• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    CHAOS_RK: Hele, ja si precetl jen casti toho narizeni o lane assist. Jake presne ma dusledky to, ze "full self driving" nema Tesla schvalene jako vyssi level, uz fakt netusim. Jen je treba jako vzdy myslet na to, ze co to narizeni rika a co o nem tvrdi ostatni (hlavne ti, ktere to reguluje, a jimi placene clanky v "novinach"). Velmi casto tam byva dost zasadni rozdil...

    Takze snazi se Janose jeho tesla zabit proto, ze to tak chtela EU, nebo proto, ze to Tesla blbe udelala? U toho zataceni je to asi od kazdeho neco, tech 60s bych klidne dal za vinu Tesle.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    JANOS: Zajimave je, ze ta regulace pozaduje, aby to umelo fungovat aspon v 130 (pokud to auto dokaze 130 dosahnout). Nikde jsem nenasel omezeni, ze lane assist nemuze fungovat nad 130. Neni to jen omezeni, ktere tam Tesla dala, protoze na tyhle rychlosti nema (pri tom, jaka jsou omezeni v USA) dostatecna data?
    CHAOS_RK
    CHAOS_RK --- ---
    DOKIS: takze pro pripadny FSD to neplati? Brzdeni taky ne?
    JANOS
    JANOS --- ---
    E2E4: Vsechny tyhle pokusy jsou z nemeckeho autobahnu... Tam nejede tempomat pres 150, a autopilot pres 140.

    A kdyz nahodou jedes na autopilota a pokusis se nohou pridat rychlost pres 140, dostanes 2 sekundove varovani a pak se ti vypne komplet automatika (autopilot I TEMPOMAT) az dokud nezastavis na minutu a zaradis PARK.
    To se mi nekdy stalo kdyz jsem treba chtel treba rychle zaplout do praveho pruhu kdyz jsem pomalu predbihal autobus a zamnou se objevil expert co jel 200kmh
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    JANOS: A proc tam to auto zacne zatacet, kdyz musi zjevne vedet, ze to nestihne? Mit tam casove omezeni mi neprijde tak mimo, ale samozrejme kdyz to blbe naimplementuji... tak to bude blbe fungovat.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    KOUDY: S ohledem na kontext jsem "tady" chapal jako ze v "tady v tom prispevku o robotaxi". Pokud jsi sem dal ten prispevek proto, abys upozornil na cloveka, kteremu "tady v EU" nefunguje neco jineho, tak potom musim priznat, ze timto klamnym manevrem jsi me tedy uspesne zmatl. Gratuluji.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    CHAOS_RK: Autopilot je system pro "udrzovani v pruhu". A na to ma omezeni toho, jak muze zatocit. Uhybani pred prekazkou neni udrzovani v pruhu, takze pro nej to omezeni neni relevantni.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JANOS: tak to ale je na Tesle aby při tomhle omezeni to vrácení se do původního pruhu dělalo ne v sekundě 58, ale třeba 50 ne? pak to nebude mít tak negativní dopad na ostatní účastníky silničního provozu..

    s evropskou konkurenci nevím, nemá Mercedes Level 3, tj víc než Tesla?

    a že by autopilot neměl porušovat maximální dovolenou rychlost je špatně?
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    MAKROUSEK: A co konkretne "tak nefunguje"? Ja tam pisu vic veci, takze musis byt trochu konkretnejsi.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Chapes Dokisi?
    JANOS
    JANOS --- ---
    Dalsi omezeni autopilota z narizeni EU je to ze automaticky manever zmeny jizdneho pruhu se musi vykonat do 60 sekund od iniciace.

    To si tak na dalnici tuknete levy blinkr, auto zacne blikat a cekat na volne misto. Po 58 sekundach je tam konecne volne misto a tak auto zacina tocit volantem a leze do leveho pruhu... Po 2 sekundach se ozve PIP-PIP, manever abortovan a auto prudce stoci volantem zpet do puvodniho pruhu. Audina za vami dupe na brzdy, manzelka krici, deti se budej.... Chutovka!

    Jo a zli jazykove rikaj ze tyhle debilne narizeni vznikli pred X lety proto ze evropsky koncern nedokazal konkurovat a tak to ty tesle osolili/zarizli. A bude to tak dokud nebudou mit i oni software, takze tak 2040 zhruba...

    Ja to auto koupil rok predtim, a pamatuju jak to hezky ridilo v tech zatackach na dalnici v 150 !!! Ted je uz maximalka jenom 140, a navic to prudkou zatacku neudela.
    CHAOS_RK
    CHAOS_RK --- ---
    DOKIS: a co v krizovy situaci? Autopilot se mohl vyhnout, ale omezeni na pretizeni mu nedovolilo zatocit tolik...
    PER2
    PER2 --- ---
    uhadni autora...

    2019
    "If you need a geofence area you don't have real self driving"

    2025
    "We will geofence it, yes, of course"
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DOKIS: Upresnim ti to tak, ze ti znovu poslu ten post. " tady mu v tom aute kvuli EU neco nefunguje" na coz jsi reagoval "LOL"
    To ze mu tady kvuli EU neco nefunguje je treba - „Vzhledem k novým místním předpisům byl nastaven limit rozsahu otáčení volantu při aktivovaném automatickém zatáčení. To může snížit schopnost systému správně projíždět ostrými zatáčkami.
    diky cemuz to auto chce ridice radsi zabit nez by projelo zatacku - [JANOS @ Elon Musk] Jen ti opet pripomenu, ze je to kvuli narizeni EU a ze Janos je majitelem automobilu Tesla. Takze uz chapes, jak EU nekterymi omezenimi kurvi ruzne autopiloty, socialni site, AI chatboty apod? Ano nektere regulace EU jsou urcite skveloidni, ale to ze mi i muj firemni passat pri kazdem nastartovani automaticky zapne "lane assist", protoze narizeni EU kamo. a pak se me na prazskem okruhu snazi ten lane assist zabit, protoze nerozezna pruhy a chce to narvat do svodidel a ja musim pokazde jit nekam do menu a udelat za jizdy ctyri ukony abych ho vypnul..to fakt skveloidni regulace neni.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DOKIS: Ne, tak to nefunguje. Mas takove auto a zkousel jsi to nekdy?
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    MAKROUSEK: To verim, ze to je neprijemne. Ale to je regulace pro udrzovani pruhu, nikoliv pro self-driving. To ti ma pomoct s jizdou na dalnici, kdyz se neumis trefit do pruhu nebo nedavas tak uplne pozor. A nechat Level 2 libovolne zasahovat do rizeni nemusi byt uplne dobry napad. Vezmi si, ze se te najedou rozhodne poslat do svodidel. Pak budes mozna i rad, ze to neudela plnym rozsahem rizeni.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DOKIS: Nojo, ale ta regulace o zahybani s velkym pretizenim je strasna vec, jako fakt. Hlavne, ze musej auta pipat pri kazde zmene rychlostniho limitu, ale tohle, co je fakt hodne nebezpecny (protoze se proste autopilot potichu vypne a jenom pozorny ridic si vsimne, ze zmizela kontrolka), je regulovany.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    KOUDY: cetl jsi i ten posledni EU odstavecek

    To asi budes muset upresnit, ktery mas na mysli. Ja mel problem s tvrzenim, ze "nebyt EU, tak u nas od vcerejska jezdi Tesly jako plne autonomni". To je proste blbost, na to Tesla neni ani nahodou pripravena.

    Ma EU regulace na asistencni systemy (coz aktualne omezuje Teslu) a autonomni auta (coz ji bude nejspis omezovat v budoucnosti)? Jo. Je ta regulace uplne domyslena? Pravdepodobne ne. Chceme v tomto oboru regulace nebo to nechame na vyrobce aut, at si delaji, co chteji? Ja jsem pro regulace. Ale nic z toho nemeni nic na faktu, ze duvodem, proc tu dnes nemame robotaxi, neni EU, ale proste to, ze by to tu nedokazali aktualne zprovoznit. Proto trvdim, ze puvodni proti-EU prispevek je nesmysl.
    PER2
    PER2 --- ---
    z toho uplne caka confidence

    Tesla CEO Elon Musk is on record saying, “Transparency is the key to trust.” Yet, Tesla has not been anything close to transparent about any of its autonomous driving or ADAS system efforts.
    On the contrary, it has gone out of its way to try to hide any level of data consistently.....

    Tesla has requested that NHTSA withhold its response to the numerous questions the regulators had about its recent Robotaxi launch.

    As for the agency, it said that it is aware of some disturbing videos in which we can see Tesla’s system making serious mistakes on its first day.

    Prior to Tesla’s Robotaxi launch on Sunday, NHTSA had sent Tesla a series of questions about the program, which Tesla was required to answer by June 19th.

    The agency wanted a lot more details because it is particularly concerned about the fact that Tesla is using its ‘Supervised Full Self-Driving’ in the Robotaxi service while it is currently under investigation for its involvement in several serious crashes.

    Tesla has now responded to NHTSA, but it has requested that the agency keep all its answers confidential.

    The automaker has consistently avoided sharing data about its Autopilot and Full Self-Driving programs, particularly crash data.

    There’s currently no indication that NHTSA will be able to release any information about Tesla’s Robotaxi service.

    As we previously reported, the service launched with a Tesla employee in the front passenger seat with a finger constantly on the door unlactch button, which is likely to have been reprogrammed as a kill switch for the self-driving system.

    This is likely information that would be confirmed and detailed in Tesla’s responses to NHTSA, and it would be critical, as it would prove that Tesla’s autonomous driving system can’t be considered level 4, which is now required to operate a commercial autonomous driving system, such as Robotaxi, in Texas.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    KOUDY: Veci mivaj kontext. Kdyz vypadne vec co se zda jako debilita, je vhodny se zeptat proc nez ma clovek nazor (teda pokud neni politik).

    Znam mraky veci co vypadaj jako bezduvodna buzerace, ale jsou dobre podlozeny a davaj smysl. Myti rukou mezi operacema byl taky vrchnosti narizenej buzeracni predpis, kdyz te nezajimalo jak se ty nemoce sirej.

    Nerikam ze to je tohle, ale z moji zkusenosti je teda situace s prepisama zdedenejma z roku 1870 kvuli nebezpecne rychlym kocarum v USA podobna jako tady, zejmena diky precedencnimu pravu…jenom maj holt jiny priority, tak regulujou jiny veci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam