• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    Jsem si tak po ránu kreslil tu KOUDYho představu o budoucnosti a nějak mi to nevychází, ale třeba tam mám někde chybu.

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: jo, takhle kdyby byly na trhu elektromobily, optimalizovaný ne na zrychlení z nuly, ale na dojezd... (což často přímo souvisí s tím, že maximální odebírané proudy snižují efektivní kapacitu baterie, apod.)

    Jinak myslel jsem, že ty různý ludicrous apod. módy by třeba majitel auta mohl nějak vypnout a nastavení by mohlo být zaheslovaný... má to takhle každý elektrokolo...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: Tyvole kluci ctete ty clanky trochu. Chapu ze clickbaity nyxakum stacej. Omnihash uz ani necte prispevky, ale Hertz se nezbavuje elektromobilu (nejen od Tesly, ale i treba od Polestaru) kvuli tomu, ze by ta auta byly sracky, ale kvuli tomu, ze maj zrychleni jak ferrari a pujcovali si je dementi, kteri neumi ridit cimz dochazelo k dost pojistnejm udalostem, ta auta byla vyrazena a hertz je korporace jako kazda jina, takze jim to diky tomu prestalo vychazet tabulkove. Auto ktery je kvuli nejakymu dementovi kterej neumi ridit v servisu si nikdo jinej nemuze pujcit a nevydelava.

    Důvodem k tomuto rozhodnutí měly být podle vyjádření autopůjčovny extrémní výdaje týkající se oprav elektromobilů. Generální ředitel společnosti Stephen Scherr již v minulém roce uvedl, že náklady na jejich opravy byly přibližně dvakrát vyšší v porovnání se srovnatelnými vozy poháněnými spalovacím motorem.

    Na vině by přitom neměly být přímo technické závady na vozidlech, ale fakt, že zákazníci autopůjčovny rádi testovali jejich schopnosti. Mnozí pak přecenili schopnosti vlastní, což vedlo ke kolizím a poškozením vozidel. Hertz se podle vyjádření Scherra dokonce snažil omezit točivý moment a rychlost vozů, případně je nabízet jen zkušeným řidičům.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SATAI: aha, hmm. no ale to pořád už bylo po koupi Xitteru, to už byl image na šikmé ploše. Obecně, lidi si asi maj tendenci půjčovat auta, na který jsou zvyklý a podíl elektromobilů pořád ještě není tak velký, nebo když je lidi maj, tak s nima jezděj a auta si nepůjčujou. nevím, to jsem se zase pustil do debaty, chjo.
    SATAI
    SATAI --- ---
    XCHAOS: 12.1.2024
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PES: to je podle mě jen sekundární efekt toho, jak Elon politicky nasral svojí hlavní cílovku. Protože kdo by si na dovolené nebo služebce typicky předtím půjčil Teslu? No městský liberál, přece... jestli to byl kalkul, jak udělat značku cool pro tu "druhou půlku populace", tak to byl nejhorší kalkul na světě.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CHAOS_RK: To mu děla ta stopka, která je špatně natočená.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Dneska starship test.
    CHAOS_RK
    CHAOS_RK --- ---
    kolega v praci musi v Tesle FSD vypinat, kdyz jede pres tuhle "krizovatku" - poprve ho to dost vydesilo, kdyz mu tam auto zastavilo - je to mimo obec a rikal, ze asi celkem klika, ze za nim nikdo nejel... Cloveka ani nenapadne tam zastavovat...

    PES
    PES --- ---
    SEJDA: jo, jo, sdílení Tesly bude ještě větší bomba než Tesla v autopůjčovně...

    Autopůjčovna Hertz se zbavuje elektromobilů a vrací se ke spalovákům - CzechCrunch
    https://cc.cz/drahy-krok-vedle-autopujcovna-hertz-se-zbavuje-elektromobilu-a-vraci-se-k-autum-se-spalovacim-pohonem/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Z pohledu velikosti trhu je Praha jenom prerostla vesnice a spousta lidi i v Praze tak premysli. To se se sluzbami v Londyne, Parizi, Berline vubec neda srovnavat.
    Musk jenom vidi ty marze, a snazi se k nim dostat. Ze jini zvladnou pujcovani aut lepe nez integrovane pujcovani aut v Tesle je bez debat.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KOUDY: na to opravdu nepotřebuješ Elona

    www.hoppygo.com
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Aha, Dobre.
    PER2
    PER2 --- ---
    KOUDY: v tesle po tobe budou hazet leda hovna , kdo normalni by si chtel pujcovat teslu
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PER2: Teslu na vikend levneji nez za trojku? Posli.
    PER2
    PER2 --- ---
    KOUDY: "muzes nekomu pujcit na vikend a on ti za to posle pres appku treba 3 litry je gamechanger."
    tyve i dneska si muzes auto pujcit levnejc, to mi teda neprijde jako gamechanger :D
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAWERICK: A nebo ho muzes vlastnit ty a pres appku ho nekomu pujcit kdyz potrebuje. Opet. Zijeme v cesky republiec, kde jsou 2 teslabijecky (nebo jeste nedavno byly)..V americe zije 350 milionu lidi a v docela malo mestech maj nejaky dobry mhd. Je to budoucnost dopravy. Lidi bude min protoze vymirame, byty budou drahy, auta taky..mladi budou tyhle veci sdilet a pujcovat si. Bydlis ve meste a jezdis mhd..pujcis si pres appku teslu na vikend. Ostatni znacky to okopcej hned podle me. Jen to nebudou mit tak silky smooth jako teslaci. To nicmene neni robotaxi. Coz je furt koncept kterymu v evrope proste neverim. V usa ok. Tam jezdi waymo apod. Tam to v par mestech pujde..dubai taky asi..v cine uz jezdej cinsky autonomni taxiky asi v deseti mestech, ale nezjistoval jsem jestli maj volant. Ja bych si proste jako boomer do auta ktery nema volant nesedl..to proste ne :)
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    KOUDY: tak na to je carsharing ne? kdyz nemaj na to si to auto koupit tak si ho budou jen pujcovat :) a vlastnit ho bude nejaka firma jako je to ted :) jen to asi bude rozsirenejsi (i kdyz i tak je to asi spis strasidelny... )

    nevyuzil. proto se ptam :) a asi chapu tu cast o zebliti :) to jde teda za tim kdo ti jede... ale co ten druhej pripad? kdyz auto zpusobi nehodu/prestupek?
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: Ne muze. To fungovat bude. Je to z dalsich Elonovejch dlouhodobejch vizi. To jak my dneska vidime auta, jako ze auto za mega je jen moje, jezdim v nem 90% sam a nikdo krome me do tech sedacek prdet nebude. To je zastaralej koncept. Dnesni mladi nemaji ani prachy na byty, natoz aby si kupovali auta za mic-dva..Takze osobni doprava bude sdilena a mit auto ktery muzes nekomu pujcit na vikend a on ti za to posle pres appku treba 3 litry je gamechanger. Toho ze pro tebe to auto samo nekam prijede a odveze te po praze kam checs..toho nevim jestli se dozijem, ale to pujcovani pres appku imho nebude tak dlouho.

    MAWERICK: To prece podepisujes ikdyz si pujcujces auto ted. Nikdy si nevyuzil sdilenej carsharing? Nafotis, podepises smlouvu a jedes.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    KOUDY: no minimalne by me zajimalo jak je to s pojistenim a odpovednosti?
    Kdo bude platit a resit kdyz se mi v tesle v sobotu rano po prokaleny noci zeblije? A kdo bude resit az ta tesla nekoho sejme nebo s ni nekdo pojede 150 na 50? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam