFROG: Mě se celkem zamlouvá myšlenka, že při zvrtnutém kotníku nebo zlomenině někde sám v horách neumřu. To mi za těch 10k asi stojí. :-D Na Zélandu to měli snad všichni co šli Te Araroa trail... tam si to neberou jen kaskadéři. Na Kungsleden ve Švédsku jsem to taky vídal celkem často.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    PEJR: Ta roura v poušti je jeho? Myslel jsem, že patří někomu jinému. Já to beru tak, že poskytl lidem nějakou vizi/know-how/studii cokoliv... do začátku a pak je na těch společnostech jak s tím naloží. Pokud si firmy nespočítají návratnost a neohlídají si sami proveditelnost, tak to je podle mě jejich problém. Počítám s tím, že jsou samostatné, nezávislé a svéprávné.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    JARDABEREZA: No pak je tu moznost kompasu, papirove mapy a akceptovat riziko, ze Ti nikdo nepomuze :-)
    PEJR
    PEJR --- ---
    JARDABEREZA: Nechal postavit tu rouru v pousti a delal tam souteze pro univerzity. Ale jaksi se zjistilo, ze k tomu co nasliboval se da priblizit jen virtualne, realita ne jen nerentabilni, ale hlavne nedosazitelna.
    VOYTEX
    VOYTEX --- ---
    ARAON: které id to sem dávalo?
    PEJR
    PEJR --- ---
    SEJDA: Ono to neni uplne tak, ze by nebyla nalezena cesta, jak z toho profitovat. Vlak uz funguje par stoleti. Skoncilo zejmena proto, ze nebyla nalezena cesta, jak naplnit Muskovu megalomanskou vizi. Takze scam asi ne, ale false advertising temer jiste. Plus to byl taky moh bejt scam na venture capital, a tam se holt pocita s tim, ze ne vsechno bude uspech. A do ucetnictvi taky nevidime, takze kdo vi kam ty finance putovali. Nebylo to zrovna tou dobou, co Tesla byla dost blizko krachu? Nevim, jestli jsem videl nejakej prototyp "lokomotivy" primo od Hyperloop, takze treba tenhle development outsourcoval po univerzitach.
    A dalsi vec je ta, ze koncept hyperloopu se objevil uz pred sto lety, a nikam se to neposunulo.
    Za me to byl spis jenom publicity stunt, aby se odvedla pozornost od, v ty dobe masivne prodelavajici, Tesly. Vizionarskej hype, aby meli investori pocit, ze je tu stale sance byt u zrodu dalsi spolecnosti jako Tesla.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    O jakém Hyperloopu se bavíte? Nějaká konkrétní firma? Musk se od teorie k praxi nikdy nedostal. Jenom publikoval ten koncept, ale realizují/zkouší to jiní.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: mno já nevím, aby to byla sázka, musel bys mít šanci vyhrát něco jinýho, než bronzovej diplom z plavání. Zrovna Hyperloop byl šmelo od začátku, nebo je Musk neschopnej inženýr.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam