• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ba dum tss

    LAAZI
    LAAZI --- ---
    OMNIHASH: Tak pokud je naklad spaceX na jeden launch falkonu 15 mio $ a posle 50 druzic, tak mas naklad na 1 druzici 300K$, pokud reknes, ze na ni pripada 650 klientu, tak je naklad na jednoho klienta 465 dolaru.
    Ale taky teda nemam iq 256.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    VYHULENY_UFO: 650 zákazníků na družici, to je strašnej úlet, jak tohle může ekonomicky vycházet, naprosto nechápu
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DZODZO: Tykraso slusny. Tesla ma narozdil od Disney pater.
    KAERO
    KAERO --- ---
    SEJDA: "za 2 mesice druhy problem" - problem malo castych jevu je, ze se podle nich fakt spatne posuzuje rozdeleni a trend. Na to bacha, muze to byt i jen casove lokalni souhra.
    PES
    PES --- ---
    XCHAOS: jaká asi bude dodací lhůta zasilky tankeru metanu od Jupiteru či Saturnu? ;-))) #humot
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    XCHAOS: Ta enviromentalni cena je mene jak kapka v mori. Nemluve o moznosti vyrabet synteticke palivo z CO2 a carbon-neutral energie.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SEJDA: bude startovat se Starlinkama. A nebo pokud se poletí někam dál za LEO, tak se bude donekonečna tankovat. Nemůžu si pomoct, ale ten počet potřebých startů k dotankování mi nějakým nadšením fakt nenaplňuje. Průzkumu kosmu fandím, ale takhle vysoká envirnomentální cena mi přijde příliš....
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    jo vlastne, mi to ted doslo..Elon mysli jakoze "my consciousness", "my life", akorat menezer socek to vzdy bedlive pred publikaci vynda
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    YMLADRIS: is the future of consciousness in the room with us now?
    NYIBELUNGER
    NYIBELUNGER --- ---
    KOUDY: v současné době vybírám EV, dříve (když to ještě nebylo relevantní) jsem byl přesvědčen o tesle. Nyní mi tesla sice stále přijde nejlepší vzhledem k ceně a nabízeným vlastnostem, ale to co dělá space karen mě natolik odrazuje, že vybírám z ostatních horších možností.
    PES
    PES --- ---
    SEJDA: když budou mít dost "kusů" StarShipů (desítky? stovku?), tak budou moci startovat 3x denně, mezi tím budou mít i měsíc na to "oprášit" předchozí kus před novým startem ;-))) (akorát kde je budou "parkovat" a kde budou mít ten "tovární řetězec a-la Fordova automobilka", aby je mohli de-facto v řadě sériově repasovat) #ironie
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    YMLADRIS: za 4-6 let budou startovat 3x denne?
    Vsimneme si, jak se ted zadrhava kolecko Falconu 9, za 2 mesice druhy problem, ted se horni stupen nedeorbitoval tak jak mel a trosky dopadly mimo vyhrazene zony. Neco se ve SpaceX meni, tusim, ze tlaci na snizeni nakladu, kdyz se ukazuje jak moc bude Starship draha.
    Takze pokud bude dochazet k podobnym zadrhum i u Starship, bude dochazet k odkladum. Odklad muze byt i rocni, pokud dojde k explozi v blizkosti rampy a nebo selhani a Starship vyleti mimo planovany prostor.
    Ale bylo by to krasne. To by mohlo znamenat, ze dalsi mise Polaris bude 2026 a potom posledni mise Polaris by mohla byt 2028, kdy by uz Starship mohla mit za sebou 500 startu, i kdyz vubec netusim, s cim bude startovat. Ale mozna to je prave to, proc tolik hypuji to datum, aby motivovaly investory uz ted zacit stavet svuj "naklad" do vesmiru.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Lidi na Marsu

    Best case 2028, but probably 2030.

    If SpaceX is not smothered by regulations, then the Starship launch rate will far exceed the Falcon launch rate, as Starship fully reusable, while Falcon is only mostly reusable.

    Starship should be doing >1000 Earth orbit flights per year by 2028. That is still low compared to what’s needed to build a self-sustaining city on Mars and secure the future of consciousness.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @elonmusk
    Starlink terminals will now work automatically without need for payment in the areas affected by Hurricane Helene
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    KOUDY: No já si třeba radši koupil ID.4. Nechci rvát prachy magorovi, co za ně pak tlačí fašismus. (Navíc byla o půl mega levnější, a nedám výplatu za to, abych musel stěrače klikat někde v hloubi tabletu mimo zorné pole.)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ARAON: Je otazka na kolik je to muskem a na kolik jsou proste cinani levnejsi a presne dochazi k tomu efektu smartphonu, kdy jsou vlastne vsechny ty elektricky auta stejny, takze resis spis dojezd a cenu, ale uvidime jakej bude rok 2024 pro teslu. Tusim ze uz skoncily i ty pobidky v dost statech, coz Q1 a Q2 ovlivnilo. Taky je na tech statistikach videt jak se proste vubec neprodava Sko a Xko a lidi kdyz resej elektriku, takt fakt chtej aby stala 40-50 tisic dolaru max.
    ARAON
    ARAON --- ---
    KOUDY: Tak ja tady na NZ pozoruju pomerne velkou nevrazivost vuci Muskovo prechodu na Trumpism. Samolepky "koupil jsem to driv, nez se ukazalo, ze je Elon magor", tu vidim na Teslach dost casto. A statistiky ukazuji, ze Tesel se prodava mene. Driv byly vsude Tesly. Ted hlavne BYD, Polestar, MG. Samozrejme do jake souvislosti za to muze Muskuv prerod v nacka, je tezko soudit.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam