• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    PES: no ale to je typický třeba pro sektor maloobchodu a sektor služeb, gastro/hoteliérství zvlášť - personál nastoupil do fabrik a nevidí důvod se vracet. taky bys řekl, že nebude těžký sehnat někoho na roznos obědů, ale ono kupodivu lidi seženeš, ale jaký? ale ty automobilky už by mohly být srovnatelný, škodovka si kvartál zamce podržela. tesla chce jako rozšiřovat Gigafactory v reichu a zároveň jako propustit 10% zamců? mno tak já nevím..
    PES
    PES --- ---
    PALEONTOLOG: škodlivost reduce se ukázala např. při/po celosvětových CoViD games , kdy se vyházeli lidi a při obnově se najednou ti skvělí managoři diví, že ti zaměstnanci nečekali a našli si jinou práci a nehodlají se už vracet (a nezáleželo ani typu místa/provozu - dost zoufale třeba hledala letiště náhradu za původní vyhozené sekuriťáky, se všemi negativy co znamená nový nábor pod tlakem s urychleným prověřováním kdo ví jak důkladným... stejně tak to bylo i ve firmách, kde jsou lidi důležití pro know-how, ti zvlášť, pokud je někdo jiný zaměstnal a za dobrý plat, tak určitě netrpí sentimentem se vracet, aby se příště zase nechali jen tak vyhodit...)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOUDY: to bylo v cr kolem 2008 celkem bezny, akorat treba sklari uz prumysl nedokazali obnovit. sdeleni je, ze hodnota firmy lezi v lidech. kdyz skodovka 2021 rusila smemy, tak taky nevyhazovala, zmci zustali doma jeden kvartal s 85-80%. slo o logistiku a chipy. kdyny cekali upadek odbytu, asi by taky vyhazovali. tedy nejde o propousteni z nouze, jako utlum vyroby? a co na to plany na rozsireni Gigafactory u Berlina? to je lepsi signal nez 10% zamencu
    KAERO
    KAERO --- ---
    OMNIHASH: vesnice nikoho netrapi, ale satelitni mestecka kolem mest tvori velkou cast provozu do a ven. A v tech satelitnich mesteckach ta MHD taky zrovna extra moc nefunguje...
    CROME
    CROME --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak tak, vse to zmikrozmanaguje sam velky Elmo
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PALEONTOLOG: gupta jim dava 100% a uz jsou doma asi ctyri mesice ne? Nebo jen 70%?..ja bejt elonem tak zacnu vyhazovat postupne vsechny a nahrazovat je robotama. Xiaomi auto uz se vyrabi roboticky skoro cely.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOUDY: hm a proto se při krátkodobým výpadku udržujou zaměstnanci na 70% platu, žejo.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    PES: nechci teda remcat, ale dneska uz snad fungujou drockari na kazdy vesnici. i tam, kde mam chatu existuje lokalni drockar a ve vetsine civilizovanych casti republiky jezdi uber/bolt, kteri diky ukrajincum a jinejm cizincum za volantem srazili cenu na minimum.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Kazdej spravnej ceo a majitel firmy propousti kdyz poptavka klesa. Tesla ztraci proti cine konkurencni vyhodu, takze imho pujdou akcie jeste dolu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ... jen mimoděk přidám, že tesla propouštěla i v minulosti ... naposledy to bylo 2022 a taky 10%
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    JIMIQ: ja bych jen rekl ze ve twitteru by se to samozrejme nestalo, nebo ze meta ci amazon nepropoustely, ale…:)

    Majitel Facebooku opět masivně propouští, o práci přijde 10 tisíc lidí - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/meta-facebook-propousteni.A230314_143930_eko-zahranicni_bur

    Zuckuv masterplan!
    PES
    PES --- ---
    VON_GILOTINE: akcie jdou dolů, je třeba vyházet plno lidí - dokud zase akcie neporostou...
    ...tak nějak ta mantra managerů kapitalismu byla/ke, ne?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Beztak se ti lidi jen flakaj doma na houmiku, Koudy vam to vysvetli :)
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    Jejda, ale to je jen vse muskuv masterplan

    Tesla to cut 14,000 jobs as Elon Musk bids to make it ‘lean, innovative and hungry’ | Tesla | The Guardian
    https://www.theguardian.com/technology/2024/apr/15/tesla-cut-jobs-elon-musk-staff
    PES
    PES --- ---
    Ale no copak to...

    Smutné jaro v Tesle. Prodeje klesají, Musk se chystá propouštět ve velkém - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/tesla-propousteni-zamestnanci.A240415_132717_ekoakcie_ven?galerie
    Americký výrobce elektromobilů Tesla plánuje zredukovat počty svých zaměstnanců o více než deset procent. To by celosvětově znamenalo zrušení minimálně 14 000 pracovních míst. Informaci přinesl portál Electrek s odvoláním na interní e-mailovou zprávu, kterou v automobilce Tesla rozeslal její šéf Elon Musk.
    PES
    PES --- ---
    OMNIHASH: Tam kde to znáš, tam se to naučíš... ale pak se dostaneš někam jinam a jsi v pr... Však i Tobě se může jednou stát, že někde dojdeš na zastávku řekněme ve 22:00 a tam zajásáš, že ve 22:10 Ti pojede bus...
    ...ovšem jásat budeš jen do chvíle, než si přečteš tu malou poznámku mikropísmem, že aby ten bus jel i tudy, je třeba zavolat či poslat SMS na číslo 12345678 , ovšem nejpozději do 21:45.
    A pak už budeš celou noc až do rána v pr...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PES: upřímně, vesnice nikoho moc netrápěj. Tam žije poslední milion, dva čechů, a halt je to daň za bydlení v prdeli a to auto tam prostě potřebuje každej. Naučit se volat si autobus zas takovej boj není, zvládla to moje 95letá babka, zvládneš to i ty.
    PES
    PES --- ---
    QWWERTY:
    DZODZO: ty busy na zavolání jsou pěknej voser, de-facto to je v aktuálních provedeních jen "virtuální linka", která jede jen když si někdo zavolá (včas předem), ale opticky se to tváří jako skvělá dopravní obslužnost...

    V reálu to znamená
    - nelze se na to spolehnout (zjistí cestující potřebu pozdě, nejede) a pokud to je naopak "variabilní konec linky", musí cestující při nástupu upozornit řidiče extra, že pojede dál
    - rozbíjí to pravidelnost obslužnosti (takt)

    Jistě, rozumné řešení to nemá - resp. má - jmenuje se to "osobní vozidlo" a podle toho to pak vypadá, protože bez auta je život mimo větší města s hustou MHD i s nočnimi linkami prostě nemožný...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QWWERTY: pokial sa to da nasadit plosne vsade a bude to ekonomicky zmysluplne, tak je to dobra alternativa, ale u autobusov musis platit soferov, takze k provoznym nakladom si musis pripocitat mzdove, navyse casto sa tieto typy transportu financuju z krajov, u nas to idsjmk doplaca jihomoravsky kraj, v chudobnejsich regionoch moze byt problem na to zohnat peniaze, zalezi to aj od zaujmu verejnosti, napr. u nas zaviedli nocny spoj z brna, lebo si to cestujuci vymrceli v nejakej ankete, ale po 6 mesiacoch ho znova zrusili pre nezaujem, lebo sa neoplati vysielat spoj pre 5 ludi a platit priplatky za pracu v noci soferom
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    QWWERTY: to už jede po vesnicích AFAIK skoro všude, plus ještě městský taxíky v menších lokalitách. Důchodce dostane slevovou kartičku a platí za kilák třeba čtyři koruny, zbytek proplatí radnice.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam