• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    PES
    PES --- ---
    CRAZY_IVAN: nicméně asi vždy budu tvrdit, že "státní" se mnohem snadněji "zazmrdovává" a postrádá tu "samočistící" schopnost (i kdyby to byl krach)
    PES
    PES --- ---
    CRAZY_IVAN: ale já snad nikdy netvrdil, že soukromé musí být vždy lepší ;-)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PES: nebudu se zastávat ČP, protože se nepleteš a každej máme pocit, že bychom to vedli lépe, ale pointa byla jinde ...

    PES
    PES --- ---
    Americké letectvo chce nakoupit Tesly Cybertruck jako cvičné cíle - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-americke-letectvo-chce-nakoupit-tesly-cybertruck-jako-cvicne-cile-40533292
    PES
    PES --- ---
    CRAZY_IVAN: k tomu ČP vs Zásilkovna... ČP sice má za povinnost základní obslužnost (i když jak ji nakonec mohla osekat, kolik míst zrušit/přehodit na Pošta Partner apod., když už teklo do bot moc a ještě se spousta vlastních míst rozprodala - je určitě moc výhodné nebýt ve vlastním, ale být v nájmu či nebýt vůbec)...

    Nicméně co si ČP nikdy nebyla schopná uvědomit (a vlastně pohodlné managery ČP to ani nikdy nenutilo), že třeba zrovna u těch balíků velkou část zásilek (zvláště balíků) vozí zbytečně (pokud o doručení obvykle soukromých balíků v časových polohách, kdy jsou lidé mimo domov (v práci) + že otevírací hodiny poboček nejsou pro vyzvednutí uložených zásilek také nic moc (výsledkem byl např. nával na balíky na konci otevírací doby = dlouhé fronty = nepříjemný zážitek).

    Nikdo z těch managerů se nenamáhal přemýšlet nad tím, že by obdobu automatických výdejních boxů mohla ČP mít mnohem dříve a navíc v rámci svých vlastních poboček - důsledky pohodlnějšího a časově flexibilního vyzvedávání netřeba snad zdůrazňovat, odtížení množství rozvozů (snížení nákladů, přetížení řidičů atd.) a možnost nabízet třeba i nižší ceny na tyhle služby taktéž.

    No a o zlepšení organizace provozu poboček ČP neuvažuje zjevně dodnes - jinak by nenechali zaměstnance u přepážek neustále odbíhat pro uložené zásilky, ale byl by tam mechanismus, kdy při příchodu si zákazník nasnímá kód(y) zásilky(zásilek) k vyzvednutí a v zázemí už pracovník vychystá (najde, připraví) zásilku pracovníkovi na přepážce k vydání.

    A o tom, že by vyvolávací systém od Kadlece dokázal směřovat "rychlé služby" preferenčně na přepážku hned - aneb jde-li zákazník např. modelově poslat dopis (=ofrankovat, zaplatit a pryč), tak není moc přívětivé nechat ho čekat na všechny ty před ním, kteří přišli vyřizovat něco jiného, často časově mnohem náročnějšího (zjednodušeně - mít pro "rychlé služby" prioritní přepážky, které by jiné úkony dělaly jen když by fakt neměly do čeho píchnout, ale jakmile by se ve frontě vyvolávacího systému objevil požadavek na takovou "rychlou službu", tak by šel na řadu hned jako nejdřívější další k takové "rychlé přepážce").
    PER2
    PER2 --- ---
    SEJDA: s tim jak orezali nase budget, uplne nevim hele ... nastesti starship uz za rok dopravi prvni optimusy na mars a za dalsi dva roky crewed mission (: ....staci vyresit jen "par malickosti"
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PER2: tak stale doufam, stejne jako ve SpaceX, ze si let na Mars zaplati NASA a ze tam bude nekolik desitek tun pro vedu ..
    PER2
    PER2 --- ---
    Tesla shareholders are suing the company, Elon Musk, and a few current and former leaders for securities fraud over its ‘Robotaxi’ launch in Austin.

    The complaint alleges that Tesla and its executives made materially false and misleading statements, inflating the company’s stock price by exaggerating the readiness and safety of self-driving vehicles, particularly the Robotaxi.

