• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: o protipovodňovém dost pochybuji (průřez profilu koryta pod mosty se nezměnil ani o milimetr) a o estetickém si můžeme popovídat až nahází do koryta všechny ty překážky (jak mají na těch vizualizacích) a přijde (opět) velká voda z vypouštění a přepadu Přehrady (jako třeba minulé Vánoce, když tam utopili ten bagr) a jak esteticky to tam všude bude vypadat po opadnutí vody (pokud ta navíc s sebou nepřinese nějaký plouvoucí binec, který se na tom všem estetickém buď zachytí a ucpe to tam anebo to estetické vezme s sebou a ucpe to o kousek níž třeba pod železničním mostem vedle hl.n.)...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: totalni rozjebani koryta svratky ma protipovodnovy a esteticky ucel, v komarove to vyzera ovela lepsie ako ten kanal co bol doteraz u ronda

    chystal som deckam na veceru pecene zemiaky, tak mi napadlo jedno meme

    PER2
    PER2 --- ---
    PER2: male pokracovani kritiky cesty na mesic, spacex included
    NASA Isn't Telling Us Something About The Moon
    https://youtu.be/eJ3dsXP839U
    PES
    PES --- ---
    MAWERICK: na rovných úsecích to mohlo mít prý až 600m rozestupy... nicméně celé tohle stavěli na POUHÝCH 6 MĚSÍCŮ PROVOZU kvůli dopravě na květinářskou výstavu!!!
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    PES: To vypadá dobře náhodou. A je to docela subtilní konstrukce.
    PES
    PES --- ---
    PER2: narážel jsem jen na tu "snadnější záchranu v ulicích než na horách" ( XCHAOS )
    PER2
    PER2 --- ---
    PES: not possible!

    PES
    PES --- ---
    XCHAOS: to by to nikde nemohlo ve městě vést nad jakoukoliv zástavbou, nadzemním elektrickým vedením apod... což tedy ve městě moc reálné není...
    ...i když urban-lanovka ještě není takový nářez jako některé již docela staré experimenty jako třeba
    OBRAZEM: Aerobus, který „létal“ zavěšen na visuté dráze v Západním Německu - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/technet/technika/aerobus-mannheim-1975.A240201_140301_tec_technika_erp
    KAERO
    KAERO --- ---
    PEJR: mesto, ktere skoro ani nema chodniky, povazuji jako mesto stavene pro dopravu autem. To ze to nefunguje, je vec druha.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PALEONTOLOG: ve městě z ulice o dost snáz, než na horách...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: no, zatímco tramvaje vůbec nepotřebujou vozovny a servisní techniky... ;-) Visutý lanovky nejsou samospásný, ale oproti vrtání minitunýlků pro jedno auto mi přijdou relativně příčetný.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    OMNIHASH: pobavila me predstava, jak pri poruse sundavaj hasici pasazery na zem
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: no řidiče sice nepotřebuje, ale za to strojníků celkem dost. Třeba lanovka na Sněžku má stabilně 25 zaměstnanců, a dalších deset nabírá na sezónu jako brigádníky.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: ano, tramvajová trať s intervalem 3 minuty, proč ne. Jenže si spočítej, kolik potom potřebuješ tramvají a řidičů. Já mluvil o tramvajové lince s daleko běžnějším taktem 15 minut. Lanovka navíc nepotřebuje řidiče...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOUDY: tak s oemezeným prostorem na povrchu a s pokračující klimatickou změnou je život, nebo alespoň jeho část, v podzemí jednou z alternativ, za 100 let možná i nezbytnost.
    OMNIHASH: já si takovej okružní tunel nebo kyvadlovej provoz na vytížený trase představit umím. nekritizuju elma, že by to tunely nedávaly smysl, ale protože TBC tvrdila od zaáčtku blbosti a prezentuje normální věci jako revoluční a ty revoluční nemá a odborníci si kladou otázku, pokud je bude mít, jestli zrychlení ražby na 7mil týdně pomůže bezpečnosti a kvalitě stavby. a dál to znáš
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: tramvajová trať má kapacitu kolem 20.000 lidi za hodinu v jednom směru. Extensivnejší lanovkovou MHD má pár francouzských městeček kolem Alp a Caracas.


    KOUDY: ne, nedává, aspoň nikomu, kdo má v tom oboru jakýkoliv vzdělání/insight. Že se ucpanost silnic nezlepší přidáním dalších pruhů jsme experimentálně zjistili právě na tý miliónproudovce v LA. Někdy před padesáti rokama... jinak LA metro má.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PALEONTOLOG: Prej do boring company par firem investovalo a valuace je asi 5 miliard dolaru. Nevim jestli to nebyl starej clanek, ale osobne bych spis investoval do Spacex/Starlinku nez do tunelu pod zemi.
    PES
    PES --- ---
    XCHAOS: no ale ta "nulová čekací doba" je vykoupena nutností nonstop provozu (oběhu), tj. pohonu atd...

    DZODZO: čekal jsem, kdo se vytasí s touhle kokotinou tady z našeho města (kde to jen tlačí teď ODS, protože prachy... stejně jako totální rozjebání koryta Svratky...)
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    XCHAOS: To má ale stejnej problem jako visuta dráha (třeba jako ve Wuppertalu)....

    Musíš mít sloupy a tak. V lese to nevadí (nebo aspoň ne tolik) ale ve městě to nikdo moc nechce...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam