DZODZO: no, i tohle by byl obrovský pokrok, je třeba přiznat. Ale i tak velký úspěch, kterým by semi-rapid reuse tohohle monstra pro lety na LEO byla, nijak nesnižuje problém, že TMI několika set tun vyžaduje prostě neúměrný počet dotankování. Samozřejmě ty tankery nemusí být rychle znovupoužity, mohou čekat ve frontě a po přistání (které beztak proběhne asi až za cca 24h, nebo tak nějak, až dojde k synchronizaci oběžné dráhy s místem startu) se mohou opravovat třeba půl roku a přistání některých tankerů se ani nemusí povést...
Samotné opakované použití je bonus, který kritický není, ale dosažení požadované spolehlivosti při startu, dokování a tankování je velká výzva. S takhle velkým tělesem se bude manévrovat o hodně hůř, než s Dragonem. Nějaké dokování někde je nutné, ale tak strašně velký počet dokování, jen aby se k Marsu dopravila masa, která tam nebude zatím schopná měkce přistát, natož se vrátit zpátky...
Jako v obecné rovině věřím, že k tomu TMI, přeletu bez posádky a následně pokusu o aerobraking (ale zatím bez zbrždění a měkkého přistání, protože nebude mít dořešené uchování kryogenních pohonných hmot po dobu 200 dnů) v nějaký moment dojde. Ale bude to pokus a bez posádky. Určitě tím udělá velký dojem, zvlášť pokud to předvede dřív, než se podaří Mars Sample Return. Bude se o tom hodně mluvit ve zprávách. Ale zatím je to hranice možného a počet startů, co k tomu bude potřeba, bude obludný. Spíš si dovedu předstait pokus o dotankování (ne plné), zvýšení oběžné dráhy (mírné) a reentry z této vyšší dráhy. Tady bude efektivnější, pokud tu loď po reentry z rychlosti, blížící se rychlosti příletu od Marsu, fakt zachytí. Propagandistický dopad toho, že za 200 dnů něčím praští o Mars a bude mít velký problém z toho odvysílat vůbec nějaké fotky, by byl asi nižší...