• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    W_NOICE78: AEBS nevyužívá data o rychlostech... A využívat nikdy nebude. Kor když kolikrát zabrzdi i v autě obyčejným trmpomatem bez map atd.

    Data o rychlostech využívají jiné systémy - například systémy druhé a vyšší úrovně autonomniho řízení. A to není nouzové brzdeni.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SMRGL: Jak uz jsem psal, tuhle nefunkcnost maji i jiny znacky.
    Samozrejme ze neaktualni mapova data jsou jednou z pricin phantom brakingu.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    W_NOICE78: Zatím jediný automobilový multimediální systém, který umí stahovat online mapové podklady přes GSM je Android automotiv s aplikací mapy Google, aplikací Here a Waze.. O jiném zatím nevím.

    Tahle zásadní nefunkčnost mě u tesly dost překvapila, stejně jako to, že neumí Fotu přes GSM.


    Fantomove brzdeni v souvislosti s AEB nemá nic společného s mapovymi podklady. V rámci prediktivniho tempomatu ano, mapové podklady dělají hodně, ale zase záleží od kud se mapy berou.. Mnoho značek nevyužívá pro rychlostní limit podklady v autě, ale používá virtuálni mapy - např Ehorizon od Continentalu ( což tedy taky dost často není žádná super výhra)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SMRGL: Ja netvrdim ze to delaji vsechny znacky, ale ze ten problem ma treba Enyaq, ktery taky nema v nativni navigaci nove dostavene useky. Tesla ma online mapy, jinak by ti neukazovala aktualni dopravni situaci a v pripade problemu ti navrhne alternativni trasu. U Tesly a jinych znacek, ktery nativne nepouzivaji carplay, android auto nebo data od googlu, nemaji aktualni mapovy data a ty jim dodava TomTom nebo OpenStreetMap. Ze nemas aktualni data je taky hlavni pricina phantom brakingu, kdy jedes na autopilota nebo tempomat a v useku kde bylo driv omezeni a uz neni, ti to samo snizi rychlost a tohle se nestava jen u Tesly.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    W_NOICE78: Ale umí. Ty, co mají online mapy Google přes GSM, ne jako tesla, která je tahá do offline a chovaji se právě jako tomtom mapy včetně aktualizaci
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    W_NOICE78: To je mozny, mam jen jedno auto. Ale pucuju si pravidelne vsechny mozny auta na obchodnich cestach a to nejsou self driving ani elektricky, nicmene mam zkusenost, ze znacky umej precist spravne.

    Mapy by meli mit od Googli v Tesle ne? Minimalne je to na ty mape napsany. Ale mozna maj jen ty obrazovy data od Google a navigacni metadata maj nekde jinde.

    Me treba hrozne vysira, ze Tesla neumi Blanku a Mrazovku, porad mi tvrdi, ze tam je 80. A na Andelu, kde je ta krizovatka mezi tunelama si kousek mysli, ze je tam 30. Takze kdyz sem jeste stupidne pouzival ty self driving sracky od nich, tak mi to parkrat zabrzdilo ze 70 na 30. Vsichni okolo bylo nadseny. Ja nejvic
    PES
    PES --- ---
    Malé mráčky v ráji?

    Síť X se potýká s výpadky, problémy mají desítky tisíc lidí především v USA - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-sit-x-se-potyka-s-vypadky-problemy-maji-desitky-tisic-lidi-predevsim-v-usa-40522572
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    JIMIQ: Vyhodil? Ke? Vzdyt mel smlouvu na dobu urcitou ktera mu vyprsela. Doge normalne funguje dal a dal bude rozebirat deep state, setrit, koukat kde unikaj prachy atp :))..Jsem fakt zvedavej na data za pet let a jestli se svet pouci jak to delat, nebo jak to nedelat :))

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KOUDY: a myslis ze to rekl i Trumpovi a ten ho kvuli tomu vyhodil? :D
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Jinak Teslacky FSD je furt daleko pred ostatnima autonomnima systemama co jsou nejaky testy ne? Mercedes se tomu blizi celkem, ale kazdej vyrobce ma samozrejme pod carou napsano ze za vsechno v aute je stejne odpovednej ridic a ne autonomni rizeni..cimz se elegantne vyhejba pripadnejm zalobam.

    Tesla FSD — the leader
    Tesla’s Full Self Driving, or FSD, is the clear leader. But that doesn’t mean I would recommend it. I did extensive testing of version 12 (have not tested version 13 yet, which I understand offers substantial improvements over v12). It was both mind blowingly impressive and scary at the same time. FSD will essentially drive the car anywhere (including right into your garage). There is no highway-only restriction, which is found on most competing ADAS. So Tesla FSD will negotiate complex local driving scenarios that competing ADAS won’t touch. Why won’t the competition do something similar to FSD? Because it’s really hard and it is fraught with unpredictability. Other EV manufacturers don’t want that kind of liability hanging over them like the sword of Damocles.

    Tesla Full Self Driving Vs. The Rest: Be Very Careful Choosing Your Next EV
    https://www.forbes.com/sites/brookecrothers/2024/12/29/tesla-full-self-driving-vs-the-rest-be-very-careful-choosing-your-next-ev/


    The conversation begins with Pete and Grayson discussing Tesla FSD (Full Self-Driving) and the advantages Tesla has with their data gathering abilities. Tesla has over 5 million vehicles fitted with FSD hardware and software on the road today, driving an estimated 50 billion miles per year — 100,000 miles per minute. This on-going data collection gives Tesla a massive advantage over competitors developing an end-to-end neural net self-driving stack.

    https://www.roadtoautonomy.com/tesla-data-advantage/
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Neuveritelny. Jeho hloupost me provokuje, ani ho nemusim cist.
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    Jinak kdyby fsd v cechach fungovalo, byl by to malej zazrak, kdyz je ucene v usa, kde je jine dopravni znaceni a zakony.
    SADY
    SADY --- ---
    W_NOICE78: ruzne verze Tesly to maji jinak, neni vsude TomTom
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    TRANCEWARP: a funguje to aspon na dalnici?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    PER2: řidič je odpovědný i když jede na full self driving? takže spíše full self crash.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    TRANCEWARP: Ale to neumi i ostatni znacky, to jede za TomTomem co dodava data.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    PER2: Nicmene tady na to dost kaslou.
    Ani po pul roce Tesla nevi, ze D3 pokracuje az do Kaplice a furt mi planuje trasu na Sumavu pres Budejce.
    Sice umi cist znacky, ale blbe a precte je spatne a treba si precte 30km/h z paralelni silnice a dokonce ani nevi, ze omezeni prestavaji platit po odbocce.
    A pak si je ale jista, ze nejedu po silnici a snazi se mi strhnout volant v ramci zachrany zivota ven ze silnice.
    A to pokazdy kdyz startuju, tak zahajluju :))
    PER2
    PER2 --- ---
    DZODZO: jde tu o pristup tesly k temhle situacim, slovickarit muzes jak chces, good luck with that.... data k tomu nemame, protoze tesla v tehlech pripadech dost mlzi, treba tenhle pripad bude jinej... uvidime (nemyslim si)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PER2: dobre tak potom porovnavajme hw a sw z roku 2021 vs 2025, ale bohuzial nemame k tomu blizsie data
    PER2
    PER2 --- ---
    DZODZO: oboji pouziva stejny HW, FSD te za priplatek jeste posle do prikopa na druhystrane silnice....
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PER2: to ale miesas FSD a autopilot, to su dve odlisne funkcie
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam