DRAGON: s tím softwarem je specifická kauza Huawei, protože jde o páteřní switche: provoz páteřních switchů už doslova nejde přes nic dalšího (nebo skoro nic dalšího), takže když si tam výrobce vloží nějaké vlastní packety navíc, tak prostě nemáš jak vůbec zanalyzovat: i běžné metody analýzy provozu v sítích setkávají, pokud se ti ten páteřní prvek rozhodne určitý typ provozu neposlat.
U spotřební elektroniky přeci jen komunikuješ po nějaké další síti a nějaká snaha donášet by byla nápadná. Ke špionáži slouží spíš aplikace jako TikTok.
Sice souhlasím, že mít se na pozoru před technologickým vzestupem Číny je moudré - ostatně, já si hraju se solární elektrárnou čínské výroby, která ale hlásí veškeré statistiky provozu přes čínský cloud a logiku toho, v jakém režimu provozu se vlastně rozhodne nacházet (např že se se rozhodne dobít si na podzim či v zimě baterku ze sítě, apod.) si lze pouze domýšlet.
Na druhou stranu, zrovna zprávy o SW aktualizacích Tesly a o tom, jak je v těch autech všech SW definované, mi nějak nenaplňují optimismem, že zrovna tohle je to, jak bych to celé chtěl mít udělaný. Podle mě je EU dost velký trh na to, aby si dokázala vynutit takové regulace, které dokáží invazi cizích výrobců zkrotit. Např. je důležité, aby elektromobily jak od Tesly, tak dovezené z Číny, byly na evropské půdě opravitelné v evropských servisních centrech, aby přiměřené množství komponent bylo standartizovaných, apod.
Evropský bojkot hranatého Cybertrucku a levných čínských miniaut má v podstatě dost odlišné důvody, ale mělo by to sloužit k nějakému nátlaku na evropské automobilky: pokud nedokáží v nějakém časovém limitu nabídnout srovnatelný produkt, tak budou dovozní cla zrušena. Toto ale není reálné, to si radši automobilová lobby založí vlastní politické strany, aby obrátily EU vzhůru nohama a vyhlásily si vlastní ochranářskou politiku po vzoru Trumpa (tedy selektivní cla na to, co se hodí... co je nám do převálcování trhu se spotřební elektronikou, naše spalovací motory si rozvracet nedáme)