    Specific claims include:
    - Repeatedly overstating the effectiveness of autonomous driving tech and its financial prospects for Tesla.
    - Elon Musk’s statement on an April 22, 2025, conference call that Tesla was “laser-focused on bringing robotaxi to Austin in June.”
    - Tesla’s claim on the same day that its approach would deliver “scalable and safe deployment across diverse geographies and use cases.”
    - Concealing risks highlighted by a late June 2025 public test of Robotaxis in Austin, Texas, where vehicles reportedly exhibited dangerous behaviors such as speeding, sudden braking, driving over curbs, entering wrong lanes, and dropping passengers in the middle of multilane roads without proper safety measures. This test allegedly led to a 6.1% drop in Tesla’s share price over two trading days, erasing about $68 billion in market value.
    PER2
    PER2 --- ---
    SEJDA: tenhle pribeh s kytkou vypravel jeste zubrinovi, ne? to uz je davno passe
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: elonova vize je dopravit na Mars paludaraium .. ted sw samozrejmne bude tvarit, ze to byli roboti, ktere nikdo nechce, nebo auta, ktere nikdo nechce .. ale.jestli tam nedopravi rostliny, tak je to pouze smutny pribeh.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: ale konkurence tu bude vzdyt. Ostatne i ten Elon zacal brat nizsi cenou a vyssi efektivitou ksefty boeingu nebo lockeedu ze..:)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: mno, dokud bude existovat konkurence, tak možná. Prostě jen do té doby, než získá monopol... pak to bude jako stát, ale bez zpětné vazby voleb a dalších mechanismů (u demokratických států)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Tohle tak nejak staci.

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: moje asistentka ti sepsala odpověď

    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: Beres to moc obecne a jdes zbytecne do sporu. Zalezi to na odvetvi. Kazdopadne kdyz si vezmes treba statni ceskou postu a soukromou zasilkovnu a posilani baliku, efektivitu, cenu za prepravu, aplikaci, user experience apod, tak ti dojde jen na tomhle jednoduchem prikladu ktera firma je pruznejsi v rozhodnutich, inovacich a delani potrebnejch rychlejch zmen kvuli konkurenci na trhu. Nasa takovyhle zmeny desitky let proste delat neumi a presne jak rekl Pes. Uz je to spis agentura plna byrokratu, ktery i diky tomu vlady neustale seskrtavaj rozpocet. Davno nejsou sedmdesatky a to co by dneska vymejsleli inzenyri v Nasa dokazou inzenyri u Muska nebo Bezose vymyslet rychleji a levneji. Uz jenom kvuli tomu, ze tihle dva je dokazou v soukromem sektoru zaplatit, zatimco v Nasa by brali tak petinovej plat.

    me opravdu neprijde nic spatnyho na tom ze Musk chtel zalozit firmu ktera zefektivni vynaseni nakladu do vesmiru, tak ji zalozil. Dal do ni ze svyho dost penez coz ukazuje jak moc svymu napadu veril a plno let to tahnul sam. Ted ho tady hejtit za to, ze vyhral pro Nasa nejaky vyberko na vyvoj rakety, ktery se i Nasa v dlouhodobem horizontu vice nez vyplatilo a usetrilo danovejm poplatnikum miliardy dolaru..mi prijde trochu detsky..
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: to je BS jako prase. Stát a univerzity nesou základní výzkum a často i prvotní technologický průlomy, soukromé firmy dominují aplikovanému vývoji a komercializaci. Ona by ta slepice bez toho vejce nevznikla.

    "Soukromý sektor táhne inovace v pozdních fázích (vývoj, škálování, snižování nákladů, produktové novinky). Stát a akademie financují a provádějí rizikový, dlouhodobý základní výzkum, bez kterého by soukromé inovace často neměly na čem stát (internet, GPS, dotykové displeje atd.). Nejlépe to funguje spolu – úspěchy typu SpaceX jsou právě public-private výsledek, ne „soukromník vs. stát“. "
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PES: No vsak. Ses statni agentura ktera jen pali prachy danovejch poplatniku a nikdo tam nedokaze nic vymyslet. Sedmdesatky skoncily kamo..Tak zadas radsi vyberka soukromem firmam, ktery to co nezvladnes ty zvladnou a to za petinu penez, takze usetris danovejm poplatnikum miliardy dolaru a zaroven mas levny vynaseni nakladu do vesmiru a na orbitalni stanici vozi astronauty americka firma v modernim sexy plavidle a ne rusky padesat let stary rakety. Win win.
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: tak NASA má krapet smůlu a je na tom obdobně jako Boeing...
    ...v NASA nad inženýry převládli byrokrati (a politici) stejně jako v Boeing nad inženýry převládli managorští kkti (zmr...di) z McDonnell Douglas (a od toho 1997 to jde s Boeingem šejdrem)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Ostatne i Boeing nebo Lockeed Martin apod jsou soukrome firmy ze..Takze bych tu zase nemlatil cernochama jen SpaceX..To ze statni agentura zada vyberko soukromem firmam neni nic ojedinelyho.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Tak vyhrajes vyberko na vyvoz nakladu do vesmiru. Elonova vize se opet naplnila jak je videt a Nasa na tom usetrila jako svine, takze pro ne to byl skvelej deal, stejne jako kdyz investori davaj treba penize Cuprovi, jehoz rohlik byl taky sest let zpatky pred krachem. Proste chytrejm vizionarum je treba verit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam