• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    RSZ
    RSZ --- ---
    PES: já řešil normální carsharing, v tom "osobním" carsharingu má pravdu alcator, je to úplný nesmysl
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ALCATOR: tento vlhky sen techbros uz funguje v usa nejakou dobu kdyztak. Jen je to po vzoru nokie zatimco tesla to chce udelat po vzoru applu, ale neni to zadna revolucni novinka. Jen dlouhodoba elonova vize jakym smerem se ma ta automobilka ubirat. Stejne jako v roce 20-6 mluvil o humanoidnich robotech treba.

    https://turo.com/gb/en/search?airportCode=fll&gad_campaignid=22546365288&gad_source=1&gbraid=0AAAAADhhJAeH9YuxjZS6_2pFT6yC-JAM3&utm_adgroup=180415034078&utm_adposition&utm_creative=751848807330&utm_feeditemid&utm_glcid=Cj0KCQjwxdXBBhDEARIsAAUkP6iuPTpTxaH6sQEgHkmxurr7iWqaMBIocRlamnySX3xux3ItfwtnMxoaArLwEALw_wcB&utm_keyword=turo%20fll%20car%20rental&utm_loc_interest_ms=2840&utm_loc_physical_ms=9062909&utm_matchtype=b&utm_targetid=kwd-2420517043193
    PES
    PES --- ---
    RSZ:
    ALCATOR: krásně se sešly dva naprosto protikladné pohledy na věc :-)
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    FEDAJKIN:
    PES:

    KDYBY někdy někdo skutečně rozjel ten KOUDYho vysněný car sharing přes nějakou chytrou aplikaci, tak by tyhle excesy byly ještě horší, protože zatímco Půjčovna typu Hertz má alespoň nějaké právníky, kterými může pohrozit někomu, kdo si od nich půjčil auto, tak běžný civilista si takové právníky dovolit nemůže, a appka od toho dá samozřejmě klasicky ruce pryč, jako to dělají všechny (Bistro, Uber apod.)

    Je to jen vlhký sen TechBros, že si někdo koupí auto za milion nebo za dva a pak dovolí kdejakému joudovi, který se zaregistroval jako "BigBalls69420" a o kterém vlastně nic neví (kromě toho, že chtěl nastoupit v Ostravě na ulici XYZ, číslo popisné 12), aby mu s tím jezdil jako prase po polňačkách.
    RSZ
    RSZ --- ---
    PES: za čas budou, protože jízda EV nebude nic zvláštního..
    PES
    PES --- ---
    FEDAJKIN: a jako v případě "car sharingu" budou tyhle excesy jako jiné? anebo nebudou a všichni budou jezdit sluníčkově a bez nehod?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PES: Důvodem k tomuto rozhodnutí měly být podle vyjádření autopůjčovny extrémní výdaje týkající se oprav elektromobilů. Generální ředitel společnosti Stephen Scherr již v minulém roce uvedl, že náklady na jejich opravy byly přibližně dvakrát vyšší v porovnání se srovnatelnými vozy poháněnými spalovacím motorem.

    Na vině by přitom neměly být přímo technické závady na vozidlech, ale fakt, že zákazníci autopůjčovny rádi testovali jejich schopnosti. Mnozí pak přecenili schopnosti vlastní, což vedlo ke kolizím a poškozením vozidel. Hertz se podle vyjádření Scherra dokonce snažil omezit točivý moment a rychlost vozů, případně je nabízet jen zkušeným řidičům.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Concerning!
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    PALEONTOLOG: "nikoho nezajima, co pise ceo na twitter, nema to zadny dopad na prodeje. Whatabout porshe ceo?"
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    PES: lovebrand
    PES
    PES --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ALCATOR: presne tak. Konkurence snizila cenu a i tak se tem sluzbam kde jsou ridici ukrajinci a syrani neznajici prahu dari lip nez treba drazsimu liftagu coz je taxisluzba s profi ridicema. Coz ti napovi, ze 90% resi cenu a ne kvalitu a proto budou sdileny tesly (a jiny auta) za deset let rozsirenejsi nez aby si kazdej par koupi auto za mic-dva. Zvlast ve mestech, kde je dobry mhd..jsou tam drahy byty atp.
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    KOUDY: Ano, DOTOVANÉ WayMo tě odveze. Protože investoři do toho dali miliardy a naději, že zrovna ta jejich služba bude vítězná.
    To samé dělají "AI bros", když dneska všem dávají zadarmo nebo za směšně nízké poplatky možnost nechat si od AI vygenerovat obrázky, písničky, videa, nebo analyzovat cokoliv. Ale tohle honeymoon období skončí úplně stejně, jako skončilo u Boltu, Uberu atd. Pamatuješ? Ze začátku Uber a spol. platili taxikářům královsky, aby je nalákali. A pak to přišlo -- přesně jak jsem nakreslil: Odměna za kilometr/jízdu šla dolů, poplatky, které si účtuje aplikace za každou jízdu šly nahoru, konkurence narostla, zákazníci se stali agresivnějšími... Takže si tihle taxikáři hledají přivýdělky typu "Přivezu matroš" nebo, v horším případě, "prozradím adresu a jméno sexy zákaznice, co jezdí sama"...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Pred deseti lety zadna drivalia ani rekola neexistovaly a booster poprvy pristal na plosine. Dneska te waymo odveze v pulce ctvrti tri americkejch mest kan potrebujes
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ALCATOR: furt na to nahlizis dnesni optikou a ne tim co bude za 10 let a jak budou pristupovat k autum lidi kterym je dnes 15. To ze nekdo dneska necha rekolo na chodniku neznamena ze ta sluzba stoji zahovno.
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    KOUDY:

    Takže jen slepě papouškuješ buď marketingové plky údajných vizionářů, nebo nikým nerevidované úvahy rádoby odborníků. Chápu to správně?

    "Pan Knie", kterého cituješ, byl přesvědčený, že budeš mít "jedinou aplikaci", která vyhledá nejlepší možné spojení. Realita je samozřejmě taková, že každá platforma, každá taxislužba atd., má svou vlastní aplikaci.

    Mezitím samozřejmě ty koloběžkové služby - jakási demoverze na tvůj sen o sdílených elektro autech - sere lidi natolik, že je města začínají omezovat:
    Praha 1 chce zakázat elektrokoloběžky v centru města - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-praha-1-chce-zakazat-elektrokolobezky-v-centru-mesta-273871

    „Denně se na území Prahy 1 potýkáme s neukázněným parkováním elektrokoloběžek, ohrožováním chodců a nelegální jízdou po chodnících. Situace je neúnosná, a proto je na čase říci dost. Jsme připraveni hájit veřejný prostor a bezpečnost našich obyvatel,“ uvedl k tomu Ryvola.
    RSZ
    RSZ --- ---
    XCHAOS: tohle nebude fungovat do té doby, dokud nebude i silniční (it) infrastruktura, a já doufám že nebude, protože to by udělalo s osobní mobilitou to samé, co ETCS s dráhou. Vyloučí to z dopravy každého, kdo nebude mít správnou verzi sw.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: Buhvi, kazdopadne tesla performance bylo jediny auto ze kteryho mi bylo regulerne blbe a to jsem jel i v dobrejch ferrari, porsche apod..ale to linearni zrychleni bez razeni je proste brutal a kdyz si to auto pujci nejakej dement tak ho muze rozstrelit celkem jednoduse..Kazdopadne dojezd a nabijecky se do peti let vyresej a pak 90% populace prirozene prejde na elektromobily, protoze budou levnejsi na provoz i na servis a vydrzej dyl. I dneska maj bezne elektromobily zaruku na baterky treba 8 let.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ALCATOR: To neni moje predstava, ale Elonova predstava a nejen jeho. Dikybohu ze te tihle vizionari maj a muzes jim to opravit. Si pasak.

    Budoucnost mobility? Sdílená elektroauta se valí do Prahy - Flowee
    https://www.flowee.cz/floweecity/byznys/12637-budoucnost-mobility-sdilena-elektroauta-se-vali-do-prahy

    Podle Martina Brixe to umožní efektivnější řízení autoparků. Stejný dopad mají mít i variabilní pronájmy, jejichž prostřednictvím firma dokáže poskytnout auto třeba jen na jediný den. Společnost počítá s tím, že s těmito službami přijde poté, co plnohodnotně rozjede projekt Drivalia Rent. Mezitím pracuje na růstu zákaznické flotily. Letos v srpnu například oznámila velký kontrakt s Českou poštou, které v nejbližších měsících dodá přes tisíc nových vozidel. I Česká pošta se tak se svým autoparkem posouvá do budoucnosti. O trend elektromobility se tak v Česku očividně nepostará stát, ale soukromí hráči.


    Město nenafoukneš. Mají sdílená auta v Česku šanci? | WIRED
    https://www.wired.cz/clanky/mesto-nenafouknes-maji-sdilena-auta-v-cesku-sanci

    clanek z 2016

    Sdílená doprava ve městech budoucnosti | Plus
    https://plus.rozhlas.cz/sdilena-doprava-ve-mestech-budoucnosti-6528497


    Sdílení všeho
    A pokračuje: „Cesta lidí do práce nebo za zábavou bude mít jasný rozvrh. Bude se jezdit na sdílených kolech, sdílenými elektromobily a veřejnou dopravou. Jediná aplikace na chytrých telefonech vyhledá nejlepší možné spojení a provede i platbu za související služby,“ dodává Knie. A podle něj je správná cesta do budoucnosti technologický pokrok a boj proti individuální automobilové dopravě. „Auto už nesmí být symbolem bohatství jako doposud. To ale nebude lehké změnit,“ přiznává odborník.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KOUDY: Hlavne Hertz na tom nebyl moc financne dobre uz pred tim nakupem v r. 2021 do toho Covid a investice 4,2 miliardy USD do EV.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam