• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: "není Elonova vina"... no, naporoučel si nějakou vzdálenost od dálnic, od přístavů, od letiště a možná od železnice (i když tak osvícený nevím, jestli je). No a německý úředníci zapíchli kružítka do mapy a vybrali přípustný lokality a tady jim to navíc zaklaplo s nějakými investicemi do východních spolkových zemí a všechno si to sedlo. Akorát já prostě nevěřím na přinášení obětí... podle mě prostředky světí účel, ne naopak. Lesů je málo, měly by se naopak rozšiřovat a ne omezovat, a tohle dlouhodobě poškozuje image elektromobility jako takové.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: Ano. Neni to Elonova vina, ze tovarna stoji v lese. Je to na nemeckych uradech, ktere proverovaly nejlepsi lokalitu apod..a nemci jsou dost durazni co se tyce enviromentalnich mrdek zejo..vypnuli jadro a jedou z vetrniku a solaru..takze si urcite moc dobre spocitali ze par akru lesa jim za tu tovarnu dlouhodobe stoji.

    baterky jsou pro elektroauta alfaomega a konkurovat cine, ktera ma celou vertikalu na nerostny veci do nich je slozity..takze urcite si nemecko zajistilo dobrou pozici na 50 let dopredu. Jen tech tovarech potrebuje na svem uzemi tak 6 a ne jednu. Nevim jestli i ted wagen nejakou nestavi. Osobne jsem dost zvedavej jak se ty elektroauta v evrope za deset let uchytej. Zatim mi prijde ze se bez dotaci neprodavaj uplne dobre.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: ano, ale sakra, to je neschopnost úřadů. Vypadá to, jako by Německo potřebovalo Elona a ne Elon Německo. A to není dobrá vyjednávací strategie.

    Dokonce si ani nejsem jistý, jestli u něčeho jako baterky, jsou úspory z rozsahu tak klíčové. Zejména zezačátku to byla obrovská hala, ve které se baterky vyráběly div ne ručně... postupně se asi nějaké výrobní linky osadily, to je jasné, ale vlastně nevím, proč by výroba měla za každou cenu být tak strašně centralizovaná. Navíc to vede k těm argumentačním závěrům "tak když se kvůli elektromobilitě musí stavět takovéhle obrovské fabriky, tak už si nejsem tak jistý, že je to tak fajn věc".

    Podle mě se ta výroba takhle masivně centralizovat nemusí (ale pochopitelně, takhle spektakulární centralizovaná věc, která je viditelně "too big to fail" udělá dojem na investory... jako show dobrý) a i pokud musí, tak prostě vhodný opuštěných industriálních areálů jsou mraky (jenže to nevypadá tak futuristicky, potom... není to show)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Deset vlad z deseti evropskejch zemi lezlo Elonkovi doprdele aby svoji tovarnicku postavil u nich.

    Germany's then-federal minister for economic affairs and energy, Sigmar Gabriel, stated that Tesla was in talks with the government during 2015 over a Gigafactory there.[13] Authorities, companies and over 100,000 citizens in the Lower Lusatia region (100 km (62 mi) southeast of Berlin, near the Germany–Poland border) urged Tesla to consider siting a factory in the region, close to the Czech lithium. They suggested the EuroSpeedway Lausitz for drive tests, along with Dekra.[34]

    There was intense competition among European countries to host the Gigafactory because of its expected significant contribution to the economy. The sprawling facility, which is expected to be one of the largest manufacturing lines in Europe, will need a considerable number of employees despite many highly automated processes. There is also a concerted effort in the region to encourage battery manufacturing since it is viewed as a strategic economic measure due to an increasing global transition towards renewable energy.[47]
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: Tak ocividne nenasel ne? Tesla tovarna v evrope se resila plno let a hodne zemi o ni bojovalo..stejne jako slovaci o zavod v nitre na skodovky a wageny nebo kde to bylo...ci nosovicka hyundai. Tohle fakt nebylo tak ze si Musk rekl ze si postavi tovarnu v lese a nemci rekli jasne vole..lets go. Tesla musela splnit tunu podminek a ten pozemek ji nabidli nemci, kteri byli radi ze vyhrali "vyberko" mezi zemema ve kterejch tesla tovarna je.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    PES: já pro jednoho přímo pracuju a hned při nástupu jsem se zařekl, že při prvním konfliktu s památkáři nebo ekology dávám výpověď. Už pátý rok nic. A pomalu se z té firmy stává kromě developers i výrobce solární elektřiny, cpeme soláry na každou naši vhodnou střechu.

    #kecy
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: no ale tím spíš, že tady to neuschlo, tak to bylo vzácný (mimochodem, borovice v Polsku jsou taky zdravý.. my začínáme díky klimatický změně bejt na borovice moc na jihu, teď se trochu vzpamatovávaj, ale prostě jak tu v zimě už nemrzne, tak ty breberky co je žerou nevymrznou...).

    Hlavně Berlín je jeden velkej brownfield. A taky kdyby stávající automobilky byly co k čemu, tak mohly elektromobily vyrábět ve svejch stávajících fabrikách. Tesla je především pomník neschopnosti všech ostatní, než něco, co muselo bejt (tohle do určitý míry platí o pro SpaceX... mohl to dokázat kdokoliv, no...)
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: Hele v tomhle jsem celkem rád, že jeden z mých klientů je sice developer, ale drtivou většinu lokalit po Evropě staví na místě původních brownfieldů a ne na orné půdě a tak (i když samo pár i takových by se našlo, ale obvykle jsou to místa horší bonity půdy)...DZODZO:
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: nevěřím, že zrovna u Berlína by se nenašel nějaký brownfield po opuštěné socialistické nebo spíš dokonce i druhoválečné fabrice. Já si spíš myslím, že tohle je už cílený kalkul na to přilákat pozornost médií a vyvolat kontroverzi. Ještě dovedu pochopit, když někde chtěj těžit uhlí, i když si myslím, že už by se těžit nemělo: ale holt tam pod tou zemí je a někdo chce, je to nějakej zdroj. Tahle fabrika mohla klidně stát o kus vedle, nemusela se stavět místo lesa. Východní Německo je posetý pustinou po těžbě hnědýho uhlí a různými postindustriálními prostory, které by se holt musely zrekultivovat a případně by nebyly tak blízko velkoměsta.

    Asi nikdo neříká, že se má veškerá výstavba čehokoliv zastavit, ale když městský developeři můžou pracovat s brownfieldy, jako v Praze v prostoru kolem redukovaných nádraží, např. v Holešovicích nebo na Smíchově, tak proč by industriální developeři nemohli fungovat stejně?

    Tady je to podle mě vysloveně mediální masáž, protože ekologický aktivisti jsou nepopulární u mainstreamu, tak se úmyslně dělá něco, aby se vyvolala konflikt a aktivisti začali bejt aktivní a brand si tím buduje image u toho mainstreamu. Přijde mi to šílený, popravdě.
    XARGH
    XARGH --- ---
    DZODZO: ad monokultura = kde rostou borovice, vetsinou nic moc jineho neroste (hoodne piscita puda)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: to vypada skor na nejaku monokulturu nez les, takych som uz videl par uschlych na vysocine
    PES
    PES --- ---
    PALEONTOLOG: no zrovna ta Gigafactory v lese se mi také nelíbí...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    PES: hele a jak by ses tvářil ty, kdyby ti starosta domluvil gigafactory za tvým barákem, a jak se ti to nelíbilo na začátku, tak by tě dnes oblažili rozšířením a k tomu ti navíc vyčerpali vodu pod tvoje studny. to by se ti jistě velmi pravicově líbilo :-)
    btw. nepěkná stránka lektromobility není jen její energetickej mix, ale hlavně vstupní suroviny na baterie.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KAERO: v lese se to lip streamuje na tiktok a sbiraji donaty.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PES: deceloperi taky ne.
    PES
    PES --- ---
    KAERO: Exhibicionisti nemyslí...
    KAERO
    KAERO --- ---
    VOYTEX: asi nikdy nepochopim proc protestuji v lese, misto aby protestovali u radnice/vlady ktera to povolila. navic z protestu pred radnici je jen tak nevyhodi (kdyz to ohlasi), kdezto z ciziho lesa mnohem snaz.
    VOYTEX
    VOYTEX --- ---
    Ruin Earth, occupy Mars

    The desperate last stand to save a forest from Tesla | Environment | Al Jazeera
    https://www.aljazeera.com/features/longform/2024/12/21/the-desperate-last-stand-to-save-a-forest-from-tesla
    “There’s little rain, and while there are many lakes, they are surface waters, not aquifers or underground reserves. People here have always been taught not to water lawns or flower beds in the summer to save water. Yet, the richest man in the world, Elon Musk, can extract 1.8 million cubic meters (63.5 cubic feet) of water a year and pollute the groundwater in a protected area. To me, it’s incomprehensible.”

    Grunheide Forest, Germany - At 8am on a morning in late November, on the outskirts of Berlin-Brandenburg, hundreds of police officers have entered the Grunheide Forest, which has been occupied by activists from the "Stop Tesla" movement since the end of February.

    The area, referred to as the "water forest occupation" has been the focus of a battle against expansion plans for Tesla's gigafactory - its fourth in the world and the first in Europe - which environmentalists say is causing irreparable damage to local water reserves in a region already suffering from drought.

    ... "My views on electric mobility have completely changed. After many discussions and reading articles and books, I’ve realised it’s not the solution. We need to expand public transport, not build more SUVs and electric cars."





    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: anti SUV ..
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    SATAI
    SATAI --- ---
    JIMIQ: a Koudy s Vávrou nebudou mít co žrát ;-(
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam